سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور اعلام کرد:

◄ ساماندهی وضعیت حمل و نقل خودروهای باری / بیش از ۸۰ درصد، آرم ساماندهی خودروهای باری را دریافت نکرده اند

◄ ساماندهی وضعیت حمل و نقل خودروهای باری / بیش از ۸۰ درصد، آرم ساماندهی خودروهای باری را دریافت نکرده اند

تین نیوز | نشست خبری اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با حضور سرپرست این اتحادیه در محل شورای عالی استان ها برگزار شد.

امیر جعفر پور در این نشست با بیان اینکه این مراسم با هدف اطلاع رسانی از اتفاقات چهار سال گذشته این اتحادیه برگزار شده است، گفت: در سال 88 مصوبه مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در قالب مدیریت مصرف سوخت به تصویب هیئت دولت رسید که بر اساس آن مقرر گردید تا این بخش از صنعت حمل و نقل به منظور نظارت هر چه بیشتر، تحت عنوان سازمان مدیریت بار ضمن ساماندهی به فعالیت خود ادامه دهند.  

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با اشاره به این نکته که بر اساس این آئین نامه باید سازمان مدیریت بر وانت بارها در شهرها شکل می گرفت، تصریح کرد: بر اساس این دستور العمل، ساختار یکپارچه مدیریتی در این خصوص در شهرها شکل گرفت که ایجاد سازمان حمل و نقل شهری و حومه در این قالب فعالیت خود را در شهرها آغاز کردند.

وی با بیان اینکه شهرهای مشهد و شیراز در ایجاد چنین مراکزی از دیگر شهرها گوی سبقت را ربودند، بیان کرد: در سال 89 وزیر وقت کشور، دستور پیگیری مجدانه مصوبه سال 88 را در قالب یک مصوبه جدید به سازمان های تابعه ابلاغ کرد که بر این اساس کلیه ناوگان باری اعم از کامیون، کامیونت و وانت بار موظف شدند برای استفاده از تسهیلات این مراکز نسبت به معرفی خود اقدام نمایند. در صورت نبود مراکز ساماندهی در برخی شهرها صاحبان خودرو موظف شدند تا به سازمان تاکسیرانی شهر خود مراجعه و اعلام حضور نمایند.

جعفر پور افزود: در شهرها کوچک این دبیرخانه در سازمان های حمل و نقل همگانی اقدام به ثبت مشخصات خودروهای باری می شد. در این رابطه یک میلیون و دویست و پنجاه هزار مراجعه ثبت شد که با توجه به دو میلیون و دویست و پنجاه هزار وانت بارموجود در سطح کشور، 950 هزار عدم حضور به این اتحادیه گزارش شد.

به گفته سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، از تعداد یک میلیون و دویست و پنجاه هزار مراجعه وانت بارها ثبت مشخصات به عمل آمد که طبق مصوبه هیئت دولت در سال 1391 که دستورالعمل کامل تری بود، در حال حاضر 350 هزار خودرو باری در سطح کشور در طرح ساماندهی، تحت نظارت اتحادیه به فعالیت خود ادامه می دهند و به عبارتی موفق به حضور در طرح آرم ساماندهی خودروهای باری شدند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد یادشده تنها 210 هزار خودرو فرآیند دریافت آرم را با موفقیت پشت سر گذاشتند، خاطرنشان کرد: تعداد 950 هزار از خودروهایی که از حضور در مراکز مدیریت حمل و نقل بار خودداری کردند، مشمول طرح کاهش سهمیه سوخت شده و از ابتدای اسفندماه سهمیه سوخت آنان به 60 لیتر در ماه تقلیل خواهد یافت.

جعفر پور به آن دسته از وانت بارها که با وجود حضور در مراکز مدیریت سهمیه سوخت شان کاهش یافته این نوید را داد که از ابتدای سال 94 سهمیه سوخت بنزین خود را بر اساس مصوبه هیئت دولت دریافت کنند. به گفته وی این اتحادیه برای آن دسته از وانت بارهایی که خارج از محدوده مدیریت یکپارچه ساماندهی هستند نیز تدابیر لازم را اندیشیده و آنها را به نزدیک ترین مرکز راهنمایی کرده است.

وی اظهار داشت: دولت جدید در 14 بهمن ماه سال جاری نسبت به هوشمند سازی ناوگان دیزلی اقدام نموده و در قالب این طرح حدود 400 هزار دستگاه خودرو باری اعم از شهری و برون شهری مجهز به GPS خواهند شد. خوشبختانه برای اجرای این طرح یک سال فرصت در اختیار اتحادیه قرار داده شده که امید می رود تا پیش از پایان مهلت یاد شده اقدامات اجرایی آن صورت پذیرفته باشد.

وی گفت: یکی از زوایای این طرح اختصاص سوخت بر اساس پیمایش به ناوگان دیزلی تعلق خواهد گرفت و این امر در خصوص ناوگان حمل مسافر بین شهری نیز مصداق پیدا می کند. سنجش پیمایش همراه بار و مسافر به صورت یکسان خواهد بود. تعدادی از ناوگان بار در حمل و نقل برون شهری فعالیت دارند که باید در این رابطه به سازمان راهداری مراجعه داشته باشند. دارا بودن پلاک زرد یکی از ملزومات وانت بارها در استفاده از خدمات سازمان راهداری است اما این اتحادیه نسبت به آن حساسیت خاصی نشان نداده است.

جعفر پور، چهار راه ارتباطی به منظور دستیابی هر چه سریع تر در استفاده از امکانات این اتحادیه را
navganbari.ir، شماره پیامک 30006356، کد هفت رقمی 9711821 با شماره گیری کد 021، پست الکترونیکی taxibar.imo.org.ir اعلام کرد.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری گفت: هوشمند سازی ناوگان با حمل و نقل بار جزء دستور العمل های جدی وزارت کشور است که دولت به آن توجه کافی داشته است. با رویکرد خرید خدمت دریافت الکترونیکی کرایه تاکسی و کارمزد خدمات بر اساس مصوبات شورای شهر و دولت با تاکید بر عدالت به مرحله اجرا گذاشته شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.