| کد خبر: 264358 |

طرحی باورنکردنی برای پرواز سوپرکاری +تصویر

یک خودروی پرنده منحصر به فرد در حال توسعه است تا راه را برای خودرو‌های با قابلیت پرواز در آسمان هموار کند.

تین نیوز

یک خودروی پرنده منحصر به فرد در حال توسعه است تا راه را برای خودرو های با قابلیت پرواز در آسمان هموار کند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از کن نیوز، جدیدترین کانسپت خودروی پرنده XPENG AEROHT eVTOL نام دارد که قادر است به یک بالگرد پهپاد مانند دارای بال و روتور (چرخانه) تبدیل شود. AEROHT eVTOL توسط استارت آپ شپنگ (Xepeng) رونمایی شده و نگاهی به روز شده را به آینده آن شرکت برای ساخت خودرو های دارای قابلیت پرواز ارائه می دهد.

با تغییر مفهوم اصلی استفاده از دو پروانه بسیار بزرگ بر روی بازو های تاشو آن شرکت اکنون به سمت سیستم چهار بازوی کاربردی تر با هشت موتور نصب شده بر روی بال های تاشو حرکت می کند. این خودرو که ظاهری اسپرت دارد تجهیزات پروازی خود را در داخل ذخیره می کند تا تجهیزات مهم برای پرواز بر اثر زباله و ضایعات احتمالی موجود در بزرگراه دچار آسیب نشوند. طبق گفته آن غول عرصه فناوری چینی پره های پیشران هم محور آن خودروی پرنده به کنترل بیش تر آن کمک خواهند کرد.

شپنگ در ویدئویی که از آن خودروی پرنده منتشر کرده نشان می دهد که سقف خودرو کشیده شده تا به بازو های بدنه هواپیما اجازه خروج داده شده و درون کابین نیز فرمان خودرو از مسیر خارج شده تا راننده بتواند جوی استیک را در دست گرفته و به خلبانی خودرو حین پرواز بپردازد.

1804908_227

در حالی که عملکرد و مشخصات فنی این خودروی با قابلیت پرواز هنوز مشخص نشده هم چنین مشخص نیست که آیا AEROHT eVTOL به عنوان یک نمونه اولیه خودروی پرنده قابل استفاده در مقابل یک خودروی نمایشی در نظر گرفته شده است یا خیر.

1804910_457

پیش از این اولین خودروی اسپورت سه چرخه جهان به نام Switchblade مجوز شروع آزمایش پرواز را دریافت کرده بود. آن خودرو روی سه چرخ خود قرار دارد که در ابعادی با ۵.۱ متر طول و ۱.۸ متر عرض است، اما هنگامی که در فرودگاه قرار گرفت بال های آن چرخید و دم آن ظرف مدت کم تر از سه دقیقه باز شد و به خودروی هیبریدی اجازه داد تا در آسمان پرواز کند و تا ارتفاع چشمگیر ۱۵۲ متری صعود کرد.

در نگاه اول Switchblade مانند یک موتور معمولی به نظر می رسد که درست در گاراژ شما قرار می گیرد، اما با دو بال و دمی که فقط با یک دکمه تا می شود این خودروی سه چرخه می تواند در کمترین زمان به یک هواپیمایی با سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت تبدیل شود.

Switchblade در دو نوع نسخه عرضه می شود یک نسخه ۱۳۹ هزار پوندی که به خلبان اجازه می دهد در شرایط آب و هوایی صاف کار کند و نسخه ۱۶۰ هزار پوندی که برای پرواز در شرایط آب و هوایی مختلف از جمله پرواز در شرایط ابری و با دید صفر در نظر گرفته شده است. این وسیله نقلیه دارای یک سیستم الکتریکی هیبریدی منحصر به فرد است که از گاز معمولی بدون سرب به جای سوخت همراه سرب هواپیما ها استفاده می کند.

1804909_127

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.