| کد خبر: 257802 |

بدهی شرکت‌ های خودروساز به بیمه در حال پیگیری است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: از لحاظ تعداد شرکت ها در حال تصمیمی گیری هستیم که برخی از شرکت های زیر مجموعه بیمه مرکزی را ادغام کنیم.

تین نیوز

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: از لحاظ تعداد شرکت ها در حال تصمیمی گیری هستیم که برخی از شرکت های زیر مجموعه بیمه مرکزی را ادغام کنیم.

در نشست خبری پنجاه و دومین سالگرد تاسیس بیمه مرکزی رئیس کل بیمه مرکزی مجید بهزاد پور ضمن تبریک نبه سوالات خبرنگاران  پاسخ داد.

 آخرین وضعیت از الکترونیکی شدن نسخه های بیمه الکترونیکی بفرمایید؟

بهزاد پور: این یک اقدام تکلیف قانونی است و برای آن زمان بندی مشخص شده و کارگروهی هم در وزارت بهداشت شکل گرفته شده است تا الزامات قانونی به درستی اجرا شود. در حوزه بیمه تکمیلی دو نکته مهم وجود دارد یکی شروع جریان داده است این داده باید به شکل سیال حرکت کند تقریبا این اتفاق رخ داده البته بیمار های بستری ها و بیماران سرپایی روند فرق دارد و در نهایت تا پایان مرداد باید همه دستگاه اقدامات خود را انجام دهند روند در حال پیگیری و بررسی است.

 در خصوص بیمه های خودروهای نامتعارف توضیح دهید سرانجام چه شد؟

بهزادپور: یک لایحه در این حوزه تنطیم شده است، امید است هر چه زودتر در دستورکار مجلس قرار گیرد قانون در این حوزه نیازمند اصلاح است.

 برای پرداخت بیمه می توان زمان اعلام کرد؟

بهزاد پور: زمان واریز بیمه افراد ۱۵ روز، برای بیمه شخص ثالث است نمی توان زمان کلی برای پرداخت جهت همه شاخص های بیمه مطرح کرد.  

 نظر شما در خصوص بنگاه داری بیمه مرکزی است؟

بهزادپور: بیمه مرکزی دو بحث دارد نگاه خود را به سرمایه گذاری تغییر دادیم تفاوت دیدگاهی که وجود دارد این است که در بخش هایی سرمایه گذاری کنیم که در برنامه ها و دیدگاه های دولت هم باشد. از لحاظ تعداد شرکت ها در حال تصمیمی گیری هستیم که برخی از شرکت های زیر مجموعه بیمه مرکزی را ادغام کنیم.

 بحث سویچ به کجا رسید؟

بهزاد پور: سه هفته گذشته بخشنامه ای صادر و رسما سویچ آغاز شد. تقریبا یک سال دیر شروع شد سویچ در حال انجام شدن است اما توجه داشته باشید اصل نوآوری و فناوری روز لطمه نبیند. 

در خصوص بدهی خودرو سازان توضیح دهید؟

بهزادپور: رقم های اعلام شده در مورد بدهی شرکت های خودروساز همان مبلغی است که اعلام شده پیگیری برای بدهی خودروسازان صورت گرفته است. بخشی از بدهی ناشی از ضعف خود ما ایجاد شده است.

با چه کشور هایی تعامل داریم؟

بهزاد پور: از یک فضایی خارج شدیم که تعامل صفر بود و عملا روابط بین المللی ما صفر بود کشور عراق، سوریه، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان، ونزوئلا از جمله کشور های است که با آنها مذاکرات مکتوب داشته ایم. چند کشور دیگر از جمله عمان، اردن و عربستان را در برنامه داریم و مذاکراتی داشته ایم.

 آمار از بیمه تکافل ارائه دهید؟

بهزاد پور: حدود هزار بیمه نامه تکافل فروخته شده بازار بسیار ابهام در این زمینه دارد سه شرکت بیمه دیگر مجوز بیمه تکافل دارند.

در خصوص مولد سازی بفرمایید؟

بهزاد پور: ما یک استدلال داریم که اموال بیمه مرکزی و بیمه ایران جزء اموال دولتی نیست و این اموال مازاد نیست و پشتوانه پوشش دهی خسارت دهی ما است.

در خصوص انتشار اوراق اتکایی در بازار سرمایه را بفرمایید؟

بهزاد پور: اقدامات انجام و مجوز ها داده شده انتشار اوراق اجباری نیست طبیعتا هر شرکتی که بخواهد این اقدام را انجام دهد ما کمک خواهیم کرد این انتشار اوراق تحویلی و اجباری نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.