◄ راهنمایی ثبت شکایت از اتوبوسرانی و اتوبوس های درون شهری
استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی برای جابجایی افراد درون شهر یا بین شهری امری رایج می باشد. قشرهای مختلفی از دانش آموزان، دانشجویان و … برای جابجایی گروهی یا حتی برگزاری اردو و مسافرت های تفریحی و … از وسایل حمل و نقلی عمومی مانند اتوبوس بهره می گیرند.
استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی برای جابجایی افراد درون شهر یا بین شهری امری رایج می باشد. قشرهای مختلفی از دانش آموزان، دانشجویان و … برای جابجایی گروهی یا حتی برگزاری اردو و مسافرت های تفریحی و … از وسایل حمل و نقلی عمومی مانند اتوبوس بهره می گیرند.
◄ چگونه برای ثبت شکایت از اتوبوس های بین شهری اقدام کنیم؟
به گزارش تین نیوز ، در شهرهای بزرگ و شلوغ مانند تهران بسته به حجم جمعیت در ساعاتی از روز ترافیک های سنگینی در اکثر بزرگراه ها و خیابان ها ایجاد می شود که وسایل حمل و نقل عمومی در این جا نقش کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا را ایفا می کنند. ولی استفاده از این وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس های شهری و بین شهری همواره بی دغدغه و بدون مشکل نبوده و گاه اتفاقاتی دیده می شود که اگر پیگیری نشود ممکن است در آینده با ادامه سهل انگاری ها جان راننده و مسافران به خطر بیفتد.
علاوه بر اتوبوس های بین شهری، اگر شکایتی از اتوبوس های شهری هم داشته باشید می توانید شکایت خود را ثبت کنید. منظور از اتوبوس های درون شهری، سامانه اتوبوسرانی هر شهر است. بدیهی است که اتوبوس های درون شهری یکی از اشکال حمل و نقل عمومی در داخل شهر ها هستند که معمولا برای استفاده از آنها خصوصا در شهرهای شلوغ مردم را تشویق می کنند.
این اتوبوس ها نیز ممکن است تخلفاتی را مرتکب شوند. به همین منظور مسیر شکایت از اتوبوس های درون شهری از طریق سایت اتوبوس رانی همان شهر طی می شود.
مثلا اگر از هر یک از اتوبوس های درون شهری تهران شکایت دارید و به دنبال یافتن مسیری برای ارائه شکایت از آنها می گردید، باید به سایت اتوبوس رانی تهران به آدرس www.bus.tehran.ir مراجعه کنید. در هر شهری سامانه یا سایتی برای اتوبوس رانی هر شهر وجود دارد.
جالب است بدانید که تقریبا آدرس سایت های اتوبوسرانی همه شهر ها با همین دامنه و به همین شکل است و فقط نام شهر است که تغییر می کند. در هر یک از سایت های اتوبوس رانی درون شهری که وارد می شوید، باید روی گزینه “ارتباط با ما” کلیک کنید تا بتوانید اطلاعات مربوط به تماس و ارتباطات مردمی و ثبت شکایات و انتقادات را بیابید. برای مثال در سایت اتوبوسرانی تهران شماره تلفن ۱۸۸۸ مختص به اداره بازرسی و برای دریافت انتقادات و شکایات است. بنابراین برای ثبت شکایت از اتوبوس های درون شهری تهران کافیست با شماره تلفن ۱۸۸۸ تماس بگیرید.
در آخر برای شکایت از اتوبوس ها حتما به بین شهری یا درون شهری بودن اتوبوس باید توجه کرد. هرکدام از ما به عنوان یک مسافر اتوبوس وظیفه داریم که هرگونه خطا و تخلف از سوی راننده اتوبوس یا کمکی های او را به سازمان های مربوطه گزارش دهید تا سریعا به موضوع رسیدگی شود و از اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.