| کد خبر: 261674 |

◄ داستان های قدیمی ترین شهرهای زنده جهان / بخش اول

به ما بپیوندید تا در برخی از تاریخی ترین شهرهای کره زمین گشتی بزنیم و داستان های جذابی را که در آنها وجود دارد را کشف کنیم.

تین نیوز

در حالی که جهان مملو از مکان های باستانی اسرارآمیز و جذاب و ارگ های گمشده است، مکان های زیادی وجود دارد که هنوز شهرهای کاربردی هستند، و برای قرن ها، اگر نگوییم هزاران سال، در آن ها ساکن بوده اند. از مهدهای آشکار تمدن مدرن گرفته تا شهرهای فریبنده در دنیای جدید.

به گزارش تین نیوز در تازه ترین گزارش منتشر شده در خبرگزاری های بین المللی برخی از تاریخی ترین شهرهای کره زمین معرفی شده اند. در این گزارش شما می توانید داستان های جذابی را که در آنها وجود دارد را کشف کنید:

Luxor_ Egypt
Luxor, Egypt

اقصر، مصر

زمانی یک شهر مصر باستان به نام تبس بود که توسط فراعنه قدرتمند، از جمله توت عنخ آمون (1334-1325 قبل از میلاد) اداره می شد، این شهر در دوران اوج خود مورد احترام ترین شهر مصر باستان بود. امروزه رود نیل که با نام امروزی خود اقصر شناخته می شود، هنوز در کنار شهر مدرن و مجموعه معبد بزرگی که نام شهر را به آن وام داده است، جریان دارد.

Luxor_ Egypt2
Great Temple of Amun

بدیهی است که دو مکان مشهور اینجا معبد اقصر و معبد بزرگ آمون در کارناک هستند. معبد بزرگ آمون که هنوز دومین ساختمان مذهبی بزرگی است که تاکنون ساخته شده است، عبادتگاهی است که به آمون، خدای حامی تبس و خدای اصلی امپراتوری مصر اختصاص یافته است. بر خلاف دیگر معابد در تبس، معبد اقصر به یک خدا اختصاص داده نشده است، بلکه به فراعنه مصر اختصاص داده شده است و تصور می شود جایی است که بسیاری از آنها تاجگذاری کردند.

St Augustine_ Florida_ USA
Historic District's

سنت آگوستین، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

زمانی که نوبت به تاریخ می رسد، طلوع آفتاب در سنت آگوستین، اعتباری متفاوت دارد. قدیمی ترین سکونتگاه اروپایی مستمر ساکن در قاره ایالات متحده، سنت آگوستین است که در سال 1565 توسط کاشفان اسپانیایی تأسیس شد. بسیاری از ساختمان های منطقه تاریخی به قرن 1700 برمی گردد و این منطقه هنوز هم قلب شهر با رستوران ها، مغازه ها و هتل های فراوان است.

St Augustine_ Florida_ USA2
Castillo de San Marcos

قلعه اسپانیایی قرن هفدهمی سن مارکو Castillo de San Marcos، که بر ساحل غربی خلیج ماتانزاس فرمان می دهد، بیش از 340 سال تاریخ در این منطقه را نشان می دهد. در طول جنگ های استعماری حملات زیادی را پشت سر گذاشت و اکنون به عنوان یک بنای تاریخی ملی شناخته می شود. قدیمی ترین قلعه بنایی در قاره ایالات متحده، در سال 1695 به پایان رسید و از آن زمان تاکنون در تاریخ ایالات متحده مهم بوده است.

Chester_ England_ UK
Chester, England

چستر، انگلستان

چستر، در شمال غربی انگلستان، به عنوان یک قلعه رومی در سال 79 پس از میلاد تأسیس شد. این شهر که به نام دیوا شناخته می شود، بهترین شهر محصور شده در کشور است که با دیوارهای قرون وسطایی باشکوهش تقریباً به طور کامل مرکز تاریخی را احاطه کرده است. مدار اطراف سیستم دفاعی باستانی که در اصل توسط رومی ها شروع شده بود، به مدت دو مایل (3.2 کیلومتر) امتداد دارد. سایر بقایای رومی عبارتند از آمفی تئاتر وسیع که بزرگترین آمفی تئاتر بریتانیا است و باغ های رومی.

Chester_ England_ UK2
Agricola Tower

جدا از میراث رومی، این شهر زیبا برج آگریکولا متعلق به قرن دوازدهم را نیز در خود جای داده است. این قلعه زمانی دروازه ای به قلعه چستر بود که توسط ویلیام فاتح در سال 1070 تأسیس شد.

Cádiz_ Spain
Cádiz, Spain

کادیز، اسپانیا

چند مدعی برای عنوان قدیمی ترین شهر اروپا وجود دارد، اما شهروندان مغرور کادیز اصرار دارند که واحه چشمگیر آنها در اقیانوس اطلس معامله واقعی است. و به نظر می رسد باستان شناسان نیز آن را تأیید کرده اند زیرا در 10 سال گذشته دیوارهایی متعلق به قرن هشتم قبل از میلاد در اعماق شهر قدیمی پیدا شده است. مطمئناً این قدیمی ترین شهر اسپانیا است که دائماً مسکونی شده و یکی از فریبنده ترین شهرها نیز هست.

