◄ تاکید دوباره رئیسجمهور بر اجرای فوری طرح نوسازی کامیونهای فرسوده
حسن روحانی رئیسجمهوری اسلامی ایران در نشست وزرا و استانداران با روسای سازمانهای اقتصادی با طرح موضوع نوسازی ناوگان جادهای گفت: طبق برنامه ما کامیون با نصف قیمت تحویل مالکان کامیونهای فرسوده میشود و 50 درصد دیگر آن را بهصورت اقساط بانکی پرداخت میکنند.
رئیسجمهور در نشست وزرا و استانداران با روسای سازمانهای اقتصادی با طرح موضوع نوسازی ناوگان جادهای گفت: طبق برنامه ما کامیون با نصف قیمت تحویل مالکان کامیونهای فرسوده میشود و 50 درصد دیگر آن را بهصورت اقساط بانکی پرداخت میکنند.
رئیسجمهور با اشاره به آغاز این طرح و اهمیت محیطزیستی آن، از وزارت صنعت خواست تا تمام توان خود را برای تحقق این هدف در سال 97 به کار بگیرد.
حسن روحانی افزود: باوجود انجام چنین طرحهایی برای حفظ محیطزیست، همچنان باید تلاش کنیم تا دیگر مسائل زیستمحیطی را حل کنیم و مردم بتوانند در شرایط سالم زندگی کنند.
دیماه امسال بود که رئیسجمهور با هدف کاهش آلایندگیهای محیطزیست و کاهش سوانح رانندگی، طی دستوری سه وزارتخانه نفت، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی را مکلف به اجرای برنامه نوسازی ناوگان جادهای کشور کرد.
با سلام بنده یکی از رانندگان تریلی فرسوده هستم این طرح که میخواهند اجرا کنید راننده بدبخت بخت برگشته با این درآمدی کم و خرج استهلاک بالا از کجا بیاره 100 میلیون پیش پرداخت را بنده من خودم تنها در کل زندگی کلا سیصد هزار تومان پول دارم.بعله باید تحویل سوئیچ به سوئیچ بنده من راننده که نمیتونم از ایران فرار کنم آشفته بگیر ه سند ماشینم به اسم کارخانه یا بانک بمونه تا اتمام آخرین قسط ببینم کی عوض نمیکنه ماشین فرسوده را آوردن یک سری آدمهای بی تجربه را گذاشتم طرح نا کارآمد میدم و شکست میخوره بعد میگن راننده نمیخواد ماشین فرسوده را عوض کنه رانندگان استقبال نمیکنند راننده در عرض یکماه دوتا بندر میشه که کلا سروته را جمع کنی ماهی دو میلیون درآمد نداره شما از رانندگان با تجربه استفاده کنید تا این طرح به نتیجه برسد با تشکر عدالت فرازی راننده
با سلام من خودم ماشین فرسوده دارم .دولت میخواد 2 تا فرسوده تحویل بدیم بعد به ما ماشین چینی به ما بدن .
اره قسط وام بدن با سود ۱۸ درصد
سلام ماشین کشنده که میخوان بدن چه ماشینی است
جناب آقای حسن روحانی رئیس جمهور محترم:
متاسفانه در طرحی به نام نوبت مجازی تصمیماتی تماما یک جانبه به نفع شرکت های حمل و نقل گرفته شده.
بگذارید به وضوح و بدونه چرخاندن لقمه بالای سر توضیح دهم:
قضیه از این قرار است که چند شرکت حمل ونقل مبادرت به حمل کالا با کامیونهای خود میکنند .
از طرفی بارهای بدون نوبت به کامیونهای به غیر از ملکی خود میدهند و نزدیک به نیمی از کرایه را به عنوان کمیسیون از راننده میگیرند.
بعد از اینها نوبت کامیونهای بومی مناطق میرسد.
حال وظیفه نوبت مجازی چیست؟
جواب این است برای بارهای باقیمانده و به اصطلاح رسوبات بار ایجاد هرج و مرج و تقاظای زیاد .
و در اصل ماجرا مردم را به جان هم انداختن.
(آخر این وضع اداره حمل و نقل سنگین کشور است؟؟)
تا کجا سود چند شرکت ارزش این همه ایجاد نابسامانی دارد.؟؟
ما در کشور کم بود بار نداریم .
