بازدید سایت : ۶۷۵۸۰

◄ سیاست جدید وزارت نفت در توسعه جایگاه های CNG

◄ سیاست جدید وزارت نفت در توسعه جایگاه های CNG

 تین نیوز | احداث و توسعه جایگاه های عرضه گاز طبیعی فشرده CNG بر اساس برنامه مدون و بر مبنای تقاضای بازار پیش می رود. این خبری بود که مدیر طرح احداث جایگاه های CNG از آن سخن گفت.

امیر وکیل زاده در گفتگو با تین نیوز، با بیان اینکه سرعت پیشرفت اجرای هر پروژه در ابتدای مسیر آن، با کندی خاص خود همراه است و پس از مدتی شتاب لازم را به خود می گیرد و دوباره در انتها کاهش می یابد، افزود: شرکت ملی پخش نیز با بیش از ٩ درصد پیشرفت در موضوع احداث جایگاه های سی ان جی، هم اکنون در انتهای مسیر این پروژه قرار گرفته است.
 
امیر وکیل زاده با اشاره به افزایش شمار جایگاه های CNG طی دو سال 92 و 93 و بهره برداری از ٢٥ جایگاه از سال ٩٢ تا به این تاریخ تصریح کرد: تقاضا و مصرف، شاخص های مهمی هستند که افزایش شمار جایگاه های CNG بر مبنای آنها صورت می گیرد.
 
وی همچنین از میانگین کارکرد هر کمپرسور عرضه این سوخت پاک به مدت روزانه 7 ساعت خبر داد و خاطرنشان ساخت: این کمپرسورها ظرفیت کارکرد تا ١٤ ساعت و به تبع آن توان عرضه دو برابر سوخت کنونی را نیز دارا هستند.
 
مدیر طرح احداث جایگاه های سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، خاطر نشان کرد: بر این اساس، بدون اضافه کردن شمار جایگاه ها، سوخت مورد نیاز مصرف کنندگان به راحتی تامین می شود. در حال حاضر روزانه قریب به ٢ میلیون متر مکعب گاز طبیعی فشرده در کشور مورد مصرف قرار می گیرد.

وی بر توسعه هدفمند جایگاه های سی ان جی در کشور تاکید کرد و گفت: رویکرد شرکت ملی پخش معطوف بر این است که جایگاه سی ان جی در مناطقی که نیاز بیشتری به این سوخت در آنها احساس می شود و کارکرد کمپرسورهای آن بیش از هفت ساعت در روز است، احداث شود.
 
به گفته مدیر طرح توسعه احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، توسعه ضابطه و برنامه جایگاه های CNG موجب کاهش میزان فروش آنها و در نتیجه متضرر شدن جایگاه داران خواهد شد.  زیرا این امر موجب کاهش صرفه اقتصاددی جایگاه داری در میان جایگاه داران سوخت می شود.
 
وکیل زاده با تاکید مجدد بر احداث هدفمند جایگاههای  CNG، مسایل حقوقی، عملیاتی، همچنین وجود معارض در برخی جایگاههای در دست احداث را از جمله عوامل تاثیر گذار بر سرعت ساخت و توسعه در این بخش دانست.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.