بازدید سایت : ۶۷۵۸۰

سوز سرما در جنوب آذربایجان غربی تا سه‌شنبه تداوم دارد

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوا در شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی کاهش محسوس پیدا کرده و این سوز سرمای هوا تا روز سه شنبه نیز در این مناطق تداوم دارد.

سوز سرما در جنوب آذربایجان غربی تا سه‌شنبه تداوم دارد
تین نیوز

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوا در شهرهای جنوب آذربایجان غربی کاهش محسوس پیدا کرده و این سوز سرمای هوا تا روز سه شنبه نیز در این مناطق تداوم دارد.

به گزارش تین نیوز، اردلان محمدپور اظهار کرد: با ورود موج جدیدی از سرما به منطقه دمای هوا در بیشتر مناطق جنوب آذربایجان غربی کاهش محسوس پیدا کرد و در شبانه روز گذشته حداقل دما در هفت شهر به صفر درجه سانتی گراد و کمتر از آن رسید.

وی افزود: در این مدت حداقل دمای ها در شهرهای تکاب و بوکان به منفی چهار درجه سانتی گراد، شاهین دژ به منفی ۲ درجه سانتی گراد، پیرانشهر و اشنویه به منفی یک درجه سانتی گراد و سردشت و مهاباد نیز به صفر درجه سانتی گراد رسید.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: طی چند روز آینده جوی آرام در منطقه حاکم شده اما آسمان همچنان ابری و شاهد پدیده مه غلیظ صبحگاهی خواهیم بود و در شهرها نیز به دلیل سکون بودن هوا امکان افزایش آلاینده ها وجود دارد.

وی از سالخوردگان و کودکان و بیماران قلبی و تنفسی خواست در این ایام با توجه به افزایش آلاینده های جوی از ترددهای غیرضروری در بیرون از خانه خودداری کنند.

محمدپور اضافه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای حداقل هشت درجه سانتی گراد بالای صفر، سردترین شهر آذربایجان غربی بود و پلدشت و پیرانشهر با حداکثر دمای هفت درجه سانتی گراد گرمترین شهرهای استان؛ ضمن اینکه در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین صفر و سه درجه سانتی گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران سنجی راه اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

طبق اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد امروز مه غلیظ صبحگاهی دید افقی در گردنه «قره بلاغ» این شهرستان را برای دومین روز متوالی به کمتر از ۱۰ متر کاهش داده و موجب اختلال در تردد وسایل نقلیه شده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.