ضرورت تخصیص ۱۵ درصدی تسهیلات نهضت ملی مسکن به بافت های فرسوده
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تسهیلاتی که برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده شامل نوسازی در بافت های فرسوده نیز می شود و در واقع ۱۵ درصد از تسهیلات نهضت ملی مسکن باید به بافت های فرسوده اختصاص یابد.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جمع روسای ادارات ارتباط و اطلاع رسانیهای استانهای سراسر کشور گفت: تسهیلاتی که برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده شامل نوسازی در بافت های فرسوده نیز می شود و در واقع ۱۵ درصد از تسهیلات نهضت ملی مسکن باید به بافت های فرسوده اختصاص یابد که وظیفه روابط عمومی هاست این موضوع را اطلاع رسانی کرده و شهروندان را از حقوق خود مطلع کنند.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گردهمایی روسای ادارات ارتباطات و اطلاع رسانی ادارات کل راه و شهرسازی استانها که با حضور وحید قربانی رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران شرکت بازآفرینی شهری ایران و روسای ادارات ارتباطات و اطلاع رسانی ادارات کل راه و شهرسازی استانها برگزار شد، گفت: فعالیتهای شرکت بازآفرینی شهری ایران بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری که ابتکار، شجاعت و جرات را از مدیران انتظار دارند پیش میبریم و باید بدانیم که هر سه این واژه تفسیرهای خاص خودشان را دارند.
نوسازی ۱۴۱ هزار واحد در بافت های فرسوده شهری
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: بازآفرینی شهری یک کار تدریجی است که نیاز به ممارست و پشتکار فراوان دارد، در هشتمین جلسه شورای عالی مسکن گزارشی از نوسازی ۱۲۲ هزار واحد مسکونی ارایه کردیم و این آمار در عرض سه ماه و در آخرین جلسه شورای عالی مسکن که هفته گذشته برگزار شد به ۱۴۱ هزار واحد افزایش یافت و این سرعت فزاینده نتیجه تلاش شما و همکارانتان در ادارات کل راه و شهرسازی در همکاری با شهرداریها و مردم است.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از روسای ادارات ارتباطات و اطلاع رسانی ادارات کل راه و شهرسازی استانها خواست تا در راستای هماهنگی انجام شده با مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در صدا و سیمای ملی و استانها برنامههای گفت و گو محور با موضوع بازآفرینی شهری داشته باشند.
آیینی استفاده از ظرفیت تریبون امامان جمعه برای تشویق مردم به نوسازی بافت های فرسوده شهری را از دیگر مواردی برشمرد که باید موردتوجه روابط عمومی ها قرار گیرد.
روابط عمومی شهرداری و شوراهای شهر شرکای راهبردی روابط عمومی راه و شهرسازی هستند
وی تصریح کرد: روابط عمومی شهرداریها و شورای اسلامی شهرها شرکای روابط عمومی ادارات کل راه و شهرسازی هستند که باید تعامل و همکاری با آنها تقویت شود.
آئینی از تصمیم جدید شرکت بازآفرینی شهری برای افزایش بودجه ادارات ارتباطات و اطلاع رسانی خبر داد .
افزایش تسهیلات ودیعه اسکان موقت در بافت های فرسوده تمامی شهرها
دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به افزایش تسهیلات در حوزه بافت های فرسوده تاریخی و ودیعه مسکن، تصریح کرد: همانطور که مطلع هستید تسهیلات ودیعه اسکان موقت به ۱۲۰ میلیون تومان در تهران و کلانشهرها و ۹۰ میلیون تومان در سایر شهرها افزایش یافت و همچنین برای اولین بار سرفصل اعتباری ویژهای جهت مقاومسازی و نوسازی بافت های فرسوده تاریخی تعریف شده است که معادل ۸۰ درصد وام ساخت است.
