| کد خبر: 266690 |

واکنش اسنپ به مطلب تین نیوز

◄ تصادف ملیکا محمدی در سفر اسنپی رخ نداده است

اسنپ با ارسال توضیحاتی به مطلب منتشر شده در تین نیوز که در آن تصادف مرحوم ملیکا محمدی در یک سفر اسنپی مطرح شده بود، واکنش نشان داد و این خبر را تکذیب کرد.

تین نیوز

۱۶ دی ماه، مطلبی با عنوان « بزرگنمایی در نرخ کرایه تاکسی های فرودگاه مهرآباد/ ملیکا محمدی سوار تاکسی اینترنتی بوده است » در تین‌نیوز منتشر شد که با توجه به نام بردن از اسنپ در این مطلب لازم است توضیحاتی درباره موارد مطرح شده ارائه شود.

در جایی به نقل از حسین‌زاده، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور، نوشته شده: «آیا می‌دانید که ملیکا محمدی به واسطه آماتور و ناشی بودن راننده اسنپ و ناایمن بودن خودروی مورد استفاده جانش را از دست داد؟» 

ضمن ابراز تاسف از سانحه‌ دلخراشی که برای فوتبالیست جوان و خوش‌آتیه کشورمان رخ داد، لازم است توضیحاتی در این خصوص ارائه دهیم. در ساعات ابتدایی وقوع این حادثه تلخ، خبر غیردقیق و نادرستی در فضای مجازی با این عنوان که ملیکا محمدی در سفر اسنپی جان خود را از دست داده‌، منتشر شد.

مجموعه اسنپ از همان لحظه با جدیت در صدد صحت‌سنجی این اتفاق از طریق بیمارستان، پلیس راهور، فرمانداری، باشگاه فوتبال، نزدیکان ایشان و از همه مهم‌تر سفرهای نیمه‌تمام مسیر یاد شده در سامانه اسنپ بود. در نهایت، با بررسی‌های متعدد مشخص شد این حادثه ناگوار در سفر اسنپی رخ نداده و خودروی موجود در حادثه در اسنپ ثبت‌نام نشده است.

همچنین در این مطلب از قول حسین‌زاده به تفاوت‌های ناوگان عمومی و رانندگان حرفه‌ای و قانونمند با خودروهای اینترنتی فعلی اشاره و نوشته شده: «صاحبان امتیاز آنها کوچک‌ترین مسئولیتی در قبال خطرات احتمالی برای مسافر به عهده نمی‌گیرند.»

اسنپ بارها اعلام کرده است که برای تأمین امنیت سفرهای خود هویت کاربران راننده را با کمک پلیس اماکن فراجا احراز و تأیید می‌کند. درواقع، اطلاعات فرد متقاضی فعالیت در ناوگان اسنپ پس از ثبت‌نام و ارائه مدارک به پلیس اماکن فراجا سپرده می‌شود تا با بررسی سوابق متقاضی، نتیجه استعلام را به اسنپ ارائه کند. در کنار تایید صلاحیت، ناوگان اسنپ به طور مداوم با توجه به بازخوردهای مسافران در طی فعالیت کاربران راننده ممکن است آن‌ها را بر اساس عملکردشان غیرفعال موقت یا دائم کند. به علاوه، در صورتی‌که امتیاز کاربر راننده پایین باشد و همینطور بر اساس گزارش کاربران ممکن است برای تست اعتیاد یا آزمون روانشناسی که با همکاری اسنپ‌دکتر برگزار می‌شود و آموزش مجدد ارجاع داده شوند. 

در این جوابیه نوشته شده که «لازم است مسافران فرودگاه بدانند هم نرخ کرایه ۱۵۰ هزار تومانی اسنپ و هم کرایه‌های میلیونی خودروهای فرودگاهی صحت نداشته و دروغ است.» 

درباره شیوه قیمت‌گذاری در اسنپ لازم است توضیح دهیم که قیمت‌گذاری پویا یکی از تفاوت‌های اصلی تاکسی‌های اینترنتی با آژانس‌ها، تاکسی‌های تلفنی و دیگر شیوه‌های حمل و نقل عمومی است. این فرایند توسط الگوریتمی کاملا هوشمند و به‌طور خودکار انجام می‌شود و قیمت‌ها به دلخواه یا به‌صورت دستی تغییر نمی‌کند. بنابراین قیمت‌گذاری پویا در تاکسی‌های اینترنتی دو وجه دارد و به‌صرفه‌ بودن برای هر دو طیف کاربران در نظر گرفته می‌شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.