| کد خبر: 16929 |

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران:

◄ روزانه یک میلیارد تومان روکش آسفالت در جاده های استان تهران هزینه می شود / سه سال دشوار در حمل و نقل جاده ای را پشت سر می گذاریم

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه اعتبارات بخش لجستیک و خدمات با مشکل مواجه است، گفت: حمل و نقل جاده ای در استان تهران، سه سال دشوار را به لحاظ اعتبارات پشت سر می گذارد.

فریبرز واحدی در یک نشست خبری به تشریح برنامه ها و اهداف اداره کل راه و شهرسازی در دو حوزه حمل و نقل و مسکن پرداخت و گفت: حمل و نقل جاده ای در استان تهران، سه سال دشوار به لحاظ اعتبارات را پشت سر می گذارد و با این وضعیت مدیریت کار سختی است.
 
وی تصریح کرد: در سال 91 و هم سال 93 منابع اعتباری استانی هنوز تخصیص نیافته است با این حال در حوزه نگهداری ایمن سازی و بهبود سطح تردد راه های برون شهری و روستایی استان به عنوان خط قرمز در بدترین شرایط که تخصیصی هم در این حوزه ها اتفاق نیفتد، کوتاه نمی آییم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه کمبود اعتبارات بخش لجستیک و خدمات با مشکل مواجه هستند، ادامه داد: در استان تهران به یک ایمنی پایدار رسیده ایم اما این کافی نیست و باید هر چند سال یک بار در سیاست ها بازنگری کنیم.
 
واحدی با بیان اینکه در سال گذشته با کاهش 14.5 درصدی تلفات جاده ای روبرو بوده ایم، گفت: در فروردین امسال نیز 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش مرگ و میر داشته ایم و براساس آخرین گزارش خردادماه، 16 نفر، به میزان کشته های تصادفات رانندگی افزایش یافته است.
 
وی با اشاره به اینکه دلیل عمده تصادفات استان تهران، واژگونی با تصادف با عابر پیاده بوده است، بیان کرد: 49.8 درصد کشته های عابر پیاده در پنج استان خراسان رضوی، مازندران، گیلان، تهران و فارس بوده است.
 
واحدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 176 پروژه فعال داریم و حدود 450 میلیارد تومان قرارداد با پیمانکاران داریم، 388 پیمانکار هم اکنون در بخش مسکن استان فعال هستند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از افتتاح پروژه به میزان 167 میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و گفت: روزانه یک میلیارد تومان عملیات روکش آسفالت در سطح جاده های استان تهران هزینه می شود و  بهسازی و جداسازی محور هراز باید تا هفته دولت آماده شود.
 
واحدی در پایان با اشاره به دهه بین المللی ایمنی راه یادآور شد: تلفات جاده ای، دومین شاخص تلفات در کشور ما محسوب می شود در حالی که این هشتمین شاخص تلفات در جهان به شمار می رود.
 
گفتنی است دهه ایمنی راه در ایران از آبان ماه سال جاری آغاز می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.