بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

بهره برداری از ترمینال شماره ۲ فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد

بهره برداری از ترمینال شماره ۲ فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد

تین نیوز | ترمینال شماره 2 فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد با حضور مدیرعامل شركت فرودگاه های كشور و مقامات استان از جمله استاندار، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل فرودگاه های استان یزد، سعداله وطن خواه مدیركل فرودگاه های استان یزد در حاشیه مراسم افتتاحیه پروژه های عمرانی و بهسازی  فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد با اشاره به افزایش نرخ اعزام و پذیرش مسافر و پرواز در سال گذشته اظهار داشت : در سال 1393 نسبت به سال قبل 7/17 درصد اعزام و پذیرش مسافر و 5 درصد آمار پروازی این فرودگاه رشد داشته است.

وی به طرح های توسعه ای فرودگاه اشاره كرد گفت: با تملك و الحاق 2500 هكتار اراضی جدید و همچنین نصب سیستم سامانه كمك ناوبری ILS در آینده ای نه چندان دور و همچنین بهره برداری از ترمینال شماره 2 فرودگاه یزد ، برهه ی جدیدی از توسعه و تعالی و مرحله تازه ای از روند پیشرفت و ارتقای خدمات پروازی و فرودگاهی آغاز می كند.
وی بااشاره به ارتقای آن فرودگاه به سطح فرودگاه بین المللی افزود: در حال حاضر با وجود پروازهای زیارتی و حج و عتبات و همچنین مسیرهای پروازی مختلف داخلی ، آمادگی پذیرش هرگونه پرواز در هر ساعت از شبانه روز و توسط هر شركت هواپیمایی بویژه در مسیرهای بین المللی فراهم گردیده است.

وطن خواه با اشاره به مختصصات ترمینال  مورد بهره برداری اظهار داشت:
مساحت ترمینال شماره (2) 3200  متر مربع و تمام مصالح بكاررفته در آن از تولیدات داخل و توسط پیمانكاران و مشاوران بومی استان اجرا گردیده است.

وی اظهار امیدواری كرد در آینده ای نزدیك باتوجه به روند افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی و تمایل مردم به مود حمل و نقل هوایی، با مساعدت مسئولین شركت فرودگاه های كشور و مقامات ارشد استان یزد با انجام پروژه های جدید بویژه ساختمان برج مراقبت پرواز ، فاز دوم توسعه ترمینال شماره یک و نصب سامانه ILS  بتوان به ظرفیت واقعی و جایگاه مطلوب و درشأن مردم شریف و عزیز استان یزد نایل شد.

مدیركل فرودگاه های استان یزد روند توسعه ای چندساله گذشته این فرودگاه را مطلوب ارزیابی كرد و بیان داشت : با كسب گواهینامه فرودگاهی و تبدیل آن فرودگاه به فرودگاه بین المللی و همچنین كسب استانداردهای ایزو و پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی ، گام های مناسبی در زمینه گسترش فرهنگ ایمنی و استقرار مبانی استاندارد و ارتقای سطح خدمات ایمنی برداشته شده است.

در این مراسم مه آبادی مدیر عامل شركت فرودگاه های كشور با اشاره به جایگاه فرودگاه بین المللی یزد در بین فرودگاه های كشور و همچنین طرح ارتقای خدمات فرودگاهی اظهار داشت : رویكرد شركت فرودگاه های كشور به سمت توجه و اهمیت به نیاز مسافر و تكریم مردم در سیكل تشریفات پروازی تغییر كرده و ظرفیت فرودگاه یزد را در شأن و جایگاه مردم استان دارالعباده یزد ندانست و تأكید كرد بایستی نسبت به فرودگاه بین المللی یزد توجه بیشتری معطوف شود.

وی ضمن پاسخ نسبت به در خواست استاندار یزد مبنی بر احداث فاز دوم ترمینال اظهار امیدواری كرد تا اوایل سال 1395 سامانه كمك ناوبری ILS در این فرودگاه نصب شود.
همجنین در این مراسم میرمحمدی استاندار یزد ضمن تقدیر و تشكر از خدمات صورت گرفته توسط مسئولین فرودگاهی و ارتقای سطح خدمات فرودگاه یزد ، با اشاره به موقعیت جغرافیایی ، صنعتی و امكانات پزشكی و دانشگاهی استان یزد ، توجه بیشتر مسئولین را به توسعه حمل و نقل هوایی خواستار شد.

گفتنی است در این دیدار اسفندیاری مشاور مدیرعامل فرودگاه های كشور در امور فرودگاهی مه آبادی را همراهی می كرد و ضمن بازدید از ادارات و بخش های مختلف فرودگاهی از اقدامات صورت گرفته ابراز رضایت و خشنودی نمود و از نزدیك با همكاران مجموعه اداره كل فرودگاه های استان یزد دیدار و گفتگو كرد.

لازم بذكر است پروژه های عمرانی و بهسازی یك ساله فرودگاه یزد شامل نمازخانه ویژه مستقبلین و مشایعین ، سرویس های بهداشتی ، دیوارهای حفاظتی و تقویت حصار فیزیكی فرودگاه ، جاده دسترسی به سطوح پروازی و سایت های كمك ناوبری جمعاً به ارزش حدود 40 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.