پیشنهاد تغییر طرح اولیه خط ۱۱ متروی تهران؛ راه اندازی خط بی.آر.تی «آزادی لشگری»
شهردار منطقه ۲۱ تهران گفت: پیشنهاد ما این است که طرح اولیه در خط ۱۱ متروی تهران تغییر کند و به تهرانسر و ایستگاه دیگری که به مجموعه ۱۵ هزار واحدی که در قالب مسکن ملی قرار است ساخته شود، برسد.
شهردار منطقه ۲۱ تهران گفت: پیشنهاد ما این است که طرح اولیه در خط ۱۱ متروی تهران تغییر کند و به تهرانسر و ایستگاه دیگری که به مجموعه ۱۵ هزار واحدی که در قالب مسکن ملی قرار است ساخته شود، برسد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا پوریافر درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن اظهار کرد: مطالبه اصلی در موضوع مسکن ویژه تهرانسر که به نوعی مسکن ملی و ادامه مسکن مهر است، بحث صدور پایان کار برای ۲ هزار ساکن این مجموعه است؛ در حالی که در زمان احداث، سرانه های خدماتی در آن تأمین نشده و نیاز به الزامات قانونی برای پایان کار در آن مطرح بود. بر همین اساس به جد پیگیر شدیم تا این مشکل را حل کنیم.
وی افزود: وقتی وارد پرونده شدیم دیدیم که در بحث نقشه وضع موجود، نقشه تاسیسات و نظام مهندسی مشکلاتی وجود دارد بنابراین با کمک اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بر آن شدیم تا بر اساس مستندات قانونی بتوانیم به صورت سیستمی بحث پایان کار را انجام دهیم و تا حد زیادی پیگیری کردیم که این مشکلات رفع شود.
پایان کار مسکن ویژه تهرانسر صادر خواهد شد
پوریافر ادامه داد: در حال حاضر پرونده را به ماده پنج فرستادیم، به طوری که هم اکنون منطقه در مسیر صدور پایان کار به ساکنان به صورت سیستمی است تا بتوانند پس از آن سند بگیرند.
شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه در موضوع مسکن در این مدت برای صدور پروانه حدود ۳۶ هزار واحد اقدام شده است تا بتوانیم در بحث توسعه مسکن تسهیل گری کنیم، اضافه کرد: به عنوان مثال در پرونده پروژه شهید تندگویان برای حدود ۸ هزار واحد مجوز ماده پنج اخذ شده است. در خصوص زمین ۵۳ هکتاری در کنار پروژه مسکن ویژه هم که متعلق به اداره راه و شهرسازی و کمیته امداد است تفاهم اولیه با امضای شهردار تهران، رییس سازمان ملی زمین مسکن و بخش اقتصادی کمیته امداد نوشته شده و طرح آن در حال آماده شدن است تا در این نقطه نیز حدود ۱۵ هزار واحد در قالب پروژه مسکن ملی ساخته شود.
حل مشکل کمبود اتوبوس در منطقه ۲۱ در برنامه است
وی در ادامه با بیان این مطلب که یکی از مشکلات جدی منطقه ۲۱ بحث حمل و نقل عمومی است، عنوان کرد: پراکندگی شهرک های منطقه و بافت جمعیتی این شهرک ها که عمده ساکنان آنها از افراد بازنشسته و قشر متوسط جامعه هستند، نیاز به بحث اتوبوس و حمل و نقل عمومی را ضروری تر می کند. مشکل اصلی ما کمبود اتوبوس است و به جد برای حل این مشکل پیگیر هستیم. در این زمینه موافقت اولیه را هم از معاونت حمل و نقل و ترافیک گرفته ایم تا از اتوبوس هایی که خریداری می شود، سهم مناسبی را به منطقه ۲۱ اختصاص دهند، همچنین برای کوتاه مدت توزیع ون را در شهرک ها انجام داده ایم تا زمانی که نیاز اتوبوس در منطقه را رفع کنیم.
بی.آر.تی مسیر آزادی به لشگری راه اندازی می شود
به گفته پوریافر، قبلا طرح بی.آر.تی مسیر آزادی به لشگری مطرح بوده؛ اما در کمیته تخصصی مربوطه، رد شده بود؛ اما در این دوره پیگیر شدیم و این طرح را احیا کردیم تا این خط بی. آر.تی را با کمک معاونت حمل و نقل و ترافیک راه اندازی کنیم.