ظرفیت مازاد داریم که توسط طرحی به نام نوبت مجازی تحریک شدید شده.
در طرح نوبت مجازی کامیونهای نفت کش،کمپرسی،تانکر گاز،تانکر شیر،تانکر اسید،کامیونهای سواری بر،بونکر های کارخانه های سیمان و......
برایشان امکانی به عمد فراهم شده که بتوانند در بخش تخصصی حمل کالای تجاری مشارکت کنند.
در صورتی که برای ورود به شرکت نفت باید دفترچه 80 میلیونی خریداری کرد.
به بخش تخصصی حمل شیر و اسید امکان ورود نیست .
حتی کارخانه های سیمان کامیونهای بونکر مخصوص خود را دارند و اجازه ورود دیگران را نمیدهند.
در طرح نوبت مجازی امکانی فراهم شده تا تمام کامیونها بتوانند بر روی سر و کول یکدیگر راه بروند.
تا کجا فکر میکنید میتوانید این گونه حمل و نقل سنگین کشور را اداره کنید؟؟
.
یکی از علت های عمده فعلی که باعث شده رانندگان بخش تخصصی تجاری که بخش عمده دارنده گان کامیونهای فرسوده هستند با طرح نوسازی ناوگان همسو نشوند طرح نوبت مجازیست .
چه طور میشود سود چند شرکت حمل و نقل به مصالح کلی کشور ترجیح داده شود؟؟؟
چه طور میشود سود چند شرکت حمل ونقل به آلوده شدن هوا توسط کامیونهای فرسوده ترجیح داده شود؟؟
آن قدر این وضعیت وخیم شده که بعضا مشاهده میشود دو کامیون از یک نوع مشابه (به طور مثال ولوو اف اچ13) در طرح نوبت مجازی مشخصات خود را ثبت کرده و یکی از آنها اصلا حضور فیزیکی در پایانه ندارد و دیگری فقط با تعویض پلاک کامیون به پایانه مراجعه و اقدام به حمل بار میکنند.
طرح نوبت مجازی به هیچ یک از اهداف خود نرسید و یک طرح شکست خورده است که باعث هرج و مرج شدید شده.
و چون حاضر به اصلاح این طرح شکست خورده نیستند به این معناست که از این ایجاد هرج و مرج شرکتهای حمل و نقلی هستند که:
سود میبرند. و سود و سود
یک سوال مهم در این میان هست :
که چرا محدوده فعالیت شرکتهای حمل و نقل از هم جداست و از تداخل شرکتها حتی در یک استان جلوگیری میشود؟؟
چرا محدوده فعالیت شرکتهای حمل و نقل داخلی با بین المللی جداست ؟؟
چرا امکانی فراهم نمیشود تا شرکت داخلی بتواند cmr صادر کند. و شرکت بین المللی بارنامه صادر کند.
چرا امکانی فراهم نمیشود که به طور مثال شرکت حمل و نقلی که در میناب استان هرمزگان است بتواند در خود بندرعباس بارنامه صادر کند؟؟
چرا امکانی فراهم نمیشود که شرکت حمل و نقلی که در اهواز و مشهد و اصفهان فعالیت میکند بتواند در بنادر و شهرهای دیگر بارنامه صادر کند؟؟
چرا نظم را برای شرکتهای حمل و نقل ایجاد میکنید و هرج ومرج و بی نظمی را برای رانندگان؟؟
از طرفی اگر در پی بیرون راندن رقیبی به نام (عموم مردم مظلوم)از صحنه حمل و نقل جاده ای را دارید باید بگویم ما شغل دیگری نداریم و با همین کامیونهای فرسوده ، محکم بر سر این شغل خواهیم ایستاد.
مخلص کلام:
تا زمانی که کلیه مدیران و مردم به این فرهنگ نرسند که توسعه پایدار در حمل و نقل(و در کل توسعه پایدار کشور)
در گرو پیشرفت عموم مردم با یکدیگر است.
توسعه پایدار در حمل و نقل در گرو سود بردن تمام فعالین این بخش است، توسعه و پیشرفت بدست نخواهد آمد.
به فراهم کردن زمینه برای سود بردن چند شرکت توسعه نخواهند گفت.
لطفا خودتان را گول نزنید.
