| کد خبر: 268704 |

بازدید از شهرهای آفریقا جنوبی همراه قطار آبی ۸۰ ساله؛

قطار آبی، یکی از بهترین قطارهای لوکس در جهان

قطار آبی آفریقا جنوبی به عنوان یک نماد از شکوه و قدمت در عرصه سفرهای ریلی شناخته می‌شود. این قطار مجلل که از کیپ تاون به سمت پرتوریا حرکت می‌کند، با طی ۱۶۰۸ کیلومتر و ۲۶ ساعت سفر، یکی از تجارب سفر بی‌ نظیر در جهان را ارائه می‌دهد.

تین نیوز

قطار آبی آفریقا جنوبی به عنوان یک نماد از شکوه و قدمت در عرصه سفرهای ریلی شناخته می شود. این قطار مجلل که از کیپ تاون به سمت پرتوریا حرکت می کند، با طی ۱۶۰۸ کیلومتر و ۲۶ ساعت سفر، یکی از تجارب سفر بی نظیر در جهان را ارائه می دهد. این قطار با چرخ های عظیم خود مثل اقامتگاهی است که هر کوپه آن با سوئیت های ۳ خوابه، اتاق خواب و حمام مجهز شده است. از لایه نازک طلا بر روی پنجره ها تا کرکره های با قدرت الکتریکی، هر جز از قطار آبی آفریقای جنوبی با دقت و لطافت خاصی طراحی شده است، تا سفری خاص و فراموش نشدنی را به مسافران ارائه دهد.

تاریخچه قطار آبی

تاریخچه قطار آبی به سال ۱۹۲۳ و زمانی که اتحادیه اکسپرس بین ژوهانسبورگ و کیپ تاون شروع به کار کرد، بازمی گردد که در جهت معکوس آن را اتحادیه محدود نامیدند. یونیون اکسپرس ویژگی های لوکسی مثل سالن غذاخوری در سال ۱۹۳۳ و واگن های مجهز به تهویه مطبوع از مترو را در سال ۱۹۳۹ معرفی کرد. در سال ۱۹۴۲ به دلیل جنگ جهانی دوم و پس از عقب نشینی، این سرویس در سال ۱۹۴۶ دوباره شروع به فعالیت کرد. با معرفی مجدد قطار، نام محاوره ای قطار آبی، اشاره به واگن های فولادی با رنگ آبی که در سال ۱۹۳۷ معرفی شدند، به طور رسمی به عنوان نام جدید این قطار پذیرفته شد.

در سال ۱۹۵۵ این قطار توسط لوکوموتیوهای الکتریکی ۳E بین کیپ تاون و رودخانه تووس فعالیت کرد و در سال ۱۹۵۹،Wegmann & Co، ماشین ناهارخوری و آشپزخانه با تهویه مطبوع ساخت، در هر مجموعه این قطار قرار داد. در سپتامبر ۱۹۷۲، دو مجموعه ۱۶ کوپه ای ساخته شده توسط Union Carriage & Wagon معرفی شدند و در سال ۱۹۹۷ با بازسازی و راه اندازی مجدد بار دیگر این قطار در بین گردشگران مطرح شد.

قطار آبی آفریقا

تماشای مناظر دیدنی از قطار آبی

قطار آبی، با ۱۶ واگن حرکت خود را پس از یک مراسم خداحافظی باشکوه انجام می دهد و به عنوان جاذبه ای جذاب برای علاقمندان به سفر، غذاهای آفریقایی و تماشای مناظر طبیعی شناخته می شود. در حین سفر، مسافران این قطار از طعم لذیذ و خاصیت فوق العاده غذاهای کافه لذت می برند و از همانجا تاکستان ها و تیبل های کیپ تاون را مشاهده می کنند که به آرامی جای خود را به کاروی بزرگ نیمه بیابانی می دهند. این قطار با سرعت حدود شصت کیلومتر در ساعت حرکت می کند و مسافران می توانند پنجره ها را باز کنند و از هوای آزاد لذت ببرند یا به راحتی عکس های زیبا از مناظر طبیعی گرفته و با عینک های خاص، بدون داشتن نگرانی از گرد و غبار، لحظات خاص سفر خود را ثبت کنند.

