بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

تصویب اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای توسط دولت

معاون مسافری راه‌آهن خبر از تصویب اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای توسط دولت داد.

تصویب اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای توسط دولت
تین نیوز

معاون مسافری راه‌آهن گفت: اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای در جلسه پنجم اسفند ماه سال جاری هیأت دولت تصویب شد‌.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از فارس، میرحسن موسوی اظهار کرد: شرکت قطارهای حومه‌ای بر اساس بند 52 قانون برنامه ششم توسعه و با هدف ساماندهی حاشیه شهرها و توسعه امور حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای در زیر مجموعه راه‌آهن شکل گرفته است.

وی افزود: هم‌چنین دولت در بند 52 قانون برنامه ششم توسعه مکلف شده است تا اساسنامه این شرکت را با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت راه‌وشهرسازی و وزارت کشور تهیه و تصویب کند.

به گفته معاون مسافری راه‌آهن،‌ در طول یک سال گذشته شرکت راه‌آهن با تهیه پیش‌نویس این اساسنامه و برگزاری جلسات متعدد با سایر بخش‌های دولت نظیر وزارت کشور، سازمان مدیریت و وزارت راه و شهرسازی توانست نظرات این بخش‌ها را اخذ و تایید آنها را کسب کند، این درحالی است که تلاش‌های راه‌آهن برای تصویب این اساسنامه در هیات دولت یکی از گام‌های مهم و اصلی ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای به شمار می‌رود.

موسوی یادآور شد: شرکت راه‌آهن از سال 1392 توسعه قطارهای حومه‌ای و منطقه‌ای را در دستور کار خود قرار داد و موفق به تصویب قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه هیأت دولت در مورد اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای شده است.

‌وی با بیان اینکه راه‌‌آهن دستاوردهای مهم و قابل توجهی را در بخش قطارهای حومه‌ای و منطقه‌ای داشته است، گفت: ‌‌براساس آمارهای منتشره در طی این سال‌ها تعداد مسافران این قطارها رشد بیش از ۲.۵ برابری داشته و در سال جاری این مسافران 30 درصد مجموع مسافران راه آهن را تشکیل داده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.