بازدید سایت : ۵۷۱۳۷

لوئی «رنو»، برند اول صنعت فرانسوی‌ها

در تمام کشورها صنعتگرانی هستند که غیر از تولید یک کالای صنعتی، راهی را برای صنعت کشورشان باز کردند که دیگر صنعتگران هم بتوانند در آن مسیر از آن‌ها پیروی کنند و به پیروزی برسند.

دنیای اقتصاد
لوئی «رنو»، برند اول صنعت فرانسوی‌ها
تین نیوز

در تمام کشورها صنعتگرانی هستند که غیر از تولید یک کالای صنعتی، راهی را برای صنعت کشورشان باز کردند که دیگر صنعتگران هم بتوانند در آن مسیر از آن‌ها پیروی کنند و به پیروزی برسند.

به گزارش تین‌نیوز، لویی رنو (متولد سال 1877) شاید در فرانسه همان جایگاهی را دارد که افرادی مانند هنری فورد و کارل بنز در آمریکا و آلمان دارند.

رنو از صنعتگران بزرگ فرانسوی است که از پیشگامان صنعت خودرو در جهان به‌شمار می‌رود. لویی رنو در 24 اکتبر 1944 در سن 67 سالگی درحالی چشم از جهان فروبست که صنعت خودرو فرانسه دین زیادی به او داشت.

لویی از همان سال‌های اولیه جوانی به ماشین‌آلات و فناوری علاقه‌مند بود. خانواده ثروتمند لویی نیز با فراهم آوردن شرایط تأسیس یک کارگاه، او را در این راه همراهی کردند.

لویی اولین خودروی خود را در سال ۱۸۹۸ با یک موتور ۷۵/ ۰ اسب بخاری تک سیلندر ساخت. لوئی ۲۱ ساله یک مهندس جوان بود که پیش از تصمیم به گسترش شرکتش، چند پروتوتایپ طراحی و ساخته بود.

او با دیدن قابلیت‌های تجاری این فناوری جدید تصمیم به همکاری با برادرانش مارسل و فرناند گرفت که تجربه کار در کارخانه پدرشان را داشتند. آنها با کمک یکدیگر در سال ۱۸۹۹ شرکت رنو فرر (به معنای برادران رنو ) را راه‌اندازی کردند. اولین کارخانه رنو در شهر کوچک بیانکو در حومه غربی پاریس ساخته شد.

این کارخانه خودروهای دو سرنشین با موتور تک سیلندر و سیستم انتقال قدرت طراحی‌شده توسط رنو را تولید می‌کرد.

ریاست شرکت در سال ۱۹۰۰ دچار تغییرات بنیادینی شد. رنو در سال ۱۹۰۳ ساخت موتورهای خود را آغاز کرد؛ رنو تا آن زمان موتورها را از De Dion-Bouton خریداری می‌کرد. شرکت برادران تصمیم گرفت که خودروهای گران‌قیمت و بزرگ یا کابین بسته را تولید کند.

در سال ۱۹۰۶ خیابان‌های پاریس ۲۵۰ خودروی لوکس رنو را در خود می‌دید  که با موتورهای دو سیلندر مدرن خود می‌توانستند تا ۳۵ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرند.

شرکت رنو درحال‌حاضر با مشارکت شرکت‌های نیسان و میتسوبیشی توانسته خود را به یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا بدل کند.

البته درحال‌حاضر رنو از بازار ایران خارج‌شده و به‌احتمال‌زیاد تولید محصولات رنو در ایران متوقف خواهد شد و این مسئله ضربه زیادی به فروش سالانه رنو وارد خواهد کرد.

برادران رنو
لوئیس رنو
لوئیس رنو
رنو و سیتروئن
لوئیس رنو
کارخانه برادران رنو
لوئیس رنو
لوئیس رنو
لوئیس رنو سوار بر اولین خودرو خود
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.