بازدید سایت : ۵۷۲۶۱
مه آبادی خبر داد:

طرح‌های ویژه فرودگاهی برای کاهش استرس مسافران سرزمین نور

طرح‌های ویژه فرودگاهی برای کاهش استرس مسافران سرزمین نور

تین نیوز | رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور با اشاره به طرح‌های ویژه خدمات‌رسانی این شركت برای اعزام زائران سرزمین وحی، بر تلاش برای كاهش استرس حجاج بیت‌الله الحرام در فرودگاه‌های ایران تاكید كرد.
 
به‌گزارش تین نیوز از روابط‌ عمومی شركت فرودگاه‌های كشور؛ رحمت‌اله مه‌آبادی با بیان اینكه امسال ۶۴ هزار و ۱۰۰ زائر از ۱۹ ایستگاه پروازی از اول شهریور عازم سرزمین وحی می‌شوند، اظهار كرد: عملیات اعزام زائران سرزمین وحی از یکشنبه هفته آینده مصادف با اول شهریور از ۱۹ فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، شیراز، مشهد، تبریز، ارومیه، ساری، گرگان، اهواز، رشت، بندرعباس، کرمان، کرمانشاه، یزد، بوشهر، اردبیل، زاهدان، زنجان و همدان آغاز می‌شود.
 
وی گفت: در مجموع 441 پرواز رفت و برگشت به جده و مدینه از فرودگاه‌های كشور انجام خواهد شد كه 22 پرواز برای اعزام زائران است و 218 پرواز هم حجاج را به ایران بازخواهد گرداند.
 
وی افزود: عملیات اعزام زائران تا ۲۶ شهریور ماه ادامه دارد و در طول این مدت ۶۴ هزار و ۱۰۰ زائر عازم دو فرودگاه جده و مدینه خواهند شد.
 
به گفته مه‌آبادی، سهم فرودگاه امام‌خمینی(ه) از اعزام زائران حج ۱۹ هزار و ۹۰۰ زائر است و این فرودگاه با ۷۳ پرواز، میزبان مسافران استان‌های تهران، البرز، سمنان، قزوین، قم، مرکزی، لرستان و شهرستان کاشان خواهد بود. همچنین فرودگاه اردبیل با دو پرواز، کمترین تعداد پروازهای حج را به خود اختصاص داده است.
 
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور گفت: تمامی امكانات 19 فرودگاهی كه درگیر برنامه اعزام به سرزمین نور هستند، بررسی كامل شده است و امیدواریم پروازهای ایمن و خوبی را شاهد باشیم.
 
وی با اشاره به اینكه برخی از مسافران خانه خدا برای نخستین بار است كه عازم خارج از كشور می‌شوند و از هواپیما برای سفر كردن بهره‌ می‌برند و در نتیجه، نخستین بار است كه به فرودگاه می‌آیند، افزود: بسیار طبیعی است كه این افراد برای انجام چنین سفر مهمی استرس داشته باشند. ما نیز با انجام طرح‌هایی درصددیم كه از وجود آنان استرس‌زدایی كنیم. از جمله این‌كه عده‌ای از كاركنان فرودگاه‌ها با پوشیدن كاورهای مخصوص آماده راهنمایی مسافران و پاسخگویی به سوالات آنان خواهند بود.
 
وی ادامه داد: همچنین در تمامی 19 فرودگاه مذكور سیستم پیام‌رسانی به صورت پایم كوتاه(اس ام اس) راه‌اندازی شده است تا مسافران خانه خدا، مدیران كاروان و هر فرد دیگری كه بخواهد درباره اعزام به عربستان از فرودگاه سوال بپرسد، بتواند از طریق این سامانه‌ها به پاسخ خود دست یابد.
 
مه‌آبادی گفت: همچنین بروشورهایی از سوی فرودگاه‌های مذكور منتشر شده‌ و تمامی اطلاعات مورد نظر زائران را در خود جای داده است. از سوی دیگر، در فرودگاه‌های بزرگ و مهم شرایطی را مهیا كرده‌ایم تا مدیران كاروان‌های حج از فرودگاه‌ها بازدید كنند و با مسیر جابه‌جایی حجاج  آشنا شوند.
 
مه‌آبادی با اشاره به این كه امسال حدود 19900 مسافر از فرودگاه امام خمینی(ره) برای انجام فریضه حج به خانه خدا اعزام خواهند شد، اظهار كرد: تسهیلات زیادی برای آسایش این مسافران در ترمینال این فرودگاه در نظر گرفته شده است كه از جمله آنها می‌توان به افزودن حدود 1200 مترمربع به فضای ترمینال ترانزیت اشاره كرد. بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی فرودگاه‌ نیز از دیگر تسهیلات است كه در مجموع 12 میلیارد ریال برای این تسهیلات هزینه شده است.
 
به گفته مه‌آبادی، سه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما)، هواپیمایی ماهان و شرکت هواپیمایی سعودی عملیات انتقال زائران سرزمین وحی را بر عهده دارند. عملیات برگشت حجاج از ۶ مهر ماه تا ۲۵ مهرماه انجام می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.