بازدید سایت : ۳۴۹۱۹

◄ 40 میلیون تن از ظرفیت بنادر خالی است

محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی توسعه بنادر را موجب ایجاد اشتغال دانست و گفت: ارتقاء همه‌جانبه بنادر بر سایر بخش‌های حمل‌ونقل هم شرایط بهتری نسبت به کشورهای دیگر منطقه ایجاد خواهد کرد.

40 میلیون تن از ظرفیت بنادر خالی است
تین نیوز

محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی توسعه بنادر را موجب ایجاد اشتغال  دانست و گفت: ارتقای همه‌جانبه بنادر بر سایر بخش‌های حمل‌ونقل هم شرایط بهتری نسبت به کشورهای دیگر منطقه ایجاد  خواهد کرد.

عضو هیأت‌عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص اهمیت امضای ۱۳ تفاهم‌نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اساساً توسعه دریا‌محور نقش مهمی در اشتغال‌آفرینی ایفا می‌کند و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان با شرکت‌های خصوصی می‌تواند در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و ویژگی‌های بنادر کشور و ارتقای موقعیت این بنادر نقش مهمی ایفا کند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با شرکت‌های بخش خصوصی در زمینه‌های مختلفی همچون ساماندهی حاشیه شهرها، موضوعات مرتبط با فرودگاه‌ها، بازرگانی و گردشگری، می‌تواند منجر به کارآفرینی، ایجاد فرصت‌های اشتغال و بهره‌مندی از مزیت‌های مختلف برای کشور باشد. همچنین ارتقای بنادر کشور همراه با توسعه همه‌جانبه در سایر شقوق حمل‌ونقل و شهرسازی می‌تواند فرصت مناسبی برای ایران در مقایسه با کشورهای هم‌جوار ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ادامه محمدعلی حسن‌زاده اظهار امیدواری کرد تا سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه‌های کانتینری و مواد معدنی و به‌ویژه بخش گردشگری دریایی شاهد رونق بیشتری نسبت به گذشته باشد.

او در بیان ظرفیت‌های بنادر کشور و میزان استفاده از آن‌ها نیز به ارائه نکاتی پرداخت و گفت: هم‌اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور در حدود ۲۰۰ میلیون تن است که نزدیک به ۱۶۰ میلیون تن از این ظرفیت در حال بهره‌برداری است.

حسن‌زاده در پایان تصریح کرد: امید داریم تا با انعقاد ۱۳ تفاهم‌نامه همکاری ضمن افزایش ظرفیت بنادر کشور شاهد ارائه مناسب‌تر خدمات ترانزیتی و ترانشیپی باشیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.