◄ جادههایی که در اولویت کنترل هوشمند هستند
تیننیوز| رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای در دومین همایش بینالمللی سیستمهای حملونقل هوشمند اظهار داشت: استفاده از سیستمهای هوشمند حملونقل در ایران سابقه بیش از 10 ساله دارد و سرمایهگذاریهای زیادی توسط شهرداریها به خصوص شهرداری تهران در این زمینه صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، داود کشاورزیان در این مراسم گفت: تاکنون 1920 دستگاه تردد شمار، 680 دوربین ثبت تخلف، 880 دوربین ثبت سرعت، 30 دستگاه کنترل توزین در حال حرکت و 50 سامانه بلوتوث زمان سفر در جادههای کشور نصب شده است، در این سالها تلاش کردهایم این اطلاعات از طریق سامانه 141 به طور مستقیم در اختیار مردم قرار گیرد، در کنار نصب دوربین ثبت تخلف سرعت، فراخوانی برای نصب تعداد 65 دستگاه توزین در حال حرکت دادهایم تا بتوانیم تردد بارهای محوری در سطح جادههای کشور را در راستای حفظ و نگهداری راهها کنترل کنیم.
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حملونقل، تیننیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه میخوانید.
این کابر در پیام خود آورده است: قراربود در آزادراه تهران تا تبریز تعداد زیادی دوربین هوشمند طبق وعده برای ثبت تخلفات و حتی سبقت غیرمجاز! نصب شود که اگر واقعا اجرا میشد خود عامل کاهش تصادفات بود و تصادفات تا 60 درصد کاهش مییافت.
وی با بیان این که تجربه ثابت کرده در محورهایی که کنترل هوشمند شدهاند تصادفات بسیار کم شده، پیشنهاد داده است آزادراه تهران-کرج-قزوین، جاده هراز، چالوس، جاده مشهد تهران بهخصوص پنجاه کیلومتری شهرها، جاده تهران قم، قزوین-رشت، شیراز-اصفهان خصوصا 60 کیلومتری شیراز، اصفهان و زنجان تبریز در اولویت کنترل هوشمند باشند.