| کد خبر: 257333 |

ساخت بزرگترین مرکز شناور احیای اقیانوس ها در دبی

شرکت URB قصد دارد در نزدیکی ساحل دبی بزرگ ترین پروژه احیای اقیانوس ها در جهان را در پروژه ای به نام Dubai Reefs احداث کند.

تین نیوز

شرکت URB قصد دارد در نزدیکی ساحل دبی بزرگ ترین پروژه احیای اقیانوس ها در جهان را در پروژه ای به نام Dubai Reefs احداث کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از دیجایتو، شرکت URB که درزمینه توسعه شهرهای پایدار فعالیت می کند، از برنامه ای تحت عنوان بزرگ ترین پروژه احیای اقیانوس ها در جهان در ساحل دبی رونمایی کرده است. این پروژه با نام Dubai Reefs می خواهد مراکز شناوری را به صورت پایدار برای اقامت، آموزش، تحقیق یا خرده فروشی روی آب فراهم کند.

به گزارش نیواطلس، URB می خواهد با پروژه Dubai Reefs سواحل دبی را به مرکزی برای تحقیقات درزمینه اقیانوس، احیای زیست بوم ها و اکوتوریسم در جهان تبدیل کند. «بهاراش باقریان»، مدیرعامل این شرکت، تأکید دارد که تمرکز آن ها در این پروژه اشاره به اهمیت اقیانوس ها به منظور حفظ محیط زیستی سالم است.

Dubai Reefs  شهر شناور

باقریان می گوید: «سلامت شهرهای ما ذاتاً در گرو بهداشت اقیانوس هایمان است. اقیانوس منبع حیات محسوب می شود و همه چیز را کنترل می کند. با توجه به اینکه همه چیز در سیاره ما به هم وصل است، اقیانوس سالم به معنای شهر سالم است. اگر امروز قدمی برنداریم، اقیانوس های ما در انتهای قرن حاضر کاملاً عوض می شوند.»

Dubai Reefs شهر شناور

پروژه Dubai Reefs انرژی ساختمان های خود را از منابع تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی، برق آبی و مزارع بادی تأمین خواهد کرد. بازدیدکنندگان این پروژه نیز می توانند از تجارب منحصربه فرد این مراکز در زمینه اکوتوریسم بهره مند شوند.

Dubai Reefs شهر شناور

دبی با کمک یک مؤسسه دریایی در این پروژه پیشگام دنیا می شود

در قلب این پروژه هم یک مؤسسه دریایی قرار خواهد گرفت که هدف آن رهبری برنامه ای در سطح جهانی برای پاکسازی اقیانوس ها از زباله های پلاستیکی و کسب اطمینان از عملکرد اکوسیستم ساحلی دبی به عنوان جاذب کربن در درازمدت است. این مؤسسه روی یک تپه دریایی مصنوعی به وسعت 199 کیلومترمربع ساخته می شود که درمجموع از یک میلیارد مرجان و 100 میلیون درخت حرا میزبانی خواهد کرد.

Dubai Reefs شهر شناور

پروژه Dubai Reefs افزون بر فواید زیست محیطی، می تواند به خلق بیش از 30 هزار شغل جدید کمک کند. باقریان می گوید: «ما در برنامه ریزی شهرهای ساحلی و انواع زیرساخت ها و همچنین توسعه در زمینه اقیانوس به روحیه کارآفرینی نیاز داریم. دبی به عنوان یک شهر ساحلی نوآور در بهترین موقعیت برای رهبری این تحول قرار گرفته است. Dubai Reefs افزون بر اینکه مقصدی یکتا برای اکوتوریسم و تحقیقات دریایی خواهد بود، می خواهد نقشه راهی برای حیات اقیانوسی باشد و اثر تغییرات اقلیمی را کاهش دهد.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.