تدوین دستور العمل تاسیس و ساماندهی شرکت‌ های خدمات هوشمند برنامه‌ ریزی سفر

دستور العمل تاسیس، ساماندهی و نظارت بر شرکت های خدمات هوشمند برنامه ریزی سفر تدوین شده است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، سامانه هوشمند برنامه ریزی سفر و اطلاع رسانی به کاربران سیستم های حمل و نقل همگانی از حقوق اولیه شهروندی محسوب می شود که بر این اساس دستور العمل تاسیس، ساماندهی و نظارت بر شرکت های خدمات هوشمند برنامه ریزی سفر تدوین شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده  با اشاره به نفوذ اینترنت و فناوری در زندگی بشر، بیان کرد:  امروزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات در کلیه شقوق زندگی انسان ها از جمله حمل و نقل رواج یافته است. این پدیده با توجه به ضریب نفوذ بالای اینترنت همراه در کشور و به کارگیری روزافزون تلفن های هوشمند در میان شهروندان، ایجاد و توسعه بسته های خدماتی حمل و نقل هوشمند را ساده تر، سریع تر و اجتناب ناپذیر کرده است.

افندی زاده با اشاره به بسته خدماتی اطلاع رسانی به کاربران و برنامه ریزی سفر و نحوه عملکرد آن، افزود: یکی از بسته های خدماتی حمل و نقل هوشمند، اطلاع رسانی به کاربران و برنامه ریزی سفر برای آنها می باشد.

سامانه برنامه ریزی سفر و اطلاع رسانی به کاربران حمل و نقل همگانی در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی توسعه یافته است. در این سامانه، فرد با تعیین مبداء، مقصد و زمان سفر خود، گزینه های چندمدی مختلف مرکب از سیستم های هوایی، جاده ای، دریایی و ریلی را دریافت می کند. همچنین در این بسته خدماتی، فرد می تواند دریافت خدمات را رزرو نموده و هزینه آن را از قبل پرداخت نماید. بهره مندی از این سامانه موجب از بین بردن استرس در کاربران، صرفه جویی در هزینه ها، زمان و افزایش امنیت برای آنها خواهد شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به تدوین دستورالعمل تاسیس، ساماندهی و نظارت بر شرکت های ارائه دهنده خدمات هوشمند برنامه ریزی سفر، افزود: بدیهی است ایجاد و توسعه بسته خدماتی هوشمند برنامه ریزی سفر و اطلاع رسانی به کاربران مستلزم تدوین یک دستورالعمل منسجم است؛ که در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی دامه داد: این دستورالعمل با استانداردسازی خدمات به دنبال ایجاد رقابت بین شرکت های مختلف در بخش خصوصی برای ارائه بسته خدماتی هوشمند برنامه ریزی سفر می باشد. در این راستا لازم است شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی با توسعه پلتفرم های مناسب برای توسعه این خدمات به شهروندان به منظور افزایش حقوق شهروندی تلاش های لازم را مبذول نمایند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.