| کد خبر: 264039 |

مسیر حرکت واگن‌ های حامل کالاهای اساسی تسهیل می‌ شود

از چهار پایانه مکانیزه غلات در دست احداث توسط بخش خصوصی در بندر امام خمینی(ره)، سه پایانه جانمایی شده است که هدف تسهیل در مسیر حرکت واگن های حامل کالاهای اساسی را پی گیری می کند.

تین نیوز

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تاکید کرد: از چهار پایانه مکانیزه غلات در دست احداث توسط بخش خصوصی در بندر امام خمینی(ره)، سه پایانه در جوار محوطه شانتینگ یارد (محوطه تعویض خط) ریلی جانمایی شده است که هدف تسهیل در مسیر حرکت واگن های حامل کالاهای اساسی را پی گیری می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، ابوطالب گرایلو در نشست هم اندیشی مدیران کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و راه آهن جنوب، با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی سهم ریلی حمل کالا از بندر امام خمینی( ره) به مراکز مصرف، بر اساس هدف گذاری توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: زیرساخت های ریلی در دست احداث در بندر امام خمینی، به ویژه ساخت پل روگذر شانتینگ یارد، با هم افزایی راه آهن جنوب ایجاد می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به تاثیر آموزش، اشاعه و گسترش فرهنگ ایمنی در کاهش و به حداقل رساندن تعداد سوانح ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ، از تشکیل کارگروه های مشترک کارشناسان راه آهن و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به منظور  حفظ و صیانت از تأسیسلات ریلی، تأمین و توسعه زیرساخت های لازم و ارتقا و بسط فرهنگ ایمنی و امنیت محمولات واگن ها خبر داد.

یادآور می شود: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با بهرمندی از 140 کیلومتر راه آهن داخلی و احداث 20 ایستگاه بارگیری ریلی، نخستین بندر ریل پایه در کشور است که افزایش سهم حمل ریلی را در اولویت های خود قرار داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.