بازدید سایت : ۳۰۴۳۱
یک مقام صنفی:

ارایه خدمات برون‌شهری توسط اسنپ، غیرقانونی است

اسنپ در اقدامی عجیب و غیرقانونی و برخلاف تمام پروتکل‌ها و تعهدات قبلی، در اپلیکیشن خود اقدام به افزودن گزینه سفر برون شهری برای ‌جابه‌جایی مسافر بین شهرها نموده است.

ارایه خدمات برون‌شهری توسط اسنپ، غیرقانونی است
تین نیوز

یک فعال صنفی بخش مسافری جاده‌ای گفت: اخیراً اسنپ در اقدامی عجیب، غیرقانونی و برخلاف تمام پروتکل‌ها و تعهدات قبلی، در اپلیکیشن خود اقدام به افزودن گزینه سفر برون‌شهری برای ‌جابه‌جایی مسافر بین شهرها نموده است.

به گزارش تین نیوز، حمید حسین زاده  در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: این امر نشان از قصد و اراده این شرکت برای در اختیار گرفتن و انحصاری نمودن حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور دارد. 

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور عنوان کرد: فارغ از غیر قانونی بودن چنین اقدامی، این عمل در شرایطی صورت می‌گیرد که شرکت‌های مسافربری جاده‌ای به‌خاطر شرایط کرونا و کم شدن سفرهای غیر ضروری جاده‌ای و هوایی و بیشتر مورد استفاده قرار گرفتن خودروهای شخصی در مسافرت‌ها و عدم حمایت لازم از سوی دولت، تقریباً در حال ورشکستگی بوده و به‌سختی خود را سر پا نگهداشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در همین تهران نزدیک به 2000 نفر از رانندگان فرودگاه امام با خودروهای گران‌قیمت خود در بیکاری تقریباً مطلق به‌سر می‌برند و با تبعات ناشی از بیکاری مانند اقساط معوقه و هزینه معیشت خانواده دست به‌گریبان بوده و روزگار سختی را سپری می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، این فعال صنفی افزود: تمام رانندگان مناطق مرزی که همگی از محروم‌ترین اقشار جامعه هستند به‌خاطر مسدود شدن مرزها چهار ماه است به‌طور کامل خانه‌نشین شده‌اند،  اتوبوس‌ها و سواری‌های عمومی جاده‌ای با حداقل ظرفیت فعالیت نموده و بعضاً هفته‌ای یک سرویس بیشتر انجام نمی‌دهند. با این شرایط این حرکت و اقدام این تاکسی اینترنتی را چگونه می‌شود توجیه و هضم نمود؟  

حسین‌زاده گفت: در هر صورت این اقدام مشکوک اسنپ موجب ناراحتی شدید رانندگان حرفه‌ای جاده‌ای شده و همگی به جد معترض این موضوع هستند و بنده به نمایندگی از کانون انجمن‌های صنفی کشور به همراه ریاست اتحادیه سواری کرایه کشور در روز سه شنبه(دیروز) موضوع نگرانی شدید  رانندگان و شکایت خود را به مدیر کل دفتر مسافر سازمان راهداری منعکس نموده و خواهان اقدام عاجل و قاطع سازمان در این خصوص شده و پیگیر این موضوع خواهیم بود.

این مقام صنفی عنوان کرد: به همه شرکت‌های تاکسی اینترنتی متذکر می‌شویم حریم جاده خط قرمز رانندگان جاده‌ای است و سعی نکنید با نقض این حریم مشکلاتی برای جامعه ایجاد کنید و مسلماً ادامه این اقدام، سوء نیت متولیان این شرکت‌ها برای برهم زدن آرامش و ایجاد تنش در جامعه محسوب می‌شود که شایسته است مقامات انتظامی و امنیتی جامعه به این موضوع توجه کافی داشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.