بازدید سایت : ۶۷۵۸۰

کارشناس مسائل ایران: احتمال توافق هسته ای بین ایران و ۱ + ۵ وجود دارد

کارشناس مسائل ایران: احتمال توافق هسته ای بین ایران و ۱ + ۵ وجود دارد

تین نیوز | کارشناس مسائل ایران گفت شانس توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 وجود دارد اما موانع پیش رو را نیز نباید نادیده گرفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، محمد عباس ناجی در گفتگویی با این شبکه از قاهره درباره مذاکرات هسته ای ایران و این که تا چه اندازه شانس دستیابی به توافق نهایی وجود دارد، گفت: به نظر من شانس دستیابی به توافق بین ایران و گروه 1+5 وجود دارد. شانس اصلی ناشی از آن است که طرفین نمی خواهند تلاش هایی را که تا کنون برای دستیابی به چنین توافقی صورت گرفته است از بین ببرند و در درجه اول به موفقیت مذاکرات و حصول توافق امیدوار هستند. به نظر من رویکرد طرفین این است که به توافق دست پیدا کنند، اما با این حال موانع زیادی وجود دارد که ممکن است در نهایت به شکست مذاکرات و بازگشت به جای اول منجر شود.

وی در ادامه در پاسخ به این که اگر توافقی به دست بیاید، چه تاثیری بر دیگر موضوعات مهم، خواهد داشت، گفت: ایران و گروه 1+5 توجه خود را بر ابعاد سیاسی و فنی مسئله هسته ای ایران متمرکز کرده اند، اما تصور می کنم هر توافقی که بین طرفین امضا شود، ممکن است راه را برای توافق ایران و آمریکا درباره برخی مسائل مهم منطقه از جمله مسائل عراق و سوریه هموار کند که این امر نگرانی بسیاری از طرف ها را در خصوص وجود مسائل غیرهسته ای در مذاکرات برانگیخته است. به نظر من ایران تمایل دارد در چارچوب مذاکرات هسته ای در خصوص برخی مسائل منطقه نیز توافق هایی حاصل شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.