◄ رانندگان کامیون خاور نصف کرایه را کمیسیون می دهند
برای مثال اگر حمل کالا به کامیون خاور در یک مسیر 4 میلیون تومان باشد حدود یک میلیون و 800 تا 2 میلیون کمیسیون پرداخت می شود.
رانندگان کامیون خاور می گویند کمیسیونی که شرکت های حمل و نقل از رانندگان این کامیون ها دریافت می کنند، بر اساس یک قانون نانوشته نصف کرایه است.
به گزارش تین نیوز، به گفته آنان، برای مثال اگر حمل کالا به کامیون خاور در یک مسیر 4 میلیون تومان باشد حدود یک میلیون و 800 تا 2 میلیون کمیسیون پرداخت می شود.
رانندگان خاور می گویند دلیل بروز این مشکل، عدم وجود نظارت، نبود اعلام بار و افزایش تعداد دلال های بار در این حوزه است.
رانندگان کامیون خاور یکی دیگر از دلایل این امر را افزایش تعداد کامیون های فعال در این حوزه می دانند که بدون در نظر گرفتن میزان عرضه کالا وارد چرخه حمل و نقل کالا شده اند.
به گفته آنان، در کشور ما فرهنگ نادرستی وجود دارد که بر اساس آن هر کس بیکار شد، با دست و پا کردن یک کامیون و حتی گاهی بدون داشتن گواهینامه پایه یک به رانندگی کامیون و حمل بار روی می آورد.
رانندگان می گویند، باربری ها هم با توجه به شرایط اقتصادی و نیاز این افراد به کسب درآمد و همچنین آگاهی از شرایط گواهینامه آنان، از این مشکل سواستفاده کرده و کمیسیون های بالا، از کرایه کسر می کنند.
به گفته آنان، رانندگان قدیمی، حرفه ای و قانونمند و دارای گواهینامه پایه یک، معمولا زیر بار این زورگیری ها نمی روند.
رانندگان می گویند دو پایانه نسیم شهر و امیرکبیر، پایانه هایی هستند که میزان کمیسیون های دریافتی باربری ها در آنها حدود 50 درصد است که لازم است این موضوع مورد بررسی و پیگیری مسئولان امر قرار گیرد.
قابل ذکر است در حال حاضر کمیسیون سازمان راهداری (حق پایانه) ۹ درصد و کمیسیون شرکت حمل و نقل نهایتا تا ۱۰ درصد است که البته شرکت های مستقر در پایانه بار و شرکت های حمل و نقل سیمان کمیسیون کمتری دارند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.