پروژه چهارخطه شدن کریدور جاده ای شمال - جنوب به اتمام رسید
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از اتمام پروژه چهارخطه شدن کریدور جاده ای شمال - جنوب با بهره برداری از ۱۰ کیلومتر باقی مانده در محدوده بادرود به کاشان خبر داد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از اتمام پروژه چهارخطه شدن کریدور جاده ای شمال - جنوب با بهره برداری از ۱۰ کیلومتر باقی مانده در محدوده بادرود به کاشان خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از اتمام پروژه چهارخطه شدن کریدور جاده ای شمال - جنوب با بهره برداری از ۱۰ کیلومتر باقی مانده در محدوده شهر بادرود به شهر کاشان خبر داد و گفت: امروز در فاصله بین محدوده بادرود به کاشان واقع در کریدور شمال به جنوب (تهران به بندرعباس) آخرین قطعه به طول ۱۰ کیلومتر که باقی مانده بود، خوشبختانه به اتمام رسید و زیر ترافیک قرار گرفت.
وی با بیان اینکه با اتمام این قطعه عملا کریدور سراسری شمال به جنوب به صورت چهارخطه بزرگراهی زیر بار رفت و مورد استفاده مردم قرار می گیرد، افزود: در محدوده بادرود به کاشان همواره به واسطه دوخطه بودن این دو مسیر، مردم این دو منطقه شاهد حوادث زیادی بودند؛ حالا با بهره برداری از این محدوده چهارخطه هم شاهد افزایش ظرفیت خواهیم بود و هم ایمنی تردد برقرار خواهد شد و انشاءالله شاهد حوادث جاده ای در این محدوده نخواهیم بود.
خادمی گفت: اعتبار هزینه شده برای اتمام این ۱۰ کیلومتر حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است که از محل منابع اعتباری تملک دارایی پیوست قانون بودجه هزینه شد و پروژه هم در مدت ۱.۵ سال مطابق برنامه زمان بندی ساخته شد و زیر ترافیک قرار گرفت.
سلام
سوال 1) آیا الان واقعا اتوبان چهار بانده ضرورت کشور هست؟ هیچ پروژه ای از این واجب تر نداشتیم؟
سوال2) از کی تا حالا اسم اتوبان تهران - بندر عباس شده کوریدور شمال جنوب؟ کوریدور به مسیر های ترانزیتی اطلاق میشه که امکان اتصال جاده ای/ ریلی دو کشور همسایه از طریق خاک ما رو میده. آیا تهران چنین ویژگی داره؟
ضمنا منظور از کوریدور شمال - جنوب در حال حاضر مسیر ریلی هست که کشور های شمالی رو به خلیج فارس وصل میکنه.این مفهوم رو دچار ابهام نکنید.