بازدید سایت : ۶۷۵۸۰

◄ فرصت های سرمایه گذاری پروژه های حمل و نقل ریلی در شش ماهه دوم سال ۹۳ + جدول مناقصات

◄ فرصت های سرمایه گذاری پروژه های حمل و نقل ریلی در شش ماهه دوم سال ۹۳ + جدول مناقصات

تین نیوز | کارشناسان اعتقاد دارند که حسن‌ روش‌های مناقصه و مزایده، آن است که از طریق این رقابت می‌توان به بهترین گزینه‌ها دست یافت؛ همچنین رعایت اصل برابری افراد در این‌گونه قراردادها رعایت می شود.

به گزارش تین نیوز، امروزه ساختار جهانی اقتصاد حمل و نقل به گونه‌ای است که بهره‌وری و رقابت در یک شبکه جهانی ارتباط صورت می‌گیرد و ورود به این شبکه جهانی ارتباط و دستیابی به بهره‌وری در سایه برنامه‌ریزی‌های کلان و استراتژیک امکان‌پذیر است.

در این زمینه، شرکت راه آهن از همه ظرفیت ها برای اجرای سیاست های هشت ساله خود استفاده میکند تا به افق های تعیین شده در این برنامه برای بخش های گشایش ایستگاه ها درمسیرهای پرتردد، دو خطه کردن خطوط، تراکت بندی خطوط پر تردد، برقی کردن و توسعه و بهسازی ایستگاه های باری و مسافری برسد.

بر اساس برآوردهای انجام شده برای اجرای این برنامه هشت ساله 27 میلیارد دلار اعتبار نیاز است که تامین این مبلغ تنها با حضور بخش خصوصی امکان پذیر است. در این راستا طبق قوانین و مقررات کشور مهمترین و فراگیرترین روش انتخاب پیمانکاران، مشاوران، مدیران طرح، سازندگان و تأمین کنندگان، «برگزاری مناقصه» است.

یك مناقصه اصیل و مفید،‌ یك فرایند پویای اكتشافی است؛ به نحوی كه شركت كنندگان در مناقصه (مناقصه گرها) كه تولیدكنندگان محصول یا خدمت موردنظر هستند، فرصت های جدیدی رابرای حضور در بازار و ارایه محصولات خلاقانه خودبه دست آورند و مناقصه گزاران یا مصرف كنندگان آن محصولات و خدمات هم (كه درمورد پروژه های عمرانی كل مردم هستند از نتایج آن نوآوری ها برخوردار شوند.

منطق عقلی و علمی به سادگی حاكی از آن است كه مناقصه گامی است در راستای شایسته سالاری برای دستیابی به بالاترین حد از بهره وری كل عوامل تولیدجامعه. لذا کارشناسان باور دارند به طور یقین با حضور بخش خصوصی و شرکت در منا قصات می توان در عرصه ساخت داخل به موفقیت های چشمگیری دست یافت. اما یك بستر اجتماعی آغشته به مناسبات رانتی، مانع جریان طبیعی فرایند مناقصات خواهد شد و باعث می شود كه از یك طرف، قوانین و مقررات ناقص و مبهم و حاشیه پذیر شوند و از طرف دیگر، اجرای آنها به انحراف كشیده شود.

گفتنی است حسن‌ روش‌های مناقصه و مزایده، آن است که از طریق این رقابت می‌توان به بهترین گزینه‌ها دست یافت؛ همچنین رعایت اصل برابری افراد در این‌گونه قراردادها رعایت می شود. البته معایبی هم‌چون سوق دادن شرکت کنندگان به‌سوی کمیت و عدم توجه به کیفیت که معمولاً در مناقصات مشاهده می‌شود، در این روش‌ها وجود دارد.

در این خصوص به منظور آگاهی فعالان بخش خصوصی از برگزاری مناقصات شرکت راه آهن، لیست مناقصات این شرکت در شش ماه نیمه دوم سال 1393 در جدول زیر ارایه شده است:

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.