بازدید سایت : ۵۷۲۶۱

توجه ویژه برنامه هفتم توسعه بر دریا، سواحل، بنادر و آب های مرزی

در بند ۱۱ سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، بر اجرایی سازی مزیت های دریا، سواحل، بنادر و آب های مرزی تاکید شده است.

توجه ویژه برنامه هفتم توسعه بر دریا، سواحل، بنادر و آب های مرزی
تین نیوز

در بند ۱۱ سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، بر اجرایی سازی مزیت های دریا، سواحل، بنادر و آب های مرزی تاکید شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی برنامه هفتم را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام و با اولویت پیشرفت اقتصادی توام با عدالت تعیین شده است به سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ کردند.
مقام معظم رهبری  سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه را در ۷ سرفصل «اقتصادی»، «امور زیربنایی»، «فرهنگی و اجتماعی»، «علمی، فناوری و آموزشی»، «سیاسی و سیاست خارجی»، «دفاعی و امنیتی»، «اداری، حقوقی و قضایی» ابلاغ فرمودند.
در بند ۱۱ این ابلاغیه، بر «تحقق سیاست‌ های کلی آمایش سرزمین با توجه به مزیت‌های بالفعل و بالقوه و اجرایی ساختن موارد برجسته آن با توجه ویژه بر دریا، سواحل، بنادر و آب‌های مرزی» تاکید شده است.
علی اکبر صفایی؛ معاون وزیر راه و‌شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این باره ضمن تقدیر و تشکر از توجه و عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز رییس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر پیشنهاد بند ۱۱ که مرتبط با ظرفیت‌های دریایی کشور است، تصریح کرد: ظرفیت‌های دریایی جمهوری اسلامی به عنوان یکی از پیشران‌های گام دوم انقلاب اسلامی مورد توجه دولت و دستگاه‌های مرتبط بوده است و پیرو ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه، دولت و مجلس شورای اسلامی با همکاری یکدیگر، احکام متناسب جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری را تدوین و به تصویب خواهند رساند.
وی با اشاره به جهت‌گیری دولت سیزدهم مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های دریایی و توجه به سواحل و بنادر، اعلام کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی و متولی بنادر کشور، تمامی اقدامات آینده خود را در جهت پیشرفت و انتفاع عمومی و افزایش تولید ناخالص داخلی از محل صنایع و فعالیت‌های مرتبط با دریا در دستورکار قرار خواهد داد.
 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.