قطار آبی یک جاذبه لاکچری است که از پرتوریا به سمت کیپ تاون حرکت می کند و با چشم اندازهای خیره کننده از نخل ها و کوه های طبیعت بکر، این سفر یک تجربه متفاوت از فرهنگ و زیبایی طبیعت فراهم می کند. توقف قطار در معادن الماس “کیمبرلی” و ناحیه Matjiesfontein هم از جاذبه های این سفر غنی از تاریخ و فرهنگ به شمار می آیند. اما جذابیت ویژه این سفر در خدمات و امکانات مناسب و دوستانه ارائه شده توسط خدمه قطار است که برای مسافران در طول سفر در دسترس است. قطار آبی یک تجربه فراتر از انتظار برای مسافران در آفریقای جنوبی فراهم می کند که به راحتی می توانند از آفریقای جنوبی بازدید کنند.

 

سفر با قطار آبی آفریقای جنوبی

قطار آبی یک سفر تقریباً ۱۶۰۰ کیلومتری را در آفریقای جنوبی بین پرتوریا و کیپ تاون طی می کند. این یکی از مجلل ترین سفرهای قطار در جهان است که دارای سرویس خدمات پیشخدمت، دو سالن مخصوص افراد سیگاری و غیرسیگاری، یک ماشین دیدبانی و کوپه هایی با شیشه های طلایی رنگی، در محفظه های عایق صدا و کاملا فرش شده، که هرکدام دارای سوئیت مخصوص به خود هستند و بسیاری از آن ها مجهز به یک وان حمام با اندازه کامل است. قطار آبی آفریقا جنوبی به عنوان یک هتل پنج ستاره متحرک باشکوه توسط اپراتورهای آن تبلیغ می شود و پادشاهان و روسای جمهور بسیاری با آن سفر کرده اند.

ساعت و مسیر حرکت قطار آبی آفریقا جنوبی

قطار آبی آفریقا جنوبی در مسیر رسیدن به کیپ تاون، یک توقف و یک گشت و گذار در کیمبرلی دارد. در سفر به شمال، قطار ساعت ۱۲:۰۰ کیپ تاون را ترک می کند و در ساعت ۱۸:۰۰ در ایستگاه پرتوریا به پرتوریا می رسد. گشت و گذار خارج از قطار شامل توقف در هتل لرد میلنر در Matjiesfontein است. به محض ورود به Matjiesfontein، مهمانان برای نوشیدن به بار دعوت می شوند. ساختمان های ویکتوریایی و ستون های اصلی چراغ های لندن قرن نوزدهم، حس عجیبی را از ورود به دوران استعماری به مسافر القا می کنند که واحه ای معلق در عصری متفاوت است.

توجه داشته باشید که اگر قصد سفر با این قطار را دارید، زمان ورود به سالن های Pre-Departure Lounge در ایستگاه های پرتوریا و کیپ تاون یک ساعت قبل از حرکت است. این قطار آبی شامل دو قطار است که در دو جهت فعالیت دارد که یکی در جهت شمالی و دیگری در جهت جنوبی عمل می کند و امکان خروج روزانه از هر دو انتهای مسیر را فراهم می کند. اولین قطار ۷۴ مهمان را در ۳۷ سوئیت پذیرایی می کند و دومین قطار ۵۸ مهمان را در ۲۹ سوئیت در خود جای می دهد و دارای یک ماشین کنفرانس یا مشاهده در پشت قطار است.

حرف آخر

قطار آبی آفریقا جنوبی نه تنها یک وسیله حمل و نقل لوکس برای سفر در این کشور است، بلکه یک تجربه عمیق و فراموش نشدنی از فرهنگ و زیبایی های طبیعت آفریقا جنوبی را فراهم می کند. این قطار با امکانات رفاهی فراوان و سرشار از خدمات لوکس، چشم اندازی از زیبایی های طبیعت و تاریخ را به مسافران خود نشان می دهد. با توقف در مناطق باشکوهی مثل معادن الماس کیمبرلی و ناحیه Matjiesfontein، مسافران به نشانه های تاریخی و فرهنگی آفریقای جنوبی نزدیک تر می شوند. با ارائه خدمات دوستانه و رفتار دوستانه خدمه قطار، این تجربه سفر به یک خاطره فراموش نشدنی تبدیل می شود. قطار آبی آفریقای جنوبی یک مسیر جذاب و همچنین یک سفر لوکس به همراه دارد که مسافران را به جلوه های فراوان و زیبایی های متنوع این قاره می کشاند، تا تجربه ای منحصر به فرد را در یکی از قطارهای لوکس جهان ارائه دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: الی گشت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.