| کد خبر: 257750 |

One-Eleven؛ ابرخودروی مفهومی مرسدس بنز با ظاهری خیره کننده رونمایی شد

بیش از ۵۰ سال از زمان معرفی C111 نارنجی رنگ مرسدس بنز می گذرد. حالا این شرکت، ابرخودروی مفهموی جدیدش را که با الهام از C111، طاحی شده است را معرفی می کند.

تین نیوز

بیش از ۵۰ سال از زمان معرفی C111 نارنجی رنگ مرسدس بنز می گذرد. حالا این شرکت، ابرخودروی مفهموی  جدیدش را که با الهام از C111، طاحی شده است را معرفی می کند. این ابرخودروی تمام الکتریکی دو نفره که One-Eleven نامیده می شود، به لطف رنگ های نارنجی و مشکی برجسته اش، شبیه گونه ای از سوسک های عجیب و غریب است. 

One-Eleven مرسدس بنز

به گزارش تین نیوز به نقل از روزایتو، One-Eleven، دارای بدنه آیرودینامیک فوق العاده تخت و درهایی gullwing (بال مرغ دریایی؛ اشاره به باز شدن درهای خودرو به سمت بالا دارد) است که بسیار شبیه اتومبیل DeLorean در فیلم علمی تخیلی آمریکایی بازگشت به آینده سال ۱۹۸۵، از دو طرف به سمت بالا باز می شوند.

One-Eleven تفسیری دوباره از C111، وسیله نقلیه آزمایشی دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ است و حتی برای کار با هدست واقعیت افزوده (AR) سازگار شده است.

One-Eleven مرسدس بنز
C111

گوردن واگنر، طراح خودرو در گروه مرسدس بنز گفت: «این خودرو، زیبایی و اتحاد خارق العاده ی چشم انداز آینده است. خودروی نمایشی تمام الکتریکی ما، تفسیر امروزی C111 است که در زمان خودش آوانگارد بود.»

One-Eleven مرسدس بنز

مرسدس بنز، One-Eleven را در معرفی خود به یک حیوان زنده و نفس گیر تشبیه کرده است و آن را بسیار پویا می داند.

شتاب و حداکثر سرعت One-Eleven هنوز تایید نشده است، C111 اصلی در سال ۱۹۷۹ در یک مسیر آزمایشی به سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت رسید.

One-Eleven مرسدس بنز

فاصله بدنه ی One-Eleven با زمین کم است اما هر راننده ای اگر نمی خواهد که درب های gullwing به سقف برخورد کنند، به ارتفاع بیشتری نیاز دارند. این درها، پنجره هایی دارند که از بیرون مات هستند و با طرحی پیکسلی استتار شده اند، اما از داخل می توان بیرون را دید.

One-Eleven مرسدس بنز

One-Eleven مرسدس بنز از کابین مینیمال و ساده ای برخوردار است که حس خارق العاده ای را برای سرنشینان ایجاد می کند.

صفحه نمایش لمسی، بافت پلی استر بازیافتی داشبورد، چرم نارنجی، آلومینیوم صیقلی در پره های فرمان و غیره توانسته اند ظاهر جذابی را در کابین به وجود بیاورند. یک کنسول مرکزی جمع و جور نیز در فضای داخلی آن به چشم می خورد.

One-Eleven مرسدس بنز

پدال های ترمز و گاز نیز از آلومینیوم صیقلی ساخته شده اند. صندلی های کابین حس اسپرت و مدرنی را منتقل می کنند و در رنگ سفید طراحی شده اند. فرمان با روکش چرمی که با کنترل های مختلف لمسی مجهز شده است، از دیگر امکانات این خودرو به حساب می آید.

One-Eleven مرسدس بنز

فرمان با یک صفحه نمایش لمسی نزدیک که به سمت راننده زاویه دارد تکمیل می شود و سایر اطلاعات خودرو را نشان می دهد و همچنین صفحه نمایش، تماس های تلفنی و کنترل موسیقی را نشان می دهد.

One-Eleven مرسدس بنز

رانندگان همچنین می توانند از یک هدست واقعیت افزوده استفاده کنند تا محتوای دیجیتالی با کیفیت بالا که به صورت متنی با محیط اطرافشان ادغام شده است را ببینند. آنها می توانند از هدست برای دیدن دستورالعمل های نقشه استفاده کنند.

One-Eleven مرسدس بنز

مرسدس بنز از طراحی جدید به عنوان یک مطالعه یاد می کند و انتظار نمی رود این محصول به فروش برسد، اما می تواند نگاهی اجمالی به نوع ماشین هایی باشد که این شرکت در حال حاضر، روی آنتها کارمی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.