بازدید سایت : ۵۷۱۳۷

از طنین بوق کشتی ها تا جشن حماسه سوم خرداد در بندر شهید رجایی

تین نیوز | ویژه برنامه های مختلفی به منظور گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در بزرگترین بندر تجاری ایران برگزار شد که از جمله آنها به صدا درآمدن بوق کشتی ها و جشن حماسه سوم خرداد بود.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طنین انداز شدن بوق کشتی های پهلوگرفته در حوضچه های بندر شهید رجایی آغازبخش این ویژه برنامه ها بود. برهمین اساس، دریانوردان با به صدا در آمدن بوق کشتی ها در بنادر هرمزگان، سی و دومین سالگرد فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس را گرامی داشتند.

در ادامه این ویژه برنامه ها، آیین جشنی به منظور گرامیداشت سوم خرداد با حضور مدیران و کارکنان بخش های مختلف اداره کل بنادرو دریانوردی هرمزگان در نمازخانه ساختمان مرکزی این اداره کل برگزار شد.
در بخش آغازین این مراسم که پس از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار شد و به مدت یکساعت هم به طول انجامید، چند نماهنگ با موضوع شهدا و فتح خرمشهر برای شرکت کنندگان در این مراسم به نمایش درآمد که مورد توجه حضار قرار گرفت. 

در بخش دیگری از این مراسم،  محمود صابری، فرمانده پایگاه مقاومت شهید رجایی طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطراتی از حماسه سازن فتح خرمشهر.
وی در ادامه مراحل مختلف عملیات آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام را تشریح کرد و افزود: درحال حاضر که زندگی را در صلح و آرامش سپری می کنیم، این نعمت را مدیون دلیرمردی ها و ایثارگری های زنان و مردانی هستیم که جان خود را فدای دفاع از اسلام و میهن اسلامی مان کردند.

صابری با بیان این مطلب که دفاع مقدس همچنان در بطن جامعه ما جریان دارد و  به تاریخ نپیوسته است، گفت: کسانی که در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته اند، باید شرح سلحشوری ها و حماسه آفرینی های دوران دفاع مقدس را به جوانان امروز و نسل آینده منتقل نمایند تا یاد و خاطره جانفشانی شهدا و رزمندگان به فراموشی سپرده نشود. 

در پایان این مراسم، سوالاتی در باب حماسه آزادسازی خرمشهر و به ده نفر از شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح ارائه نمودند جوایزی اهداء گردید. 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.