| کد خبر: 11841 |

لزوم انجام اصلاحاتی در طرح پروژه فرودگاه بین‌المللی

تین نیوز | مدیرکل بازرسی استان قم با اشاره به لزوم اصلاح موارد تذکر داده شده به مدیران پروژه فرودگاه بین‌المللی گفت: اگر این موارد اصلاح نشود با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شویم.
 
محمود صالحی در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل بازرسی استان قم برگزار شد، از انجام اقدامات پیشگیرانه به عنوان رویکرد جدید سازمان بازرسی خبر داد و افزود: امیدواریم با این رویکرد جدید دیگر نیاز به انجام بازرسی و نظارت و برخورد با فرد یا اُرگانی با استفاده از اختیارات و قوانین خود نداشته باشیم.
 
وی با اشاره به انجام بازرسی‌های گوناگون در قالب سه بخش موردی، فوق‌العاده و برنامه‌ای اظهار کرد: در سال گذشته 238 پرونده موردی داشتیم که توسط مردم استان به صورت شفاهی و کتبی به ما ابلاغ و پیگیری‌های مورد نیاز انجام شد.
 
مدیرکل بازرسی استان قم با اشاره به انجام دو بازرسی فوق‌العاده که توسط قوه قضاییه و نهاد ریاست جمهوری به ترتیب در ارتباط با پرو‍ژه ملی منوریل و چگونگی تأثیر جابه‌جایی مدیران استانی ابلاغ شده بود، افزود: پرونده ابلاغی توسط نهاد ریاست جمهوری مبتنی بر مقایسه عملکرد مدیران جدید دستگاه‌های دولتی نسبت به مدیران سابق آن‌ها بوده است.
 
ابطال مناقصه فاز دوم پروژه منوریل
صالحی با توجه به اینکه پروژه ملی منوریل به علت وجود مشکلاتی از جمله تحریم اقتصادی با تأخیر به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: اگر ابتدا فاز دوم منوریل را انجام می‌دادیم می‌توانستیم در منطقه پردیسان مشکلاتی همانند بحران جمعیت و سختی حمل و نقل را بهتر برطرف کنیم.
 
وی با اشاره به ابطال فاز دوم پرو‍ژه مذکور ابراز کرد: تا زمانی که فاز نخست این پروژه تکمیل نشود اجازه مناقصه فاز دوم داده نخواهد شد.
 
صالحی ادامه داد: در سال 92 از طرف سازمان بازرسی کل کشور 23 مورد بازرسی برنامه‌ای به استان ابلاغ و با پیگیری کارشناسان و بازرسان سازمان به خوبی انجام شد.
 
وی سازمان بازرسی را امین مردم و مسئولین دانست و تاکید کرد: به دلیل قطعی نبودن و در حال بررسی بودن بسیاری از پرونده‌ها نمی‌توانیم نام افراد متخلف سازمان‌ها و اُرگان‌ها را بیان کنیم.
 
مدیرکل بازرسی استان قم با اشاره به بررسی طرح بلوار پیامبر اعظم و فروش اوراق مشارکت تصریح کرد: در این طرح آزاد سازی مسیر، واگذاری سهام این طرح به اشخاص خصوصی، چگونگی تملک، پرداخت سود و نحوه واگذاری به اشخاص در دست بازرسی است.
 
صالحی ابراز کرد: بدهی بانکی شهرداری از موارد تذکر داده شده سازمان بازرسی استان به شهردار سابق و شهرداری است که مسئولین بدون کمک دولت برای پرداخت آن در حال تلاش هستند.
 
لزوم توجه به موارد تذکر داده شده در پروژه فرودگاه بین‌المللی
وی با اشاره به بازرسی فوق‌العاده از پروژه فرودگاه بین‌المللی در سال 91 افزود: مواردی که باید اصلاح شود را به استاندار سابق و همچنین در سال گذشته نیز به استاندار جدید تذکر داده‌ایم که اگر آن‌ها برطرف نشود با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم.
 
وی با اشاره به فعالیت سازمان بازرسی در جلوگیری از تخلف زمین خواری در برخی از ‌دستگاه‌ها بیان کرد: در این زمینه مواردی وجود داشت که با هوشیاری سازمان بازرسی معاملات ابطال شد.
 
مدیرکل بازرسی استان قم خاطرنشان کرد: بازرسی در سازمان‌های دخیل در انجام پروژه پیامبر اعظم(ص)، بیمارستان اطفال و پروژه‌های اداره کل ورزش و جوانان از برنامه‌های در دست اقدام سازمان بازرسی استان است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.