بازدید سایت : ۳۸۱۲۳
طنز

◄ ابتکار: یه دل میگه برو، ظریف: یه دل میگه نرو

◄ ابتکار: یه دل میگه برو، ظریف: یه دل میگه نرو

تین نیوز | این روزها مدام سخن از رفتن و نرفتن و پیاده روی و غیره و ذالک است. یک روز می گویند که چرا می روی پیاده روی و روز دیگر می گویند چرا نمی روی اهواز؟ روزی گفته می شود که "ظریف!" راه رفتن خوب نیست و روزی دیگر می گویند "ابتکار!" چرا راه نمی روی؟

خلاصه این روزها که بحث بررسی بودجه در مجلس است و وزارت راه هم در انتظار تصویب بودجه پیشنهادی و ساماندهی راه ها و ایمنی راه ها و امثال آن، موضوع رفتن و نرفتن شدیدا مطرح و سوژه بسیاری از سین جیم هاست. بالاخره اینکه هرکس از چه راهی برود یا نرود به وزارت راه هم مربوط می شود. با چه وسیله ای برود یا نرود به آخوندی هم ارتباط دارد. هوایپماها که تاخیر دارد یا سقوط پس خوب نیست، پیاده روی هم که علیرغم توصیه پزشکان از سوی نمایندگان منع شده، اتوبوس که حادثه ساز است و قطار که ایمن ترین وسیله است هم هنوز کاملا ریل گذاری نشده؛ پس بررسی این مسئله هم مهم است.

البته این موضوع یعنی بروم یا نروم مسبوق به سابقه نیز هست و شعر و ترانه آن هم بعد از گذشت سال ها و دهه ها، ورد زبان جوان های امروزی نیز هست: " یه دل می گه برم، برم یه دل می گه نرم نرم، طاقت نداره دلم دلم، بی تو چه کنم"

به آقای ظریف توصیه می کنیم با پیاده روی اش با "جان" خارجه، آن قدر گرد و خاک بلند نکند که ریزگردها و غبار آن از ژنو به سمت خوزستان برود تا جایی که حتی خانم ابتکار هم قادر به حضور در اهواز و شهرهای همجوارش نشود.

در خصوص علت عدم حضور ابتکار در استان خوزستان که علت آن ریزگردها عنوان شده و رسانه ها شدیدا به "ابتکار" دولت خرده می گیرند، باید گفت وقتی بنده خدا، "ظریف" دولت آن مسیر را پیاده رفته تا خرج دولت از جیب ملت افزون نشود، باز هم نمایندگان ملت به او خرده گرفتند که چرا می روی پیاده روی آن هم با "جان" با پسوند "کری" که هرچه بگویی و مذاکره کنی هم نمی شنود!

اینجا بود که ابتکار دولت هم حساب کار خودش را کرد که اگر به خوزستان برود ممکن است بگویند چرا رفتی؟ چرا با هواپیما رفتی؟ چرا با اینکه خودت رئیس محیط زیست مملکت هستی متوجه نشدی که نباید وقتی گرد و خاک است، بروی؟ تازه اگر این گرد و خاک بر اثر پیاده روی محمد جواد با جان ایجاد شده باشد، ممکن بود که بگویند چرا خودت را شریک این پیاده روی کردی و مانند آن.

به نظر می رسد چون ظریف و ابتکار، جزء سلطان قلب های دولت روحانی هستند، نمایندگان محترم خانه ملت قصد مزاح با این اعضای هیئت دولت را داشته اند و چون نمی توانند به معاون رئیس جمهوری برای حفاظت محیط زیست، در مجلس کارت زرد بدهند تصمیم گرفتند آن قدر به ظریف کارت زرد بدهند تا متوجه شود که هر که گرد و خاک بلند می کند، باید منتظر کارت قرمز باشد!

از طرف دیگر خانم ابتکار هم با احساسی سرشار از لطف و عنایت منتقدانش، دل را به دریا زده و با سرود "طاقت نداره دلم، بی تو چه کنم" گفته که دوشنبه، (27 بهمن) به اهواز می رود تا هم غبار از چهره مردم زحمتکش این دیار بردارد و هم پاسخ دندان شکن به منتقدان خودش و دولت بدهد.

تازه برخلاف آنچه نوشته و گفته شده که وزیر بهداشت برای خودشیرینی زودتر از ابتکار به خوزستان رفته، خانم دکتر اظهار کرده اند که اصلا هم این طور نیست بلکه اینجا حق تقدم با آقایان بوده است به همین خاطر دکتر قاضی زاده هاشمی رفته اند تا وضعیت بهداشتی منطقه را بررسی کنند. ابتکار گفته الان من می روم و بعد هم از دکتر ظریف می خواهم تا به اهواز بروند و ببینند نتایج ژنو چه گرد و خاکی به پا کرده است تا ببینند دست اجانب در اینجا هم در کار است!

از این رو پیشنهاد می شود همه عزیزان اعم از نمایندگان و موافقان و مخالفان دولت و برخی از اعضای دولت مانند آخوندی، به عنوان متولی اصلی ساماندهی راه و حمل و نقل به همراه قاضی زاده هاشمی، ظریف و ابتکار، درباره رفتن یا نرفتن به اهواز یا پیاده روی در ژنو، همگی دور هم جمع شوند و بالاخره تکلیف را معلوم کنند که: برویم یا نرویم؟

در این زمینه، قبل از سلطان قلب ها، سلطان عرفا، عطار نیشابوری، پاسخ دندان شکنی به این سوال داده است:
گر مرد رهی میان خون باید رفت /   از پای فتاده، سرنگون باید رفت
تو پای به راه نه و هیچ مپرس /     خود راه بگویدت که چون باید رفت

البته این شعر عطار خطابش به مردان است نه زنان. با این حساب، تکلیف آقایان وزیران خارجه و بهداشت مشخص است؛ می ماند خانم ابتکار که باید منتظر تصمیم گردهمایی آن عزیزان فوق الاشاره باشد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.