| کد خبر: 258435 |

تصاویری از هواپیمایی که معنای «سفر لاکچری» را تغییر داد

A۳۸۰ پادشاه هواپیماهای مسافربری است. این بزرگترین جت تجاری است که تاکنون ساخته شده است. پرواز با هواپیمای ایرباس A۳۸۰ چه پرواز روی اقیانوس اطلس باشد، چه اقیانوس آرام و چه پرش ۴۰ دقیقه ای، سطح جدیدی از تجمل را برای مسافران به ارمغان آورده که در هواپیماهای دیگر غیرممکن است.

تین نیوز

 A۳۸۰ پادشاه هواپیماهای مسافربری است. این بزرگترین جت تجاری است که تاکنون ساخته شده است. پرواز با هواپیمای ایرباس A۳۸۰ چه پرواز روی اقیانوس اطلس باشد، چه اقیانوس آرام و چه پرش ۴۰ دقیقه ای، سطح جدیدی از تجمل را برای مسافران به ارمغان آورده که در هواپیماهای دیگر غیرممکن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فرادید، ایرباس A۳۸۰ به لطف کابین های دو طبقه جادار و ویژگی های منحصر به فردی که در هواپیماهای دیگر یافت نمی شود، سطح بی نظیری از تجمل و راحتی را ارائه کرده است.

مسافران A۳۸۰ به دلیل اندازه ی بزرگ و وزن زیاد آن که اثرات تلاطم را کاهش می دهند، پرواز آرام تر و راحت تری را تجربه می کنند. افزون بر این، محیط کابین این هواپیما یکی از آرام ترین ها میان هواپیماهای پهن پیکر است.

برخی از خطوط هوایی از فضای اضافی A۳۸۰ برای ایجاد ویژگی های فوق العاده و مجلل استفاده کرده اند، مانند سوئیت سه اتاقه در A۳۸۰ اتحاد (Etihad)، سوئیت های درجه یک در خطوط هوایی سنگاپور با کابین های جداگانه و گزینه اتاق دو نفره و دوش آبگرم در امارات. کلاس تجاری در A۳۸۰ ویژگی های منحصربه فردی مانند تخت های کاملاً مسطح و فضاهای خصوصی را هم ارائه می دهد.

A۳۸۰ میان هواپیماهای مسافربری پادشاه است. در واقع، این هواپیمای دوطبقه بزرگترین جت تجاری است که تاکنون ساخته شده و در اختیار برخی از برجسته ترین خطوط هوایی در سراسر جهان است. پرواز با هواپیمای ایرباس A۳۸۰ چه پرواز روی اقیانوس اطلس باشد، چه اقیانوس آرام و چه پرش ۴۰ دقیقه ای، سطح جدیدی از تجمل را برای ما به ارمغان آورده که در هواپیماهای دیگر غیرممکن است.

از زمان راه اندازی آن یعنی نزدیک به دو دهه پیش، بیش از ۸۰۰ هزار پرواز تجاری با A۳۸۰ انجام شده که بیش از ۱۹۰ میلیون مسافر از این تجربه لذت بردند. اما چه چیزی پرواز با ایرباس A۳۸۰ را اینقدر خاص می کند؟

هواپیما A380 3

چه چیز A۳۸۰ لوکس است؟

A۳۸۰ یک چیز دارد که سایر هواپیماها ندارند: فضا. کابین های دو طبقه و بزرگ آن فرصت های بیشتری را برای طراحی ویژگی هایی ارائه می دهد که معمولاً در هواپیماهای دیگر دیده نمی شوند. در واقع، به دلیل محدودیت های وزنی، ضرورت دارد شرکت های هواپیمایی برای فضای اضافی فکری کنند، چون نمی توانند هواپیما را فقط با صندلی پر کنند.

A۳۸۰ علاوه بر پرداخت های مجلل و ویژگی های غیرمعمول، دارای برخی ویژگی های کلیدی مهندسی است که پرواز با آن را به یک تجربه برتر تبدیل می کند. کیفیت هوا در A۳۸۰ به لطف تجهیزات پیشرفته فیلتراسیون و فناوری رطوبت ساز داخلی بهتر از بسیاری از هواپیماهای دیگر است. این هواپیما مانند دریم لاینر (Dreamliner)، فشار هوا را در ارتفاع کمتری نسبت به پرواز هواپیما حفظ می کند و خستگی ناشی از پرواز طولانی را کاهش می دهد.

مقایسه ی پرواز A۳۸۰ با یک هواپیمای کوچکتر شبیه مقایسه سفر کردن در کشتی کروز با یک کشتی مسافربری است. اندازه بزرگ و وزن سنگین A۳۸۰ به این معنی است که اثرات تلاطم کاهش می یابد و پرواز نرم تر و راحت تر می شود. با این حال، این به آن معنا نیست که اغتشاش روی A۳۸۰ تأثیر نمی گذارد، فقط احتمال احساس آن بسیار کم است.

این هواپیما یکی از آرام ترین محیط های کابین در میان هواپیماهای پهن پیکر را دارد. سر و صدای داخلی از ترکیب نیروی رانش موتور و جریان هوا ایجاد می شود و مسافران انتظار دارند صدای زیادی را از کابین هواپیمای چهار موتوره بشنوند. با این حال، اندازه A۳۸۰ و قابلیت های جذب صدای آن، پرواز آرامی را به همراه دارد.

هواپیما A380 1

لوکس ترین پرداخت ها در A۳۸۰

با این همه فضای اضافی، برخی از خطوط هوایی در منحصر به فرد ساختن A۳۸۰ خودشان، فراتر از حد عمل کرده اند، از حمام های غول پیکر درجه یک گرفته تا تختخواب های دو نفره، در این هواپیماها به احتمال زیاد با چیزهای غیرعادی زیادی مواجه می شوید، به خصوص در کابین های درجه یک. برای مثال:

رزیدنسِ اتحاد: هواپیمای ابوظبی برای سفرهای لوکس معروف است و گرانتر از The Residence در A۳۸۰ های خود ندارد. با وجود یک اتاق نشیمن، یک اتاق خواب مجزا و یک حمام اختصاصی با دوش، شاید فکر کنید که ممکن است آن را با اتاق هتل اشتباه بگیرید! این تنها هواپیمای دارای سوئیت سه اتاقه در آسمان است و در ارتفاع ۴۰۰۰۰ فوتی واقعا یک پرواز فوق لوکس را فراهم می کند.

سوئیت های درجه یک در خطوط هوایی سنگاپور: خطوط هوایی سنگاپور که اتحاد (Etihad) پیشگام آن است، طرح سوئیت های درجه یک را کامل کرده است. کابین های جداگانه آن ها دارای صندلی های راحتی مجلل، درهای کشویی خصوصی و یک صندلی راحتی است. سوئیت های مجاور را می توان برای ایجاد یک اتاق دو نفره برای زوج هایی که با هم سفر می کنند یکی کرد و وعده های غذایی با چینی های وِج وود سرو می شود.

هواپیما A380

حمام آبگرم امارات: ایرباس امارات دارای دو سوئیت مجهز به دوش در عرشه بالای A۳۸۰ است، در هر سوئیت یک دوش. این اتاق ها بطرز شگفت انگیزی جادار هستند، بزرگ تر از حمام های خانه! این اتاق ها با وجود کف گرم و لوله کشی آب گرم، باید مظهر پرواز لوکس باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.