Cádiz_ Spain2
Cádiz, Spain

در خیابان های تاریخی شهر، به راحتی می توان تصور کرد که فنیقی ها در حدود سه هزار سال پیش رژه می رفتند و مورها در حالی که قدرت خود را در سراسر جنوب اسپانیا و فراتر از آن گسترش می دادند، تسلط داشتند و تأثیرات آن ها امروزه شهر را بسیار فراگرفته است. خطوط پر پیچ و خم و باریک شهر قدیمی در تضاد کامل با خیابان های وسیع نواحی جدیدتر و ساختمان های شیشه ای مدرن در مقایسه با سازه های تاریخی هستند.

Xi_an_ China
army of terracotta warriors and horses

شیان، چین

چین خانه یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان است و دارای گنجینه های خارق العاده و باستانی است. شاید چیزی بیشتر از کل ارتش جنگجویان و اسب های سفالی که بیش از 2000 سال قبل از حفاری با اولین امپراتور چین، کین شی هوانگ، دفن شدند. ارتش فوق العاده شبیه به زندگی اکنون در موزه ای که در اطراف محل حفاری در نزدیکی شیان در مرکز چین ساخته شده است، اقامت دارند.

Xi_an_ China2
Historic walls

خود شهر نیز از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است. امروزه، مرکز استان شانشی، یکی از قدیمی ترین شهرهای چین و یکی از چهار پایتخت بزرگ باستانی در کنار پکن، نانجینگ و لوئویانگ است. اهمیت آن در طول تاریخ نه تنها به عنوان مقر بسیاری از سلسله های قدرتمند چینی، بلکه به عنوان نقطه شروع جاده ابریشم بسیار زیاد بوده است. این شهر مملو از آثار تاریخی باورنکردنی است که تا به امروز باقی مانده اند، از جمله بتکده غاز وحشی غول پیکر که بیش از 1000 سال قدمت دارد و دیوارهای تاریخی شهر است.

Hue_ Vietnam
Hue, Vietnam

هو، ویتنام

در حالی که این شهر فریبنده در مرکز ویتنام در میان قدیمی ترین شهرهای جهان نیست، مطمئناً در میان جالب ترین ها قرار دارد. پایتخت پادشاهی دانگ ترونگ در قرن هجدهم و سلسله نگوین بین سال های 1802 و 1945 بوده است. تاریخ هوه به قرن چهارم بازمی گردد، زمانی که هوه متعلق به پادشاهی باستانی لام آپ بود. با این حال، این گذشته امپراتوری این شهر است که همچنان جذاب است.

Hue_ Vietnam2
Hue's famous Imperial City

شهر شاهنشاهی معروف Hue یک ارگ وسیع قرن نوزدهمی است که توسط یک خندق و دیوارهای سنگی احاطه شده است. در داخل، شامل کاخ ها و زیارتگاه ها، خانه امپراتور و کپی از تئاتر سلطنتی است. تاریخ جدیدتر در داخل دیوارهای شهر امپراتوری محصور شده است و همچنین چندین سوراخ گلوله از درگیری های نظامی قرن بیستم، از جمله جنگ ویتنام، هنوز هم دیده می شود.

Quito_ Ecuador
Quito, Ecuador

کیتو، اکوادور

کیتو با تاریخ غنی قبل و بعد از کلمبیا، اغلب در میان شهرهای مهم تاریخی آمریکای جنوبی در نظر گرفته می شود و احتمالاً قدیمی ترین شهر دائماً مسکونی این قاره نیز می باشد. در حالی که ریشه آن به 2000 سال قبل از میلاد برمی گردد، در سال 980 پس از میلاد توسط قبیله Quitu که قبل از ورود اروپایی ها در این منطقه زندگی می کردند، ساکن شد. مرکز تاریخی شهر که در سال 1534 توسط اسپانیایی ها مستعمره شد، با کمترین تغییر و حفظ شده در قاره آمریکا است.

Quito_ Ecuador2
Church of San Francisco

این مرکز تاریخی حدود 130 ساختمان تاریخی و 5000 دارایی میراثی دارد، از جمله کلیسای باشکوه دل وتو ناسیونال. مهم ترین و مهم ترین ساختمان نئوگوتیک در اکوادور و کل آمریکای جنوبی، زمانی بزرگترین کلیسای جامع در دنیای جدید بود. به طور مشابه، کاخ کاروندلت (امروزه مقر دولت) در حدود سال 1570 ساخته شد تا قدرت اسپانیایی را در اکوادور محکم کند، در حالی که کلیسای قرون وسطایی سان فرانسیسکو بزرگترین مجموعه معماری تاریخی در آمریکای لاتین است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.