| کد خبر: 264691 |

تفاهم ‎نامه همکاری هواشناسی ایران و امارات نهایی شد

سرپرست دفتر حقوقی و امور بین المللی سازمان هواشناسی کشور از نهایی شدن مفاد تفاهم ‎نامه همکاری هواشناسی ایران و امارات با ۸ بند خبر داد.

تین نیوز

عبدالرسول حسن پور سرپرست دفتر حقوقی و امور بین المللی سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز در نشستی مشترک بین مدیران ارشد سازمان هواشناسی ایران و امارات، مفاد تفاهمنامه همکاری دوکشور در حوزه هواشناسی نهایی شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، حسن پور گفت: این تفاهمنامه همکاری در هشت بند تنظیم شده و به طور عمده زمینه ای را برای توسعه همکاری های دو کشور در حوزه حوزه خدمات هواشناسی، انتقال تجربه و دانش فنی ایجاد می کند.

وی افزود: بر اساس توافق طرفین قرار است این تفاهمنامه همکاری در آینده نزدیک در مراسمی با حضور سحر تاج بخش مسلمان رئیس سازمان هواشناسی ایران و عبدالله احمد المندوس رییس مرکز ملی هواشناسی امارات به امضا برسد.

سرپرست دفتر حقوقی و امور بین المللی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: هواشناسی ایران و هواشناسی امارات در سال های اخیر به پیشرفت ها و تجارب قابل توجهی در حوزه خدمات و انواع محصولات هواشناسی دست یافتند که تبادل این تجارب به بهبود خدمات هواشناسی و علوم جو در دو کشور کمک می کند.

حسن پور اضافه کرد: از سوی دیگر بخشی از ماموریت دو کشور در آب های خلیج فارس و دریای عمان به تامین ایمنی حمل و نقل دریایی از خطر مخاطرات جوی و دریایی اختصاص دارد که این همکاری ها به ارتقاء سطح خدمات این بخش کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، وی خاطر نشان کرد: برای بررسی مفاد این تفاهمنامه چندین جلسه تخصصی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شده است که در نهایت در جلسه امروز تمام مفاد تفاهمنامه با حضور مقامات ارشد هواشناسی دو کشور نهایی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.