| کد خبر: 270258 |

روش هایی برای داشتن سفری ارزان به دور اروپا

اروپا همیشه بهترین مقصد سفر خواهد بود و دلیل خوبی هم دارد. تنوع مناظر، تاریخ، آشپزی، زبان و معماری آن در سراسر یک قاره نسبتا کوچک بی رقیب به نظر می رسد. با برنامه ریزی سفری ارزان در اروپا، بهانه های کمی برای کشف ناشناخته های دنیا وجود دارد.

تین نیوز

اروپا همیشه بهترین مقصد سفر خواهد بود و دلیل خوبی هم دارد. تنوع مناظر، تاریخ، آشپزی، زبان و معماری آن در سراسر یک قاره نسبتا کوچک بی رقیب به نظر می رسد. با برنامه ریزی سفری ارزان در اروپا، بهانه های کمی برای کشف ناشناخته های دنیا وجود دارد. با اینکه اغلب گردشگران دنیا، به ویژه در کشورهای خاورمیانه، سفر به اروپا را تقریباً رؤیایی غیرممکن می دانند، اما لازم به ذکر است، یک سفر کم هزینه، تنها به برنامه ریزی دقیق نیاز دارد و مقصد مهم نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از الی گشت، در این مطلب راه های سفری ارزان در اروپا را برای پاسخ به این پرسش که «آیا می توان ارزان به اروپا سفر کرد؟» گردآوری شده است، تا بتوانید در سفرهای بعدی، بدون از دست دادن کیفیت تجربه سفر خود، با صرفه جویی بیشتری کشورهای اروپایی را بگردید و خاطره ای به یاد ماندنی برای خود و همراهانشان رقم بزنید.

راه های سفری ارزان در اروپا

سفر در سراسر اروپا می تواند پرهزینه و گران باشد. بلیط هواپیما، هزینه اسکان، هزینه گشت و گذار و بازدید از اماکن دیدنی کشورها و خورد و خوراک در انواع کافه ها و رستوران ها، همگی بودجه محدود گردشگران را تحت تأثیر قرار می دهد.

صادقانه، می توان گفت سفر به اروپا هیچ گاه کم هزینه و مقرون به صرفه نبوده است. اما خوشبختانه، راه های زیادی برای برنامه ریزی سفری ارزان در اروپا با بودجه محدود وجود دارد. اقتصاد اشتراک گذاری، گزینه های سفر جاده ای با اتوبوس، بلیط های قطار با تخفیف، و تعداد زیادی خطوط هوایی مقرون به صرفه، همگی به شما کمک می کنند، در ارزان ترین حالت به اروپا سفر کنید.

بنابراین، همواره یکی از بزرگ ترین دغدغه های گردشگران، به ویژه ایرانیان، هزینه های بالای سفر به کشورهای اروپایی بوده، که امروزه اینگونه سفرها را تقریباً به رؤیا تبدیل کرده است. در ادامه به بررسی بهترین راه های ممکن برای برنامه ریزی سفری ارزان در اروپا می پردازیم:

در خانه های اروپایی ها اقامت کنید

اسکان و رزرو انواع اقامتگاه ها معمولاً گران ترین فاکتور در سفر است، بنابراین تصور کنید که راهی وجود داشته باشد، تا شما بتوانید با هزینه بسیار کم و گاها بدون هزینه در کشورهای اروپایی اقامتی چند روزه داشته باشید. پیشنهاد ما به شما برای سفری ارزان در اروپا، مبادله خانه با اروپایی ها و اسکان در خانه های بومیان منطقه است.

امروزه وب سایت ها و نرم افزارهایی وجود دارد، که شما می توانید خانواده و یا افرادی را که در کشور مقصد در تاریخ سفر شما، قصد سفر به کشور مبدأ شما را دارند، پیدا کرده و خانه های خود را برای سفر چند روزه با یکدیگر مبادله کنید؛ با این روش نه شما و نه خانواده مقابل، نیازی به صرف هزینه های سرسام آور رزرو اتاق در هتل های کشور مقصد ندارید. همچنین گاهی نیازی به پیدا کردن مسافر به کشور خود ندارید و می توانید بدون اشتراک خانه خود در محل سکونت افرادی که مایل به پذیرایی از شما هستند اقامت کنید.

