| کد خبر: 255004 |

نقاط حادثه خیز جاده های آذربایجان اصلاح می شوند

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی از رفع نقاط حادثه خیز محورهای ارتباطی خبرداد.

تین نیوز

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از اصلاح قطعی ۱۳ مورد از نقاط حادثه خیز استان در محورهای ارتباطی استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر یدبیضا رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از اولویت های اصلی اداره ایمنی راه و حریم اصلاح نقاط حادثه خیز استان بوده که اصلاح ۱۳ مورد آن به صورت قطعی انجام یافته است.

وی افزود: در آذربایجان غربی ۲۴ نقطه حادثه خیز شناسائی شده است که با تلاش همکاران ۱۳ مورد اصلاح و و بقیه موارد هم در حال انجام عملیات بوده که کلیه پروژه ها از پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد برخوردارهستند.

یدبیضا خاطر نشان کرد: از آغاز سال ۱۴۰۲ نیز کلیه نقاط حادثه خیز استان با استفاده از علائم و نصب بنر آشکار سازی شد که می توان آن را به عنوان یکی از دلایل کاهش تصادفات نوروزی در استان دانست.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: در سال گذشته ۵۸۹۴ مورد تابلو و علائم در محور های مواصلاتی استان نصب و ۱۷۸۶ مورد چراغ های روشنائی و تابلو های برق به منظور آشکار سازی مسیر ها اورهال و به منظور آشکار سازی نقاط حادثه خیز نیز ۳۴۷ مورد بنر و پرچم های ترافیکی و هشدار دهنده نصب شده است.

 

شناسایی ۱۹۰۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های آذربایجان غربی

آذربایجان غربی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از شناسایی ۱۹۰۷ مورد تخلف در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های این استان توسط راهداران خبر داد.

 پیمان آرامون در گفت و گو با ایسنا افزود: سازه های غیرمجاز در حریم راه های آذربایجان غربی شناسایی و تاکنون ۲۵۶۰ مورد  مکاتبه جهت صدور مجوز احداث معرفی، ۱۹۰۷ مورد اخطار و۱۹۲ مورد حکم تخریب برای این گونه ساخت و سازها صادر شد. 

وی تصریح کرد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راهها ، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راهها و حریم راه آهن های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است. 

آرامون با بیان این که اگر مانع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه های استان نشویم، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، اظهار کرد: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه ها نیازمند یک همت و عزم ملی بوده که می بایست تمامی دستگاه های ذیربط خود را ملزم به اجرا آن بدانند. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه ها تاکید کرد و افزود : مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.