ضرورت تخصیص ۱۵ درصد تسهیلات نهضت ملی مسکن به بافت های فرسوده
وی در خصوص تسهیلات بافت های فرسوده نیز عنوان کرد: تسهیلاتی که برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده شامل نوسازی در بافت های فرسوده نیز می شود و در واقع ۱۵ درصد از تسهیلات نهضت ملی مسکن باید به بافت های فرسوده اختصاص یابد که وظیفه روابط عمومی هاست این موضوع را اطلاع رسانی کرده و شهروندان را از حقوق خود مطلع کنند.
برنامه آسفالت تمامی معابر خاکی در بافت های ناکارآمد و سکونتگاههای غیررسمی طی دو سال
آئینی در ادامه با اشاره به اینکه معابر خاکی بدترین چهره محرومیت به شمار میرود، اظهار کرد: هدف این است طی دو سال آینده تمام معابر خاکی محلات هدف آسفالت شوند علاوه بر این در کل کشور ۳۰۰ پروژه ناتمام در حوزه بازآفرینی وجود دارد که به دنبال تامین اعتبار این ۳۰۰ پروژه و تکمیل این پروژهها در سال جاری هستیم.
ثبت نوسازی ۱۹ هزار و ۳۷۷ واحد در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری
معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری راه اندازی سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری آماری از این سامانه ارایه کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون نوسازی ۱۹ هزار و ۳۷۷ واحد در این سامانه ثبت شده است که انتظار میرود تا پایان سال به ۱۵۰ هزار واحد برسد .
تشکیل قرارگاه جهادی نوسازی مسکن در شرکت بازآفرینی شهری ایران
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی نوسازی مسکن در شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: انتظار میرود این قرارگاه در سایر استانها نیز تشکیل شود و ادارات ارتباطات و اطلاع رسانی عضو فعال این قرارگاه باشند.
تاکید بر تعامل با شهرداریها برای پیشبرد اهداف نوسازی بافت های فرسوده
وی در ادامه توضیحاتی در خصوص بسته تشویقی ۱۹ بندی کالبدی ارایه و اظهار کرد: بسته تشویقی ۱۹ بندی آخرین اصلاحیه طرح تفصیلی شهرهاست و اطلاع رسانی در خصوص این بسته بسیار مهم است، باید علاوه بر اطلاع رسانی، تعامل با شهرداریها را پیش برد. اکنون ۶۰ شهر در حال تدوین بسته تشویقی متناسب با شهر خودشان هستند و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.
وحید قربانی رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در این نشست با بیان این که در شرکت بازآفرینی شهری ایران ظرفیتهای بسیار خوبی در حوزه اطلاع رسانی وجود دارد، اظهار کرد: همانطور که عنوان شد بازآفرینی نیاز به به ترویج و آگاهیبخشی دارد و عملکرد شرکت بازآفرینی شهری ایران زمانی نمود پیدا میکند که بتواند مشارکت مردم را جلب کند.
رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی افزود: از آن جا که مدیران ادارات کل راه و شهرسازی در شورای هماهنگی استانداریها نیز عضو هستند میتوانند در این شورا صدای بازآفرینی شهری باشند.
تقویت مطالبهگری شهروندان
قربانی ضمن پیشنهاد از استقبال آیینی در خصوص تشکیل شورای هماهنگی اطلاع رسانی بازآفرینی شهری گفت: برگزاری جشنواره روابط عمومیها در حوزه بازآفرینی شهری نیز میتواند به توسعه این امر کمک کند.
وی ترویج بسته ۱۹ بندی شهرسازانه را بسیار مناسب خواند و گفت: بعد از ابلاغ این مصوبه توسط وزیر راه و شهرسازی فعالیتهای خوبی از سوی شرکت بازآفرینی شهری در جهت آگاهیبخشی و اطلاع رسانی آن انجام شد و بازخورد آن در رسانههای جمعی منجر به مطالبهگری شهروندان شده است.
در این نشست روسای ادارات ارتباطات و اطلاع رسانی ادارات کل راه و شهرسازی استانها به بیان مشکلات و تجربیات خود در حوزههای اطلاع رسانی و ارتباطات پرداختند و در پایان از ادارات برتر در این حوزه تقدیر و قدردانی شد.