| کد خبر: 10026 |

اعتصاب کارمندان مترو و قطارهای فرانسه مسافران را سردرگم کرده است

تین نیوز | اعتصاب کارگران و کارمندان مترو و قطارهای فرانسه مسافران را سردرگم کرده است.

در روزهای عادی در پاریس پایتخت فرانسه هر پنج دقیقه یک قطار از ایستگاههای مترو عبور می کند اما با اعتصاب سراسری کارگران و کارمندان شرکت قطارهای فرانسه، حرکت قطارهای مترو نیز مختل شده است. اعتصاب کنندگان با طرح دولت برای خصوصی سازی و اصلاحات در این بخش مخالفند.

امانوئل بیگو سخنگوی فدراسیون کارگران قطارهای فرانسه گفت شرکت ما پیمانکاران خصوصی زیادی دارد. حتی در ایستگاههای قطار شرکتهای خصوص زیادی خدمات ارائه می کنند. این وضع نتیجه خصوصی سازی در بخش قطارها و راه آهن است. ما می خواهیم همه این کارها تحت چتر واحد دولت انجام شود.

هفته آینده پارلمان فرانسه درباره ورود بازیگران و شرکت های جدید به بازار راه آهن این کشور تصمیم می گیرد. فرانسه از کشورهایی در جهان است که بیشترین خطوط آهن و مترو را دارد که برخی از آنها با سرعت بیش از سیصد کیلومتر در ساعت حرکت می کنند.

سباستین شاتیون عضو فدراسیون قطارهای فرانسه گفت به نظر من واگذاری قطارها و خدمات آن به بخش خصوصی هزینه سفرها را بیشتر کرده است. گاهی مردم علاوه بر خرید بلیط باید برای خدمات دیگر نیز پول بدهند و حتی در مواردی بلیطها فقط تا بخشی از یک مسیر اعتبار دارد. به نظر من باید به این نابسامانی و بی نظمی پایان داده شود.

یک پیرمرد مسافر گفت به نظر من کارمندان قطارهای مترو درباره آینده خود نگران هستند و البته حق هم دارند. اما باید در نظر داشته باشیم ادامه چنین اعتصابهایی مسافران را به دردسر می اندازد.
یک نفر دیگر گفت ما می دانیم چرا کارمندان اعتصاب کرده اند. آنها با خصوصی سازی بیشتر این بخش مخالفند. اما به نظر من اسیر کردن مسافران هم کار درستی نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.