در فصول کم تقاضا سفر کنید

هنگام جستجوی چگونگی سفری ارزان در اروپا، باید چند نکته کلیدی را به خاطر بسپارید. اولین مورد زمان بندی است. یکی از ساده ترین راه ها برای صرفه جویی در هزینه ماجراجویی اروپایی خود، سفر در فصول خلوت سال یا به اصطلاح Low Season است.

این دوره بین فصول کم پیک ایجاد می شود، که هوا هنوز مطبوع است، اما ازدحام جمعیت گردشگران کمتر شده و قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل ها و اقامتگاه ها، پایین تر است. فصل کم تقاضا یا همان فصل شانه، معمولاً بسته به مقصد شما از ماه آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا نوامبر متغیر است. با سفر در فصل شانه می توانید در هزینه های پرواز، اقامت و جاذبه ها صرفه جویی کرده و سفری ارزان در اروپا را تجربه کنید.

مناسب ترین و به صرفه ترین پروازها را خریداری نمایید

برای دریافت بهترین پروازها برای سفری ارزان در اروپا، میان پیشنهادات وب سایت ها و آژانس های مسافرتی جستجو کنید تا به صرفه ترین گزینه را برای سفر خود بیابید. بلیط های لحظه آخری، برای برخی سفرها که نیازی به انجام مقدمات پیچیده پیش از سفر ندارند نیز، مناسب هستند.

اگر به صورت آنلاین به دنبال پروازهای قیمت مناسب کشورهای اروپایی می گردید، مطمئن شوید که همیشه از یک پنجره مرورگر ناشناس نیز استفاده می کنید، تا کوکی های مرورگر نتوانند هدف شما را تشخیص داده و قیمت های بالاتری را بر اساس تاریخ مدنظر شما پیشنهاد کنند. در صورت امکان، از قبل برنامه ریزی کنید و پروازهای بین المللی را ۸ تا ۱۰ ماه قبل رزرو کنید؛ زیرا در این زمان بهترین قیمت ها را برای سفری ارزان در اروپا پیدا خواهید کرد.

با چمدان سبک سفر کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش هزینه های سفر، جلوگیری از پرداخت هزینه بار اضافی یا اضافه وزن است؛ بنابراین تا حد امکان، فقط با یک چمدان دستی شامل وسایل ضروری شخصی، سفر کنید. در حالی که این روزها اکثر خطوط هوایی اجازه حمل بار با چمدان های بزرگ را نیز صادر کرده اند، اما ممکن است تعجب کنید که در اروپا، برخی از خطوط قطار برای قطعات بزرگ چمدان ها نیز هزینه می گیرند.

پس برای تجربه سفری ارزان در اروپا، سبک ببندید و به یاد داشته باشید، اگر واقعاً به چیزی نیاز دارید که فضای لازم برای همراه داشتن آن را ندارید، مطمئناً می توانید آن را در اروپا پیدا کنید. هزینه خرید احتمالاً کمتر از پرداخت هزینه حمل آن در هواپیما و قطار خواهد بود.

خودتان آشپزی کنید و یا کنسروهای آماده با خود به همراه ببرید

غذا خوردن در اروپا، به ویژه در شهرهای توریستی و رستوران های مجلل، می تواند گران باشد. برای سفری ارزان در اروپا، با طبخ غذاهای خود می توانید در هزینه ها صرفه جویی کرده و همزمان غذاهای محلی را نیز تجربه کنید. اقامت در خانه های اجاره ای به جای هتل ها و اقامتگاه های دیگر، شرایط آشپزی را برای شما تسهیل می نماید.

لازم به ذکر است، آشپزی در سفر بدان معنا نیست که باید از تجربیات محلی چشم پوشی کنید. مواد اولیه خود را از بازارهای روباز جذاب، قصابی ها، پنیرفروشی ها و موارد دیگر که در اروپا بسیار شناخته شده است تهیه کنید. این یک تجربه محلی شگفت انگیز است که نمی توانید آن را در رستوران ها پیدا کنید و یکی از راه های پیشنهادی ما برای داشتن سفری ارزان در اروپا است. 

