بازدید سایت : ۵۷۲۶۱

◄ جزییات پروژه های مترو، پلیس، پارکینگ طبقاتی و ترمینال پروازهای خارجی در فرودگاه مشهد

◄ جزییات پروژه های مترو، پلیس، پارکینگ طبقاتی و ترمینال پروازهای خارجی در فرودگاه مشهد

تین نیوز | مدیر کل فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد با بیان اینکه در حال حاضر چند پروژه در بخش های مختلف فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در حال ساخت است که تعدادی از آنها به بهر‌ه ‌برداری رسیده و تعدادی در دست احداث است، گفت: در هفته بین 35 تا 40 پرواز خارجی از فرودگاه مشهد جابجا می شوند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از مشهد، محمدباقر قاسم زاده در مراسم بازدید از پروژه های فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به ساختمان پلیس فرودگاه مشهد اشاره کرد گفت: این ساختمان با مساحت 2 هزار و 500 مترمربع در دو بال جداگانه ساخته شده که مدت ساخت این پروژه 14 ماه است و در تیر ماه سال آینده با اعتبار 3 و نیم میلیارد تومان از محل شرکت‌ فرودگاه‌های کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پروژه قطارشهری مشهد گفت: این پروژه توسط شهرداری مشهد تامین اعتبار شده و برای کل آن حدود 250 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. البته برای ایستگاه فرودگاه مشهد 50 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که امیدواریم تا مهرماه سال آینده به بهره برداری برسد.

قاسم زاده به جزئیات این پروژه اشاره کرد و گفت: خط متروی مشهد در فرودگاه دارای دو ایستگاه است: یکی ایستگاه پرواز و ایستگاه دیگر مقابل ترمینال است. مسافران ترمینال داخلی و خارجی می توانند از این ایستگاه ها استفاده کنند.

مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد با بیان اینکه ترمینال زیارتی فرودگاه مشهد به مساحت 10 هزار مترمربع در آینده‌ نزدیک تبدیل به ترمینال پروازهای خارجی می‌شود، گفت: در حال حاضر بین 35 تا 40 پرواز خارجی در هفته در سالن پروازهای خارجی، جابجا می شود.

یکی از پروژه های مهم فرودگاه مشهد، پروژه پارکینگ طبقاتی است که مساحت آن 36 هزار مترمربع و با ظرفیت 400 خودرو در دست احداث است که فاز اول این پروژه تا چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه این مراسم، به خریداری پنج دستگاه ایربیچ (پل تلسکوپی) اشاره کرد و گفت: در 5 سال گذشته این ایربیچ ها خریداری شده بود که به دلایل آماده نبودن سالن راه اندازه نشده بود که طی ماه های گذشته راه اندازی و تا امروز 600 پرواز در ایربیچ ها پهلو گرفته و مسافران از طریق آن از هواپیما به سالن جابجا می شوند.

قاسم زاده در ادامه گفت: برای سال آینده فراخوان خرید 5 دستگاه جت وی با 200 میلیارد تومان اعتبار برای هواپیماهای ایرباس و 747 برای ترمینال های خارجی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به آشیانه های شرکت های هواپیمایی ماهان، آسمان، و تابان اشاره کرد و گفت: اخیرا شرکت‌ هواپیمایی زاگرس درخواست تهیه آشیانه داده‌ که در فاز اول 6 هزار مترمربع در نظر گرفته شده است.

قاسم زاده در پایان مراسم بازدید، به ساختمان عملیات برج مراقبت پرواز، اشاره کرد و گفت: این پروژه به عنوان سالن ارتباطی بین ساختمان پروازهای داخلی و خارجی است که با زیربنای 6 هزار متر مربع، در 9 طبقه، در دست احداث است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.