| کد خبر: 265928 |

چرا بوئینگ 727 دوست داشتنی است؟

بوئینگ 727 تقریباً 60 سال پیش در 1 فوریه 1964 وارد اولین ایرلاین شد و تا پایان تولید در سال 1984 تعداد 1832 فروند از آن ساخته شد. به نظر شما دلیل محبوبیت این هواپیما چه بوده است؟

تین نیوز

بوئینگ 727 تقریباً 60 سال پیش در 1 فوریه 1964 وارد اولین ایرلاین شد و تا پایان تولید در سال 1984 تعداد 1832 فروند از آن ساخته شد. به نظر شما دلیل محبوبیت این هواپیما چه بوده است؟

الزامات خطوط هوایی

به گزارش تین نیوز به نقل از انجمن شرکت های هواپیمایی ایران، پس از معرفی بوئینگ 707 چهار موتوره در سال 1958 خطوط هوایی به دنبال هواپیمایی بودند که بتواند به فرودگاه های کوچکتر با باندهای کوتاه تر و مسافران کمتر خدمات رسانی کند. اما هر شرکت هواپیمایی شرایط متفاوتی داشت.
امریکن ایرلاینز یک هواپیمای دو موتوره برای بهره وری بهتر سوخت می خواست، در حالی که ایسترن به هواپیمایی با حداقل سه موتور نیاز داشت که بتواند در مسیرهای کلیدی کارائیب سفر کند. در نهایت، شرکت ها مصالحه کردند و از بوئینگ خواستند تا یک هواپیمای سه موتوره بسازد.
بوئینگ قصد داشت 727 را با سه موتور توربوفن آلیسون AR963بسازد. در آن زمان، پرت اند ویتنی فعالانه به دنبال مشتریانی برای موتور توربوفن JT8D خود بود و خطوط هوایی را متقاعد کرد که برای هواپیمای جدید عالی است.
در آن زمان نفوذ ایسترن ایرلاینز به حدی بود که وقتی رئیس شرکت هواپیمایی به بوئینگ گفت که پیشنهاد پرت اند ویتنی را به موتور آلیسون ترجیح می دهد، موتور توربوفن JT8D با وجود افزایش وزن بیشتر انتخاب شد.

ویژگی های طراحی منحصر به فرد

بوئینگ 727برای کار در خارج از فرودگاه های کوچک با باندهای کوتاه طراحی شده است، مانند باند 4800 فوتی در فرودگاه بین المللی کی وست در فلوریدا. همچنین، از آنجا که هواپیمای جدید برای پرواز به فرودگاه هایی با امکانات محدود ساخته شده بود، بوئینگ 727 به واحد برق کمکی (APU) مجهز شد. به این ترتیب خلبان می توانست تهویه مطبوع و موتورها را بدون نیاز به منبع تغذیه زمینی روشن کند.
یکی دیگر از ویژگی های نوآورانه بوئینگ 727 پلکان جمع شونده آن بود که در قسمت عقب هواپیما تعبیه شده بود که به مسافران اجازه می داد بدون نیاز به پلکان فرودگاهی از هواپیما سوار و پیاده شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    بنده ودوستان در فروردین سال 46 از نیویورک با شرکت هواپیمائی (ایسترن) به طرف شهر ( سن آنتو نیو) در ایالت تکزاس پرواز کردیم

  • ناشناس 1 0

    هواپیمائی ایسترن برای بنده خاطره انگیز است ما باین هواپیما بعد از پرواز از نیو یورک بطرف سن آنتونیو از دالاس وهوستون به این شهر رسیدیم سال 46

  • ناشناس 1 0

    سال 46 هواپیمای 7o7 بهترین هواپیما برای مسافرت به امریکا بود درداخل امریکا هواپیماهای دو موتوره ملخدار بین شهرهای کوچک پرواز میکردند

  • ناشناس 1 0

    بنام خدا ما در اواخر سال 46 دوره تسهیلات پروازی (کمک ناو بری) را در آمریکا در پایگاه هوائی کیسلر به اتمام رساندیم شهر مربوط به این پایگاه شهر بلاکسی وفرودگاه نزدیک به آن فرودگاه گالف پورت بود که آن زمان میزبان هواپیماهای ملخ دار بود دستگاه های مربوطه ( تکن و VoR و DF وILS ورادیو بیکن بود) معلمان بعضی ها نظامی وبعضی ها باز نشسته نیروی هوائی بودند بعضی از همدوره ها به دیار باقی شتافته اند خداوند بیامرزدشان

  • ناشناس 1 0

    با تشکر از سایت محترم تین نیوز که نظر بنده را منعکس میکنید که تجدید خاطرات بیش از نیم قرن گذشته است آن زمان پایگاه هوائی لکلند مرکز آموزش زبان نیروی هوائی بود وپایگاه هوائی کیسلر مرکز اموزش فنی (برای تمام انسانهای آزاده دنیا که برای ارتقاء بشریت تلاش میکنند عاقبت بخیری دو جهانی از خداوند متعال آرزومندم وبرای نیکوکاران کشور مان که برای زنده ماندن فقرا وبی چیزان وفقط برای رضایتمندی او زحمت میکشند)