شهردار منطقه ۲۱ با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که طرح جامع مترو دارد، نقش کمرنگ مترو در حمل و نقل عمومی منطقه ۲۱ است، یادآور شد: این طرح مربوط به حدود ۱۵ تا ۲۰ سال پیش است و منطقه ۲۱ در آن زمان هنوز به طور کامل شکل نگرفته بوده و جمعیتش نیز به میزان امروز نبوده است. بر همین اساس جلسات متعددی گذاشتیم و با کمک مشاور، پیشنهاد اصلاح طرح را دادیم.
وی اضافه کرد: مثلا خط ۱۱ مترو فقط دو ایستگاه در منطقه دارد. به طوری که این خط از گوشه منطقه می آید و از میدان کمال الملک به چیتگر می رسد که این مسیر نیاز منطقه را پوشش نمی دهد. بنابراین پیشنهاد ما این بود که این طرح در خط ۱۱ تغییر کند و به تهرانسر و ایستگاه دیگری که به مجموعه ۱۵ هزار واحدی که در قالب مسکن ملی قرار است ساخته شود، برسد. در واقع طرح حالت تی. او. دی به خودش بگیرد و بعد از آن به میدان کمال الملک برسد. به طوری که از محور لشگری تا ایران خودرو را طی کند تا بخش بالا و پایین لشگری را پوشش دهد.
پوریافر با بیان اینکه اصلاح این طرح باید به شورای عالی ترافیک برود و مصوبات آن زمان بر است، ادامه داد: یک کار فوری و کوتاه مدت که می تواند بخشی از این مشکلات را حل کند، بحث ایجاد خط «آنتنی متروی ایستگاه بیمه» به میدان کمال الملک است که کمک می کند بخشی از نیاز منطقه برطرف شود. درخواست این موضوع داده شده تا در فاز اول و در کوتاه مدت بخشی از نیاز مترو را پوشش دهد که با این طرح تونلینگ می تواند انجام شود و ایستگاهی در میدان کمال الملک یا حداقل ابتدای خیابان تهرانسر تقاطع با لشگری احداث شود و به ایستگاه بیمه برسد؛ اما در دراز مدت باید طرح خط ۱۱ که کار اجرایی این خط از سال بعد آغاز می شود، اصلاح شود.
۴۰ هزار تن آسفالت ریزی در ۶ ماهه اول امسال انجام می شود
شهردار منطقه ۲۱ با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت ها، آسفالت ریزی که معمولا مورد مطالبه مردم است را پیگیری می کنیم، گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۳ هزار تن آسفالت در سطح منطقه ریخته ایم و برای امسال در برنامه ما حدود ۶۱ هزار تن آسفالت ریزی وجود دارد. اگر اعتبار لازم به ما داده شود حتی تا ۸۰ هزار تن هم می توانیم آسفالت ریزی داشته باشیم که تصمیم ما این است که ۴۰ هزار تن آسفالت را در ۶ ماه اول سال با اولویت معابر کوچکتر و محله ها انجام دهیم.
وی با بیان اینکه هنوز در منطقه ۲۱ و در بخش های صنعتی معابر خاکی وجود دارد، تصریح کرد: احداث ۶ خیابان را در بودجه پیش بینی کرده ایم و احداث ۷ خیابان را نیز با مشارکت صنایع و استفاده از ظرفیت صنعت و مسسئولیت اجتماعی آنها انجام می دهیم.
افتتاح سرای محله شهرک شهرداری؛ به زودی
بر اساس گزارش سایت شهر، پوریافر در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته درباره دو بوستان جنگلی تفاهم نامه هایی با صنایع بزرگ تولیدی در منطقه منعقد کردیم که طرح و اجرای آن با خودشان است و سریعا نیز در این باره آغاز به کار کردند. همچنین ساخت مقبره الشهدایی را در بوستان مریم در دست اقدام داریم. علاوه بر اینها پروژه سرای محله شهرک شهرداری نیز به زودی افتتاح می شود.
از اهواز نفتی چه خبر