مسیر اهواز اصفهان؛ کریدور جدید اتصالی به مرکز کشور

وبلاگ تین نیوز، سید محسن پورسید آقایی |  امكان دو خطه كردن مسیر دورود ـ اندیمشك به دلیل وجود تونل‌های متعدد در این مسیر وجود ندارد بنابراین به دلیل وجود گلوگاه‌ها به دنبال ترسیم مسیر اهواز ـ اصفهان هستیم كه سال گذشته در سفر رییس جمهوری به چهارمحال‌ و‌بختیاری و اصفهان این طرح را به عنوان طرح‌های ملی پذیرفتند. 

مجوز ۲۱۵ این طرح دریافت شده و در مرحله تامین منابع مالی مورد نیاز قرار دارد، این خط از ابتدا به صورت دو خطه ساخته می‌شود و احتمال دارد به دلیل فراز و نشیب‌های مسیر به صورت برقی باشد. 

بر این اساس مسیر اهواز ـ اصفهان كریدور جدید اتصالی به مركز كشور خواهد بود، بخشی از منابع مالی این طرح از طریق فاینانس و بخشی نیز از سوی شركت‌های خصوصی تامین می‌شود.

این د رحالی است که خط ریلی ـ دریایی نیز در حال پیگیری است تا بخشی از بارهایی كه وارد خوزستان شده به جای دورود ـ اندیمشك از طریق بندرعباس وارد استان شود.

سنگ آهن و مواد معدنی بخش عظیمی از حمل و نقل باری ریلی را اشغال كرده كه با احداث خط ریلی ـ دریایی بار به بندر امام از آنجا به اهواز منتقل می‌شود. 

به هر حال همه گلوگاه‌های واقع در مسیر حمل و نقل ریلی استان خوزستان رفع و كم خطر خواهد شد و ایستگاه راه آهن اهواز باید چهره كهنه خود را تغییر دهد كه در همین راستا به زودی كار احداث ایستگاه جدید نیز در محل ایستگاه موجود آغاز و هم اینك در مرحله تهیه نقشه و معماری آن هستیم كه ساختمانی نو و زیبا در اهواز به این منظور ساخته خواهد شد.

خطوط ریلی موجود در خوزستان باید بازسازی و حواشی آن نیز مناسب شود ضمن اینكه برای جایگزینی خانه‌های سازمانی راه آهن با كمك بخش خصوصی طرح‌هایی در دست اقدام است تا بخشی از زمین‌های موجود در اختیار راه آهن قرار گیرد و خانه‌های نو ساخته شود.

برگرفته از خبر روابط عمومی راه‌آهن  

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.