بازدید سایت : ۳۴۰۸۲

رکوردزنی بازسازی واگن های مترو در مقایسه با اورهال قطارهای نو!

سیدجعفر تشکری هاشمی در واکنش به ادعای شهرداری تهران در مورد رکوردزنی بازسازی واگن های مترو و مقایسه آن با میزان اورهال کردن قطارهای مترو طی سال های 85 تا 96 گفت : احتمالاً شوخی کرده اند! مگر قرار بود قطارهای نو را بازسازی کنند؟

رکوردزنی بازسازی واگن های مترو در مقایسه با اورهال قطارهای نو!
تین نیوز |

شهردار تهران به تازگی اعلام کرده که قصد دارد تا پایان خرداد سال آینده، رکورد ۱۵ ساله بازسازی واگن های مترو را بزند. او در دومین نشست خبری موضوعی خود که به حوزه حمل و نقل اختصاص داشت، آماری از تعداد واگن های فرسوده پایتخت داد و گفت: امروز ۲۷۰ کیلومتر خطوط مترو با ۱۵۰ ایستگاه و ۱۵۰۰ واگن داریم که از ۱۵۰۰ واگن، ۲۸ واگن از رده خارج شده و دو سوم آن نیز باید بازسازی شود و لذا اولویت را در بازسازی گذاشتیم که علاوه بر بازسازی، ارتقاء نیز در دستور کار قرار گرفت. از سال ۸۵ تا سال ۹۵، ۴۱۶ دستگاه واگن بازسازی شده اما از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۱ یعنی ظرف مدت ۲۲ ماه، ۲۵۱ واگن بازسازی و تحویل شده، ۴۲ واگن در حال بازسازی است و تا پایان خرداد سال آینده، ۴۲۸ واگن بازسازی و تحویل خواهد شد تا رکورد بیش از ۱۵ سال گذشته را بزنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از اکو ایران، مبدا تاریخی که شهردار تهران برای آغاز اورهال واگن های مترو اعلام کرد تا بتواند به این رکورد تاریخی برسد، زمانی بود که بخش زیادی از واگن های متروی تهران هنوز به سن فرسودگی نرسیده بودند و نیازی به اورهال نداشتند. 

سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران که آن روزها مسئولیت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را برعهده داشت، در این رابطه گفت: احتمالاً این موضوع به صورت شوخی مطرح شده است، چون قطارها در آن سال ها نو بودند و قطارهایی که در دوره سال های ۸۴ تا ۹۶ وارد شبکه شدند، بیش از هزار دستگاه واگن نو بود و قاعدتاً قطار نو نیازی به اورهال ندارد که آنها را جزو آمار عملکرد بیاورند.  

او ادامه داد: واگن هایی که در خط متروی تهران - کرج کار می کنند، بعد از هفت یا هشت سال و قطارهای داخل شهر بر اساس این که قطارهای DC یا AC باشند، بر مبنای کیلومتراژشان باید اورهال شوند. 

تشکری هاشمی با اشاره به اهمیت و ضرورت نگهداشت در حوزه حمل و نقل می گوید: ابزار و تجهیزاتی که در مسیر بهره برداری قرار می گیرند، در زمانی که موعدش برسد، حتماً باید اورهال شوند. مقایسه انجام شده در مورد اورهال قطارهای مترو، اصولاً مقایسه غلطی است و اگر قرار باشد، مقایسه صحیحی انجام شود، باید ببینیم طی این سال ها و در گذشته چند واگن نو وارد شده است و در حال حاضر، تنها انتظار داریم واگن هایی که در صف اورهال هستند را سریع تر اورهال کنند. 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر یادآور شد: واگن های خط پنج مترو، هر هفت سال و نیم یک بار باید اورهال شوند و لوکوموتیوهای این خط نیز بعد از هر یک میلیون و دویست هزار کیلومتر پیمایش باید اورهال شوند؛ بنابراین کل تجهیزات متحرک مترو شامل قطارهای DC نهصد هزار کیلومتر، قطارهای AC هفتصد و بیست هزار کیلومتر، لوکوموتیوهای خط پنج مترو یک میلیون و دویست هزار کیلومتر و واگن های خط پنج مترو هر هفت سال و نیم یک بار باید اورهال شوند و تا زمانی که این مقدار پیمایش را انجام ندادند، به هیچ عنوان اورهال نمی شوند. اینها تعمیرات جاری روزانه و تعمیرات دوره ای ده هزار کیلومتر دارند و در هر سیصد و پنجاه هزار کیلومتر پیمایش نیز تعمیرات اساسی تری دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.