بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

مشکلات جاده‌ای آذربایجان‌شرقی به مدیریت شهری تبریز بر می‌گردد

تین نیوز | فرماندار شهرستان اهر در رابطه با بحث ساماندهی سامانه حمل و نقل مسافر با خودروهای پلاک شخصی در محور اهر – تبریز، گفت: بخشی از مشکلات جاده ‌ای استان به نحوه مدیریت شهر تبریز بر می‌گردد.
 
رضا صدیقی در رابطه با بحث ساماندهی سامانه حمل و نقل مسافر با خودروهای پلاک شخصی در محور اهر – تبریز، با بیان اینکه بخشی از مشکلات جاده‌های استان به نحوه مدیریت شهر تبریز، بر می‌گردد، اظهار کرد: انتظار می‌رود مشکلاتی که شهرستان‌ها در حوزه حمل و نقل مسافر  با آن روبه‌رو هستند زمانی که به مرکز استان انتقال داده می‌شود مسئولان با دقت و به خوبی آن را مدیریت کنند.
 
وی  با بیان اینکه در بحث مشکلات حوزه حمل و نقل مسافر شهرستان‌ها، مسئولیت مدیران مرکز استان مضاعف می‌شود، افزود: مدیران مرکز استان نباید جزیره‌ای فکر کنند در غیر این صورت  سبب به وجود آمدن مشکلات دیگر خواهند شد.
 
صدیقی با تاکید بر ضرورت ساخت پایانه در شرق تبریز، گفت: مسافران به دلیل در دسترس نبودن پایانه نزدیک‌ترین وسیله که خودروهای سواری است را انتخاب می‌کنند.
 
فرماندار اهر، اضافه کرد: از مدتی قبل با مرکز استان در مورد ساخت پایانه شرق تبریز مکاتبه داشته‌ایم که وجود این پایانه برای مسافرانی که قصد سفر به شهرهای شمال استان را دارند ضروری است.
 
وی در خصوص خودروهای مسافری پلاک شخصی در بین جاده‌ها به خصوص در شهرستان اهر ، گفت: در شهرستان اهر معضل بیکاری نسبت به شهرستان‌های دیگر بیشتر بوده و در این بین تنها شغل راحت و در دسترس مسافرکشی است، به طوری که حتی افرادی با مدرک فوق لیسانس نیز به این شغل روی آورده‌اند.
 
صدیقی، در ادامه با بیان اینکه هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت خودروهای حمل مسافر پلاک شخصی در اهر صادر نشده است، تصریح کرد: تنها چند سال پیش به منظور ساماندهی پلاک شخص‌ ها که در همه نقاط شهر پراکنده بودند محل مشخصی برای توقف آنها توسط شهرداری مشخص شد که البته مردم  ناراضی هستند و به همین علت قصد داریم تا از شهر خارج کنیم ولی این بحث نیاز به امکانات دارد.
 
وی گفت: در شهرستان اهر دوربین‌هایی برای سنجش سرعت و ثبت تخلف نصب شده اما متاسفانه شاهد هستیم که خودروهایی که چندین باره تخلف می‌کنند به راحتی تردد می‌کنند اگر این تخلفات ثبت می‌شود پس باید کنترل و برخورد شود.
 
فرماندار شهرستان اهر با اشاره به ساماندهی خودروهای حمل و نقل عمومی، گفت: در گذشته با پراکنده بودن این خودروها در نقاط مختلف شهر و عدم رغبت مردم برای استفاده از خودروهای عمومی مواجه بودیم که بر همین اساس مکان‌هایی مشخص و در دسترس برای حضور این خودروها تعیین شد تا همچنین مردم برای استفاده از خودروهای عمومی ترغیب شوند.
 
فرماندار اهر با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها ها برای حل مشکل ساماندهی سامانه حمل و نقل مسافر بین شهرها باید همکاری کنند و مدیریت واحد باید وجود داشته باشد، افزود: اگر بخواهیم با این مشکل برخورد کنیم بحث‌ها و مشکلات اجتماعی پیش می‌آید و اگر بخواهیم جایگزین کنیم از این سو هم امکانات فراهم نیست، پس باید در ابتدا تسهیلات لازم را برای جایگزینی فراهم کنیم و پس از آن از تردد خودروهای پلاک شخصی جلوگیری کنیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.