بازدید سایت : ۵۷۲۶۱

۵۰ درصد تصادفات گیلان در جاده‌های فرعی و روستایی رخ می‌دهد

۵۰ درصد تصادفات گیلان در جاده‌های فرعی و روستایی رخ می‌دهد

تین نیوز | فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه ۸۵ درصد جاده‌های گیلان در حوزه جاده‌های غیراصلی است، گفت: تقریبا ۵۰ درصد تصادفات در جاده‌های غیراصلی استان شامل راه‌های فرعی و روستایی رخ می‌دهد.
 
سردار ابراهیم قائدرحمتی ظهر امروز در پنجمین همایش تجلیل از راهوران محله به مناسبت روز روستا و هفته ناجا در سالن الغدیر استانداری گیلان، اظهار کرد: موفقیت‌های کشور امروز مدیون فرهنگ جهادی است که در هشت سال دفاع مقدس با تلاش جهادی به دست آمد.
 
وی با بیان اینکه به دلیل بارندگی که در استان گیلان وجود دارد نمی‌توان با ماموریت‌های اداری عادی امنیت راه‌ها را اجرایی کرد، افزود: موقعیت گیلان با سایر استان‌های کشور به دلیل وضعیت آب و هوایی و پراکندگی روستاها متفاوت است.
 
فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه مساحت گیلان بیش از 14 هزار کیلومتر مربع است، گفت: 95 درصد کل مساحت را سکونتگاه تشکیل می‌دهند که در آنها مردم و مسافران حضور دارند.
 
قائدرحمتی با بیان اینکه 85 درصد جاده‌های گیلان در حوزه جاده‌های غیراصلی است، تصریح کرد: این میزان شامل راه‌های فرعی و راه‌های روستایی استان است.
 
وی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 20 میلیون نفر گردشگر به گیلان سفر می‌کنند و جمعیت این استان دو میلیون و 500 هزار نفر که در مجموع 85 درصد تردد آنها در جاده‌های غیراصلی است.
 
فرمانده انتظامی گیلان با تصریح بر اینکه تقریبا 50 درصد تصادفات در جاده‌های غیراصلی استان رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: این وضعیت خاص استان را باید به جایی برساند که نوع نگاه ما به جاده‌های غیراصلی و روستایی با استان‌های دیگر کامل متفاوت است.
 
قائدرحمتی گفت: با وجود این وضعیت خاص باید نوع نگاه استان به جاده‌های غیراصلی و روستایی با استان‌های دیگر کامل متفاوت باشد و زیرا حجم تردد مسافر و مردم بالای 80 درصد است.
 
وی تصریح کرد: در گذشته جاده‌ها با حرکتی جهادی جهاده‌ها را ایجاد کردند اما این جاده‌ها براساس جمعیت و وسایل نقلیه آن زمان ایجاد شد اما اکنون به دلیل افزایش جمعیت و حجم خودروها نیاز است که جاده‌ها تعریض شود.
 
فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه امروز ترافیک راه‌های روستایی و حجم تردد در آنها بیشتر از شهرها است، افزود: جاده‌های روستایی بیشتر به توجه نیاز دارد و اصلاح هندسی و تعریض جاده‌ها باید با توجه به جمعیت و تردد خودروها انجام شود.
 
قائدرحمتی با بیان اینکه نصب علایم راهنمایی و رانندگی، خط کشی و نصب کاهنده سرعت در بین جاده‌های اصلی و حفظ سلامت هموطنان امری ضروری است، گفت: باید اصلاح هندسی اهتمام ویژه داشته باشیم.
 
وی با اشاره به مولفه‌های حوادث تصادف، تصریح کرد: فرهنگ ترافیکی و فرهنگ رانندگی مهمترین مولفه است و اگر قانون‌مند رانندگی کنیم می‌توانیم با داشتن ضعیف‌ترین خودرو و ناهموارترین جاده حجم تصادفات را کاهش دهیم.
 
فرمانده انتظامی گیلان با تاکید به ارتقا فرهنگ ترافیک و قانون‌مداری در جامعه، افزود: ارتقا سطح آگاهی مردم می‌تواند به کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای کمک کند و آموزش همگانی در ارتقا ایمنی راه‌ها بسیار موثر است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.