بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

آمادگی فرودگاه مهرآباد برای عملیات زمستانی

آمادگی برای عملیات زمستانی، با مانور برف‌روبی در فرودگاه مهرآباد کلید خورد.

آمادگی فرودگاه مهرآباد برای عملیات زمستانی
تین نیوز

مانور برف‌روبی در راستای آماده‌سازی تجهیزات فرودگاهی و آمادگی پرسنل برای برف‌روبی ویخ‌زدایی در فرودگاه مهرآباد جهت آمادگی پذیرش پروازها و امکان‌سنجی و ارزیابی تجهیزات زمستانی در فرودگاه مهرآباد انجام شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفی‌نیا مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد: ارزیابی برای مواجه با شرایط خاص جوی، انجام این مانور را به‌منظور هماهنگی ارگان‌ها به‌صورت نمادین با به‌کارگیری همه امکانات موجود و ارائه خدمات بهتر جهت ایمن‌سازی پروازها و جلوگیری از تاخیرات احتمالی به‌منظور پاک‌سازی و یخ‌زدایی از سطوح پروازی به هنگام بارش نزولات جوی با حضور شرکت‌های هندلینگ‌کننده در مسیر کسب آمادگی در شرایط بحرانی لازم شمرد.

مانور برف‌روبی با استفاده از نیروها و تجهیزات ماشین‌آلات و ایمنی زمینی و هماهنگی برج مراقبت و شرکت‌های هندلینگ‌کننده طبق برنامه زمان‌بندی‌شده رأس ساعت مقرر با حضور صفی‌نیا مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ووفائی مدیرکل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی و معاونین اداره کل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و کلیه دست‌اندرکاران عملیات زمستانی انجام شد.

مانور با تجهیزات کامل 10 دستگاه برف باش، یک دستگاه اوره‌پاش و پنج دستگاه De_icing (یخ‌زدایی هواپیما) و 3 دستگاه خودروی ناظر از ابتدای باند تا انتها و با آرایش مخصوص اجرا شد. مانور برف‌روبی در جهت حفظ آمادگی نیروها و تجهیزات در ابتدای شروع فصل بارش و سرما با تمامی توان انجام و نکات مهم در این عملیات مرور شد.

صفی‌نیا گفت: این مانور تمرینی برای آمادگی بیشتر پرسنل و تجهیزات و هماهنگی و تعامل بین کلیه واحدهای امداد و خدمت رسان در شرایط جوی نامساعد است.

ایشان بر استفاده از امکانات مناسب ایمنی و رعایت قواعد تعیین‌شده استاندارد تاکید نموده و اظهار کرد: با آغاز فصل سرما تدابیر خاص در زمان بارش نزولات اندیشیده شده و این فرودگاه با آمادگی به استقبال فصل زمستان می‌رود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.