راه آهن آمار داد؛ رشد ۴۸ درصدی تولید واگن باری نو در سال ۱۴۰۱
تولید واگن باری نو در سال ۱۴۰۱ رشد ۴۸ درصدی داشته است.
تولید واگن باری نو در سال ۱۴۰۱ رشد ۴۸ درصدی داشته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در سال ۱۴۰۰ شاخص حمل ریلی حدود ۷ درصد رشد و در سال ۱۴۰۱ حدود ۵ درصد رشد داشته است. در عین حال، افزایش حمل مسافر باعث ارتقای صرفه جویی مصرف سوخت کشور شده است.
در سال ۱۳۹۹ که دوران اوج همه گیری بیماری کرونا بود، به صورت طبیعی شاهد افت شدید مسافرت ها از جمله مسافرت ریلی بودیم. در نتیجه با کاهش تقاضای سفر و خلوت شدن شبکه ریلی از قطارهای مسافری، هم عمده ظرفیت خطوط ریلی به حمل بار اختصاص یافت و هم لکوموتیوهایی که به صورت مشترک در حوزه باری و مسافری استفاده می شوند به طور کامل به حمل بار اختصاص یافتند. در نتیجه شاهد یک جهش مشهود در حمل بار ریلی در سال ۱۳۹۹ بودیم.
اما در سال ۱۴۰۰ و سال های بعدی با برچیده شدن بساط کرونا و افزایش شدید تقاضای مردم برای مسافرت با قطار، دو عامل جهش حمل بار در سال ۹۹ یعنی خطوط ریلی و لکوموتیوها، مجدداً به حوزه مسافری برگشتند و طبیعتاً شاهد افزایش جابه جایی مسافر و کاهش حمل بار بودیم.
به گواهی آمار برای اولین بار تولید سالانه واگن باری در دولت سیزدهم از ۱۰۰۰ عدد بالاتر رفت و اساساً با مشوق های راه آهن در این دولت، سرمایه گذار بخش خصوصی به سمت سرمایه گذاری در این حوزه هدایت شد به نحوی که رکورد تولید واگن باری نو در هر دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و با رشد بسیار قابل توجه شکسته شد. نمودار زیر به خوبی نشان دهنده این واقعیت انکار ناپذیر است.
وقتی تعداد واگن باری افزایش پیدا کند اما تعداد لکوموتیو ثابت مانده باشد و همچنین اگر خطوط ریلی دارای ترافیک سنگین بوده و امکان سیر بیشتر واگن های باری در شبکه نباشد، طبیعتاً سیر بخشی از واگن های باری کاهش پیدا خواهد کرد.
چه کذاب هایی ...
چه دروغ هایی
چه آمارسازی هایی
روز قیامت پاسخ این سفره هایی را که زیرش لگد زدید و به دروغ آمار رشد دادید می دهید
با سلام و تشکر از آمار ارائه شده
موضوع ساخت واگن وظیفه وزارت صنعت است، البته راهآهن هم باید از آن حمایت نماید اما وظیفه اصلی راهآهن افزایش بهرهوری واگن، لکوموتیو، شبکه و نیروی انسانی است
اکنون بهرهوری واگن باری در ایران بسیار پایینتر از متوسط جهانی و یک دهم برترین جهانی است که مفهوم آن سودآوری پایین سرمایهگذاران بخش خصوصی است
انتظار میرود، مدیریت راهآهن بر موضوع بهرهوری ناوگان بویژه لکوموتیو، واگن باری و شبکه بیشتر متمرکز شود
درود جناب آقای دکتر قربانعلی بیک
وظیفه اصلی راه آهن، حمل ایمن و ارزان و انبوه بار و مسافر است.
خوب است این رسم افتتاحیه های نمایشی عمدتا بی ارتباط با شخص افتتاح کننده، از میان رسم های امروزین ما بر افتد.