تا زمانی که مدیران دست از تفکر قربانی گرفتن برای توسعه بر ندارند،
آش همین است و کاسه همین.
مگر چه فکر میکنید؟
فکر میکنید که مردم مطالعه و سواد ندارند؟
تا زمانی که ما حس میکنیم باید قربانیان توسعه باشیم تن به همسو شدن با طرحهای توسعه کلان کشور نخواهیم داد.
مردم به جای قربانی شدن برای توسعه باید منتفعان توسعه کشور باشند
باسلام . آیا هدف واقعی این طرح برای پیشرفت وتوسعه وجوان کردن ناوگان حمل ونقل کشوراست ؟ یاخالی کردن جیب راننده گان و واریزکردن به جیب شرکتهایی همچون . حمل ونقل . . بانکها .نمایندگیها . تجارهای چینی وغیره
بنده درطرح قبلی کامیون کشنده ام راثبت نام کردم ومبلغ 10ملیون تومان به حساب شرکت سایپادیزل واریز کردم وپس از3سال مجبورشدم پول خودم راپس بگیرم . چونکه با این وضعیت کارکرد نمیشود جواب هزینه ها وقسط هارا جواب بدهی ..درضمن اگرقراراست ماشینهای فرسوده ازناوگان حمل ونقل جمع شوند می بایست اول ازماشینهای چینی شروع کنیم .
همین ماک های که به نظرشما فرسوده هستند ازماشینهای چینی بهترهستند ودربیابانها ماشینهای چینی از کار وامانده راحمل وبه تعمیرگاه ها میبرند ....حال اگر ازنظرشما مدل ماشین مهم است چرا برای جایگزین ماشینهای مدل پایین از ماشینهای چینی استفاده شود.
مهمتر اینکه یک راننده بااینهمه مشکلات وبدبختی به سختی توانسته یک ماشین فرسوده تهیه کرده برایه یک لغمه نان به خور ونمیر . ازکجاوباکدامین درامد میتواند ماشینش را عوض کند ....
این کار تنها باهمت شماودیگرمسولان باتعویض سویچ با سویچ امکان پذیر است .
به امید ناوگانی جوان . هوایه پاک وایرانی آباد ...خدایارونگدارتان باد
باسلام . ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران؟ آیاهنوز فکرکردیدکه دربین این مردم هستند افرادی که خانه کلنگی شان 200ملیون تومان ارزش دارد ویاافرادی هستندکه ماشینشان 300ملیون ارزش دارد ولی برای غذای شب خود وخانواده شان مشگل دارند ؟آیاشمابرایه رفع این مشگل تابه حال چه برنامه ای یا چه طرحی رابه اجرا گذاشته اید ...ملت ایران ملت دانا . فهمیده . زحمتکش .وآبرودار ومتعهدبه آرمانهای انقلاب اسلامی واهداف رهبرعظیم وفرزانه ایران هستند ولی شایسته ومستحق این این زندگی فقیرانه نیستند .به خاطرناشتن وضع مالی پسران ودختران تن به ازدواج نمیدهند .پدران و مادران به خاطر گرانی وناشتن وضع مالی باازدواج پسران ودخترانشان به بهانه های مخالفت میکنند واین وضعیت روزبه روز بدتر وبدترمیشود ...دغدغه زندگی ماتنها ماشین وناوگان جوان مانیست
با سلام جناب اقای حسن روحانی :
نظر به اینکه اول اعلام میدارن که اقا بارنامه از اول سال 97 با ناوگان فرسوده بالای 50 سال نمیدیم بعد من راننده باید چند ماه سر گردان و بیکار بمونم که تا کی ماشین جدید بدن حلا چینی هم نباشه از کجا بیارم بخورم فقط باید طرح سویچ به سویچ و بدون ضامن حداکثر قسط ماهی 2 ملیون بیشتر نباشه بعد با این شرایط هم بدن راننده باز باید بری حدود 20 ملیون زیر قسط دیگر که تا بتونه بری ماشینی که تحویل دادن اطاق بگیر
با سلام
بنظرتون پیش پرداخت 180میلیون برای راننده با ماشین فرسوده امکان پذیر هست ؟اگر مبلغ فوق را داشته باشم کامیون نو چینی در حدمدل 90می خرم