بازدید سایت : ۶۷۵۸۰

۱۱ هزار میلیارد ریال در بخش راه کردستان سرمایه‌گذاری شد

۱۱ هزار میلیارد ریال طی شش سال گذشته در بخش راه کردستان سرمایه‌گذاری شده که با این میزان اعتبار یک هزار و ۲۶ کیلومتر راه احداث شده است.

۱۱ هزار میلیارد ریال در بخش راه کردستان سرمایه‌گذاری شد
تین نیوز

 ۱۱ هزار میلیارد ریال طی شش سال گذشته در بخش راه کردستان سرمایه‌گذاری شده که با این میزان اعتبار یک هزار و ۲۶ کیلومتر راه احداث شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان اظهار داشت: ۱۱ درصد از کل راه‌های بین شهری، ۴۸ درصد از بزرگراه ها و ۲۷ درصد از راه‌های روستایی این استان در دولت تدبیر و امید ساخته شده که در نتیجه آن یک هزار و ۲۶ کیلومتر انواع راه با استفاده از حدود ١١ هزار میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

رامین محمودی اظهار داشت: در این مدت حدود چهار هزار میلیارد ریال برای ١٣٠ کیلومتر بزرگراه، سه هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال برای احداث ١٣٥ کیلومتر راه بین شهری اصلی و فرعی و سه هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال برای ۷۸۲ کیلومتر و راه روستایی هزینه شده است.

وی گفت: هم اکنون طول کل بزرگراه های استان ٣٠٠ کیلومتر، راه اصلی و فرعی یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر و راه‌های روستایی آسفالته ۲ هزار و ۹۹۰ کیلومتر است.

وی افزود: با اقدامات انجام یافته از سوی دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ تا کنون شاخص بزرگراهی استان از ۹ درصد به ۱۷درصد، و شاخص راه‌های روستایی آسفالته از ۳۶ درصد به ۴۹ درصد رسیده است.

طول شبکه راه‌های استان حدود هشت هزار کیلومتر است که این میزان شامل حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و یک‌هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع و یک میلیو ن و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

منبع: خبرگزاری ایرنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.