| کد خبر: 50445 |

ترافیک؛ بلای جان شهروندان دماوندی

تین نیوز | شهرستان دماوند در آخر هر هفته به علت نداشتن جاده کمربندي با ترافيک سنگيني مواجه بوده و اين موضوع باعث نارضايتي‌هاي زيادي از سوي شهروندان و کسبه اين شهرستان شده است.

شهر بومهن در سال‌هاي گذشته به دليل تراکم خودروها با ترافيک‌هاي سنگيني مواجه مي‌شد و برخي‌ تا ساعت‌ها در ترافيک‌هاي سنگين اين شهر باقي مي‌ماندند، اين ترافيک‌هاي سنگين مشکلات زيادي را براي شهروندان بومهني به وجود آورده بود.

نارضايتي شهروندان و مسافران عبوري بومهن ادامه داشت تا اينکه بالاخره پس از سا‌ل‌ها کنارگذر جنوبي بومهن با امتداد از آزادراه تهران - پرديس در سال 91 به بهره‌برداري رسيد.

اين پروژه كه به طول 11 کيلومتر افتتاح شد که احداث اين مسير از جمله مطالبات به حق مردم شرق استان تهران محسوب مي‌شد و نقش مهمي نيز در تسهيل ترافيک ورودي درون‌شهري بومهن ايفا کرد. مواهب اين طرح عمراني و خدماتي علاوه بر محور درون‏شهري بومهن، ديگر شاهراه‏‌هاي منتهي به نوار شمالي کشور نظير دماوند- فيروزکوه و هراز را نيز شامل شد.

در اين بين، با وجود اينکه پيش‌بيني مي‌شد که ترافيک سنگين بومهن در آينده‌ به منطقه گيلاوند شهرستان دماوند انتقال پيدا کند، موضوع جاده کمربندي گيلاوند مطرح شد اما همچنان اجراي عملياتي اين پروژه آغاز نشده است؛ پيش‌بيني‌هاي گذشته امروز خود را نشان مي‌دهد و منطقه گيلاوند که در مسير محور فيروزکوه قرار دارد با مشکلات ترافيکي مواجه است

نبود جاده کمربندي يکي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي مردم شهرستان دماوند است. ترافيک‌هاي منطقه گيلاوند علاوه بر نارضايتي‌هايي که براي شهروندان دماوندي و کسبه به وجود آورده، رانندگان خودروهاي عبوري را نيز کلافه کرده است؛ همچنين اين موضوع رانندگان تاکسي‌هاي درون‌شهري کيلان، آبسرد و جابان را نيز آزرده است

با وجود اينکه همه چشم انتظار اعلام زمان احداث جاده کمربندي بودند، اما سال گذشته مديرکل راه و شهرسازي استان تهران در حاشيه رزمايش ترافيکي زمستان سال 93 در بين خبرنگاران از احداث ادامه کنارگذر جنوبي بومهن به طول 30 کيلومتر تا ابتداي شهر آبسرد خبر داد.

فريبرز واحدي در گفت‌وگوهاي بعدي خود با خبرنگاران نيز اعلام کرد که به دنبال انتخاب پيمانکار براي اجراي اين پروژه هستيم و اميدواريم که هرچه زودتر اين کار انجام شود.

خوشبختانه پس از چندماه شنيده‌ها حاکي از آن است که پيمانکار اين پروژه انتخاب و قرار شده تا در آينده نزديک مراسمي به منظور کلنگ‌زني اين پروژه با حضور مسئولان برگزار شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.