◄ حذف ترانشیپ کالا در مرز ترکمنستان؛ خدمت به منفعت طلبان صنفی و به ضرر مردم منطقه
تعویض کشنده و تغییر نیمه یدک یک موضوع دیگری است و هیچ ارتباطی با ( ترانشیپمنت) یعنی اینکه کالاهای صادراتی به وسیله یک کامیون ایرانی تا گمرک خروجی حمل بشود و درمحوطه گمرک تخلیه بشود و در کامیون کشور مقابل بارگیری و ادامه حمل بدهد متفاوت است
اخیرا نامه ای از طرف انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی به شماره ۱۷۳۸۱ و به تاریخ ۱۴۰۲/۵/۱۸ خطاب به شرکت های حمل و نقل بین المللی صادر شده است که در آن قید شده بنا به تصمیمات متخذه در جلسه ۱۴۰۲/۵/۴ در اداره کل راهداری و حمل و نقل خراسان رضوی از تاریخ ۱۴۰۲/۸/۱ در پروسه حمل کالاهای صادراتی به کشور ترکمنستان (ترانشیپمنت ) یعنی تخلیه و بارگیری کالا در محوطه گمرک و تعویض نیمه یدک را ممنوع اعلام کرده اند.
ملاحظه می شود که دو سه نفر از افرادی که به نام تشکل صنفی منافع شخصی خود را می بینند تصمیم می گیرند در یک گمرک مرزی تخلیه و بارگیری کالا در آنجا را تعطیل کنند و عده زیادی از افراد مستضعف و محروم منطقه و روستائیانی که با کار در گمرک و تخلیه کامیون ها امرار معاش می کنند و خانواده های بسیار محروم در روستاهای اطراف لطف آباد را بیکار و در به در کنند.
بیشتر بخوانید:
حذف ترانشیپ کالا به ترکمنستان از اول آبان ماه امسال + سند
تعجب اینجاست که این تصمیمات به حساب اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای گذاشته می شود.
یعنی آقای مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی واقعا از این موضوعات بی اطلاع است و نمی داند که انجمن های صنفی و تشکل های مردم نهاد اجازه ندارند برای رزق و روزی مردم محروم و بی بضاعت یک منطقه تصمیماتی این چنینی بگیرند؟!
یعنی ایشان نمی داند در اخذ چنین تصمیم مهمی یعنی ممنوع کردن ترانشیپمنت و تخلیه و بارگیری در گمرک منطقه محروم و مستضعف نشینی مانند لطف آباد درگز باید از نماینده مردم این شهر و از دستگاه های امنیتی ، معاونت های مختلف (اجتماعی و سیاسی امنیتی استانداری) و دیگر مقامات دولتی مرتبط دعوت به عمل آورند تا تبعات این چنین تصمیماتی را قبل از وقوع هرگونه تنش اجتماعی بررسی کنند ؟!!!
یادمان باشد تعویض کشنده و تغییر نیمه یدک یک موضوع دیگری است و هیچ ارتباطی با ( ترانشیپمنت) یعنی اینکه کالاهای صادراتی به وسیله یک کامیون ایرانی تا گمرک خروجی حمل بشود و درمحوطه گمرک تخلیه بشود و در کامیون کشور مقابل بارگیری و ادامه حمل بدهد متفاوت است و نباید هر دو را یکی دانست و به اسم ممنوعیت تعویض نیمه یدک ، نباید تخلیه و بارگیری را هم ممنوع کرد .
با این گونه تصمیمات مردم منطقه را بیکار و آواره نکنید و موجب بروز تنش های اجتماعی نشوید و برای دولت هزینه نسازید .
البته مطمئنا مسئولان مربوطه و نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی و مسئولان فرمانداری و شورای تامین شهرستان و ده ها مقام مسئول با مراجعه شاکیان به آنها موارد را پیگیری و جلوی این گونه بی تدبیری های برخواسته از منفعت طلبی چند نفر به اسم انجمن صنفی وتشکل مردم نهاد را خواهند گرفت.
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای متولی رسمی این صنف است و مسئولیت مستقیم به عهده دارد و نباید به این افراد اجازه دهد با پنهان شدن در پشت القاب و اسامی تشکل ها و برای پیشبرد حفظ منافع شخصی خودشان این دستگاه حاکمیتی و نظام را درگیر تبعات و تصمیمات خود نمایند.
نامه
* فعال حمل و نقل جاده ای کالا
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.