| کد خبر: 20539 |

◄ چرا ۴۰ درصد پروازهای داخلی با تاخیر انجام می شود؟ / دلایل تاخیر پروازهای خارجی در فرودگاه امام

تین نیوز | افزایش تاخیر پروازها از موضوعاتی است که طی روزهای گذشته بار دیگر موضوع محافل رسانه ای شده و گلایه های مسافران را به همراه داشته است. این موضوع علاوه بر فرودگاه مهرآباد در فرودگاه امام نیز به چشم می خورد.

به گزارش تین نیوز، چندی پیش نیز سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که در تیر ماه امسال تعداد کل پروازهای کشور در فرودگاه‌های داخلی به 4214 پرواز رسید که در مجموع 1640 پرواز آن با تاخیر انجام شده است. این آمار بدین معناست که حدود 40 درصد پروازهای کشور با تاخیر انجام می شود. در همین رابطه تاخیر پروازها در فرودگاه بین المللی امام خمینی نیز از جمله مواردی است که علاوه بر پروازهای داخلی از سوی مسافران و کارشناسان حوزه حمل و نقل هوایی مطرح شده است.

یکی از کنترلرهای فرودگاه امام با بیان اینکه مسافران در فرودگاه امام برای عبور از گیت ها در صف های طولانی می ایستند، در گفتگو با خبرنگار تین نیوز معتقد است بعد از نقص فنی هواپیماها، اصلی ترین دلیل تاخیر پروازها در فرودگاه امام، کمبود گیت های چک گذرنامه است.

وی با اشاره به اینکه از نظر مردم و مسئولان هواپیمایی، میزان تاخیر پروازها متفاوت است، تصریح کرد: برای هر پرواز، یک طرح پروازی به برج مراقبت ارائه می شود که پس از تایید، ساعت مشخصی روی آن نوشته می شود. این زمان در واقع محدوده تاخیر مجاز هواپیماست و هواپیما می تواند برای مثال حدود نیم ساعت تاخیر داشته باشد.

علیرضا حضرتی در ادامه گفت: اگرچه از لحاظ هواپیمایی این مدت زمان، تاخیر محسوب نمی شود، ولی برای مسافران هر نوع تغییر در ساعت پرواز، به منزله تاخیر است.

وی افزود: مسافرانی که بیش از حد مجاز در فرودگاه‌ها معطل می‌شوند، طبق قوانین بین‌المللی از حقوقی برخوردار هستند که معمولا در ایران چندان به آن توجه نمی‌شود.

وی با اشاره به افزایش تاخیر پروازهای داخلی در روزهای اخیر گفت: بی‌اطلاعی مسافران از حقوق خود در کنار عدم وجود قانون حقوق مسافر و نظارت کافی بر ایرلاین‌ها، موجب تضییع حقوق مسافران شده است.

این کنترلر فرودگاه امام در پایان درباره علل تاخیر پروازها گفت: نقص فنی هواپیماها، هندلینگ، مشکلات شرکت‌های هواپیمایی و مسائل مربوط به فرودگاه‌ها مثل سوخت رسانی و نبودن فضای مناسب برای پارک هواپیما و یا تخلیه مسافران، از مهمترین عوامل تاخیر پروازها محسوب می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.