| کد خبر: 265787 |

◄ معرفی محصولات جدید ایران خودرو

ایران خودرو بزرگ‌ترین خودروساز کشور محسوب می‌شود که هم خودروهای داخلی و هم مونتاژی را عرضه می‌کند.

تین نیوز

ایران خودرو بزرگ‌ترین خودروساز کشور محسوب می‌شود که هم خودروهای داخلی و هم مونتاژی را عرضه می‌کند. قیمت محصولات ایران خودرو و سایر خودروسازان بخش دولتی و خصوصی را شورای رقابت تعیین می‌کند. بنابراین خودروساز نمی‌تواند محصول را به قیمت دلخواه بفروشد و کاملا تحت نظر است. البته این موضوع قیمت‌گذاری دستوری باعث نارضایتی و ضرر خودروسازان شده است. همچنین قیمت خودرو صفر در کارخانه و بازار تفاوت دارد و به نوعی دو نرخی است.

ایران خودرو در راستای اطاعت از دستورات رئیس جمهور، کیفیت محصولات خود را ارتقا داده تا مطابق با استانداردهای جدید باشد. همچنین این خودروساز، واردات محصولات اقتصادی و برقی را آغاز کرده است. ایران خودرو متعهد شده تا در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز مشارکت داشته باشد. در ادامه با محصولات جدید ایران خودرو آشنا می‌شویم.

دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال

این خودرو، جدیدترین نسخه دنا پلاس محسوب شده که اولین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 حضور یافت و رونمایی شد. این محصول شباهت زیادی با دنا پلاس جوانان داشته و تنها موتورهای متفاوتی دارند. دنا پلاس جوانان از موتور EF7 پلاس بهره برده، اما دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال، موتور EF7 توربوشارژ دارد که خروجی آن به ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور می‌رسد و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT دارد. از جمله ویژگی‌های آن باید به سیستم ورود بدون کلید، سنسور نور و باران، دکمه استارت، سنسور پایش فشار تایر (TPMS)، آینه الکتروکرومیک، فرمان D و سیستم کنترل پایداری اشاره کرد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال دارای استاندارد محافظت از عابر پیاده است. نسخه جدید  دنا پلاس اتوماتیک همچنین از سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) برخوردار است. قیمت دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال معادل 692 میلیون و 166 هزار تومان اعلام شده و تا اواخر سال وارد بازار خواهد شد.

هایما x7

 

هایما 7X

هایما شریک تجاری چینی ایران خودروست که سال‌ها با آن همکاری می‌کند. هایما 7X یک مینی ون لوکس بوده که سال گذشته رونمایی شد. این خودرو به موتور 1.6 لیتری توربو شارژ مجهز شده که با گیربکس شش سرعته اتوماتیک هماهنگ است.

این ون 7 نفره با ویژگی‌ها و امکانات مناسبی مانند رادار نقطه کور، هشدار خروج از خطوط، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، شارژر وایرلس، باز شدن صندوق با حرکت پا و ... .

تولید این ون در ایران خودرو آغاز شده و قیمت نهایی آن 1.48 میلیارد تومان است. اولین سری هایما 7X در آذرماه 1402 به دست مشتریان آن رسید. این محصول یکی از ایمن ترین خودروهای موجود در بازار ایران است که موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف چین CNCAP شده است.

شاین مکس

شاین مکس، یک سدان از برند دانگ‌فنگ بوده که توسط ایران خودرو وارد بازار شده است. این خودرو در دو نسخه بنزینی و هیبریدی به فروش می‌رسد. نسخه بنزینی شاین مکس از موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بهره برده و گیربکس آن از نوع دوکلاچه تر است. این پیشرانه از نوع GDI بوده، اما نسخه هیبریدی GDI نیست.

شاین مکس هیبریدی نیز موتور 1.5 لیتری توربوشارژ دارد، اما موتور برقی به آن اضافه شده است. گیربکس نسخه هیبریدی نیز CVT است.

تفاوت دیگر شاین مکس بنزینی و هیبریدی در مصرف سوخت است. مصرف سوخت نسخه هیبریدی، 2 لیتر کمتر از نسخه بنزینی است.

تارا دنده‌ای V1 پلاس

جدیدترین عضو خانواده تارا، تارا دنده‌ای پلاس نام دارد. این خودرو همان موتور تیو فایو پلاس را دارد، اما گیربکس آن از نوه شش سرعته دستی است. تارا دنده‌ای پلاس همچنین ویژگی‌هایی نظیر چراغ عقب جدید، چراغ ولکام درب جلو، دوربین عقب، زیر آرنجی صندلی‌ عقب، موبایل باکس، رودری جدید، سنسور نور و سنسور باران دارد.

قیمت نهایی این محصول برابر 580.12 میلیون تومان تعیین شده و فروش آن به تازگی آغاز شده است.

ری را

 

ری را

ری‌را یک کراس‌اور ملی است که سال گذشته توسط ایران خودرو رونمایی شد. اکنون اطلاعات بیش‌تری از این خودرو در دسترس بوده و نزدیک به تولید انبوه است.

این محصول به موتور EF7P TC و گیربکس شش سرعته اتوماتیک تجهیز شده است. ری را اواخر سال جاری به تولید انبوه خواهد رسید. ایران خودرو برای اولین بار نسخه برقی ری را به نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 آورد و رونمایی کرد. طراحی ظاهری آن مشابه نسخه بنزینی بوده و تنها جلو پنجره آن بسته است. باتری‌هایی با ظرفیت 52 کیلووات‌ساعت به ری را اضافه شده است.  خروجی آن حدود 161 اسب‌بخار قدرت، به همراه 300 نیوتن‌متر گشتاور است. ایران خودرو وعده داده که نسخه برقی ری را نیز در سال 1403 به تولید می‌رساند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.