از حمل و نقل عمومی استفاده کنید

یکی از دلایل شهرت اروپا، سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته آن است. ممکن است متروی لندن یا متروی پاریس را بشناسید، اما حتی شهرهای باستانی مانند آتن مترویی برای حمل و نقل عمومی مدرن دارند که مقرون به صرفه است. استفاده از حمل و نقل عمومی، معمولاً کارآمدتر از حمل و نقل خصوصی و بدون شک ارزان تر از تاکسی و خدمات کرایه اتومبیل است.

از واگن برقی و تراموا گرفته تا اتوبوس و قایق، وقتی به دنبال راه های ارزان قیمت برای سفری ارزان در اروپا می گردید، استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی قطعاً بهترین گزینه است. همچنین بسیاری از شهرها برای گردشگران بلیط حمل و نقل عمومی با تخفیف ارائه می دهند که به شما این امکان را می دهد تا در اوقات فراغت خود شهر را با مناسب ترین هزینه ها بگردید.

از دیدنی های رایگان اروپا بازدید کنید

برای گذراندن سفری ارزان در اروپا، هنگام برنامه ریزی برای مکان هایی که قصد بازدید از آن ها را دارید، بهتر است بیشتر اماکنی را که بازدید از آن ها رایگان بوده و نیازی به تهیه بلیط ندارد، مد نظر قرار دهید. خوشبختانه، بیشتر زیبایی های اروپا رایگان است و همه می توانند فقط با قدم زدن در اطراف شهر و تماشای آن ها از سفر خود لذت ببرند. این یکی از مزایای رقابتی کشورهای اروپایی است که آن ها را شگفت انگیز می کند.

بسیاری از موزه ها، گالری ها و اماکن تاریخی نیز در تمام طول سال یا در روزهای خاصی از هفته، ماه یا تعطیلات، ورود رایگان را ارائه می دهند. همچنین تعداد بی شماری اپلیکیشن رایگان و مقرون به صرفه برای تلفن های هوشمند وجود دارد که تورهای پیاده روی راهنما را در شهرهای اروپایی ارائه می دهند که به شما امکان می دهد به تنهایی از جاذبه های گردشگری بازدید کرده و در هزینه ها، در مقایسه با ثبت نام در تورهای گروهی، صرفه جویی کنید.

از تخفیف برای کودکان، دانش آموزان و سالمندان استفاده کنید

اروپا اغلب در نظر دارد تا با ایجاد شرایط و ارائه امکانات مختلف، بازدید از جاذبه های گردشگری را برای انواع بازدیدکنندگان و گردشگران راحت تر کرده و تجربه سفری ارزان در اروپا را برای آن ها فراهم نماید. یکی از راه های انجام این کار، ارائه تخفیف یا حتی ورود رایگان برای دانش آموزان، کودکان و سالمندان است.

هنگام خرید بلیط، ممکن است از هزینه آن را از شما درخواست کنند، اما پیش از پرداخت هزینه، حتماً بپرسید که آیا هنگام ورود به موزه ها و اماکن تاریخی یا حتی استفاده از وسایل نقلیه عمومی، تخفیف هایی وجود دارد که ممکن است واجد شرایط آن باشید. حتما کارت دانشجویی و کارت شناسایی معمولی خود را همیشه به عنوان مدرک واجد شرایط بودن همراه داشته باشید. همچنین اگر از قبل رزرو کنید، گاهی اوقات می توانید قیمت های بهتری را برای بلیط ها به صورت آنلاین نسبت به پرداخت در هنگام ورود پیدا کنید.

سخن پایانی

 

اگر قصد سفری ارزان در اروپا را دارید، توصیه می شود حتماً راه های ذکر شده در مقاله فوق را جدی بگیرید و از این نکته ها در سفر خود استفاده نمایید. امروزه، سفر به کشورهای اروپایی ، به ویژه برای ما ایرانیان، از هزینه های بسیار بالا و سرسام آوری برخوردار است. بنابراین یافتن  راه هایی که بتواند این هزینه ها را تا جای ممکن کاهش دهد، بسیار مهم است. توجه به این نکات نه تنها در سفرهای تنهایی، بلکه در انتخاب تورهای مسافرتی نیز بسیار اهمیت دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.